آموزش و پرورش به دنبال راهی برای جبران کمبودهای ارزشیابی معلمان است

آموزش و پرورش به دنبال راهی برای جبران کمبودهای ارزشیابی معلمان است

رضامراد صحرایی در نشستی صمیمی با معلمان خراسان رضوی گفت: معلمان معماران آینده کشور هستند پس باید ماهر و شایسته باشند و برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی کنیم.

بر این اساس توانمندسازی معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان در اولویت است زیرا اهرم نجات کشور معلم است.

وی با اشاره به چند اقدام خوب در آموزش و پرورش گفت: سال آینده دانشجو معلمان از طریق کنکور ویژه دانشگاه فرهنگیان پذیرش می شوند و به زودی دو پردیس با عنوان تربیت مدیر و تربیت معلم آموزش و پرورش افتتاح می شود.

وی ارتقای کیفیت تربیت معلم را از برنامه های خود عنوان کرد و افزود: دانشجویان ممتاز سایر دانشگاه ها و دانش آموزان ممتاز سطح دو نیز می توانند معلم شوند.

صحرایی پاسداری از مرز فرهنگ کشور را به اندازه پاسداری از مرزهای کشور مهم می داند و می گوید: کتاب های خوبی در این باره نوشته ایم اما باید معلم خوب تربیت کنیم، معلمی که علاقه مند به تدریس این کتاب باشد. معلم باید گواهی صلاحیت آموزشی برای دروس داشته باشد. در آموزش و پرورش، معلمان نباید هیچ درسی را بدون آموزش تدریس کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به عباراتی مانند رتبه بندی نیروهای اداری، گفت: همکاران اداری، معاونت آموزشی و معاونت پژوهشی دستیاران آموزشی هستند، بنابراین در تلاش هستیم تا راهی برای جبران کمبود مزیت های رتبه بندی نیروهای اداری پیدا کنیم. البته این رتبه‌بندی اتفاق بزرگی برای آموزش و پرورش بود و دولت سیزدهم این توان را داشت که آن را محقق کند و بودجه‌ای برای آن اختصاص دهد، اما باید تلاش کند و کاستی‌های آن را برطرف کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برنامه ما این نیست که مدارس غیردولتی را در هیچ مقطعی توسعه دهیم، بنابراین مدارس دولتی باید تقویت شوند. باید کاستی ها اصلاح شود و از خلاقیت این مدارس استفاده شود. کتاب های درسی نیز باید دارای محتوای کاربردی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید