موضوع مهم در قانون ارزشیابی معلمان ارتقای مقام معلم/ ابلاغ قانون توسط وزارت آموزش و پرورش است.


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881534

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: ارتقای جایگاه معلم در جامعه ضروری است و البته اجرای قانون ارزشیابی معلم حداقل کاری است که در رابطه با جایگاه معلم انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد نیوز با اشاره به ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اجرای مفاد قانون ارزشیابی معلمان گفت: قبل از تصویب طرح ارزشیابی معلمان بحث های زیادی درباره مشکلات معلمان مطرح بود. .

وی افزود: در قانون مصوب شورای اسلامی، پنج سطح رتبه بندی در نظر گرفته شده که بر این اساس اکثر معلمان در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به تدوین فرمول مربوط به اجرای قانون ارزشیابی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: اجرای طرح مذکور آثار مادی در زندگی معلمان خواهد داشت، هرچند که این مبلغ خیلی زیاد نیست، اما دستمزدهای پایین افزایش خواهد یافت.

وی گفت: همچنین موضوع مهم در قانون ارزشیابی معلمان ارتقای مقام معلم و معرفی قداست کار آنان است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارتقای ارزش کار معلمان موضوع مهمی در اجرای قانون ارزشیابی معلمان است، گفت: نیاز به ارتقای شأن و جایگاه معلمان وجود دارد. معلمان در جامعه و البته اجرای قانون ارزشیابی معلم حداقل است این کاری است که در رابطه با شهرت معلم انجام می شود.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: امیدواریم قانون ارزشیابی معلمان به زودی اجرایی شود زیرا معلمان سال ها منتظر تصویب این طرح بودند.

وی افزود: دولت قبل پنج هزار میلیارد دلار در بودجه برای اجرای قانون ارزشیابی معلمان اختصاص داده بود اما این دولت در بودجه 1400 تا 1400 38 میلیارد دلار برای انجام ارزشیابی 700 هزار معلم اختصاص داد.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: امیدواریم با ابلاغ دستورالعمل اجرایی ارزشیابی معلمان، آموزش و پرورش وقت و انرژی بیشتری را صرف اجرای این قانون کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید