وزیر آموزش و پرورش: سند 2030 به هیچ وجه در آموزش و پرورش اجرا نمی شود

یوسف نوری صبح امروز در دیدار آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، گفت: دشمن از همه امکانات خود استفاده می کند تا نظام جمهوری اسلامی نمی تواند قله های پیشرفت را تحت سلطه خود درآورد و در نتیجه با استفاده از مضحک ترین دسیسه ها و نقشه ها.

وی با اشاره به بازگشایی کلاس های درس پس از 2 سال، گفت: دشمنی که تا دیروز دانشگاه و دانش آموزان را هدف قرار داده بود، امروز به دنبال منحرف کردن دانش آموزان از مسیر رشد و تعالی است و به همین دلیل نهاد آموزش و پرورش کشور تحت فشار قرار گرفته است. حمله فرهنگی و رسانه ای قرار داد.

نوری افزود: اساس پیشرفت و توسعه هر کشوری آموزش و پرورش آن کشور است و به همین دلیل دشمنان در صدد ایجاد بحران در آموزش و پرورش و ممانعت از آموزش صحیح دانش آموزان هستند چرا که می دانند اگر دانش آموزان ما خوب تحصیل کنند و تحصیل کنند. آنها فرصتی برای دستیابی به اهداف خود در کشور و منطقه نخواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه سند 2030 در آموزش و پرورش ما اجرا نمی شود، گفت: سند تحول بنیادین مهمترین سند بالادستی ما محسوب می شود و مهمترین هدف ما ارتقای ایرانی و اسلامی است. شیوه زندگی از طریق اعمال این سند مستندسازی و ایجاد تعالی در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان.

نوری افزود: برای شناسایی مشکلات آموزش و پرورش استان قزوین در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری به این استان سفر کردیم و پس از آشنایی با این مشکلات در هیئت آموزش و پرورش استان قزوین برای رفع این مشکلات تصمیم گیری خواهیم کرد.

مصوبات شورای آموزش و پرورش باید رعایت شود

در این جلسه رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به نقش نهاد آموزشی در پیشرفت و توسعه کشور گفت: یکی از برنامه های مجلس یازدهم پیگیری مطالبات فرهنگیان بود. همه از گذشته به جا مانده و خوشبختانه شاهد هستیم که دولت سیزدهم به تعهدات خود که دولت قبل انجام نداده عمل می کند.

رجب رحمانی افزود: حل مسائل و مشکلات نظام آموزشی باید در رأس وظایف مسئولان باشد و در جمهوری اسلامی ایران چیزی مهمتر از توسعه نظام آموزشی نداریم. به همین دلیل همه دستگاه ها باید از آموزش و پرورش حمایت کنند و شاهد کوتاهی در اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش استان نباشیم.

وی ادامه داد: جامعه معلمان مهمترین نقش را در توسعه کشور ایفا می کند و اگر معلمان ما در امر امرار معاش دچار مشکل شوند، بدون شک توسعه کشور مختل خواهد شد. به همین دلیل دولت و مجلس متعهد شده اند با اجرای نظام ارزشیابی معلمان این دغدغه ها را به طور کامل برطرف کنند و معلمان با تمام توان در خدمت آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین همچنین به بازگشایی مدارس پس از گذشت 26 ماه از دوران کرونا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سال تحصیلی 1402-1401 در استان قزوین بدون مشکل آغاز شد و دانش آموزان به دور از تحصیل در مدارس مختلف مشغول به تحصیل هستند. به حاشیه رانده شدن دشمن، استان هستند.

نگی سیاهکالی مرادی کمبود سرانه فضای آموزشی را یکی از مشکلات اساسی استان می داند و بیان می کند: شهر جدید مرگان، شهرک صنعتی البرز و الوند از جمله نقاطی هستند که در استان باید مدارس جدید احداث شود. .

دیدگاهتان را بنویسید