وزارت آموزش و پرورش به دنبال اجرای سند 2030 در مدارس نیست

آیت الله عبدالکریم عابدینی در این دیدار اظهار داشت: دشمن از تلاش خود برای کار روی جوانان ما استفاده می کند.

نماینده فقهای استان قزوین با اشاره به اهمیت و حساسیت جایگاه آموزش و پرورش گفت: هر تحولی در کشور باید از آموزش و پرورش شروع شود و همه مشکلاتی که به وجود می آید از همین حوزه خواهد بود.

وی بیان کرد: دانش آموزان ما در مدرسه تعلیمات دینی دیده اند و در آینده مشکلی نخواهیم داشت اما نباید از توطئه های دشمن در عرصه آموزش غافل شویم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه هر نوع نابهنجاری که در جامعه می بینیم باید با قرآن و نماز برطرف شود و در واقع کلام وحی باید وظیفه راهبردی و اساسی تعلیم و تربیت باشد، گفت: باید دید. چقدر این مهم را در کارمان به کار بردیم.

وی ادامه داد: قرآن به ما می آموزد که در مواجهه با مشکلات و ناهنجاری ها به نماز توجه کنیم و هرگز نباید فراموش کنیم که نماز ستون دین است و دین با این رکن تقویت می شود.

امام جمعه قزوین گفت: حامیان و مردمی که به دنبال اجرای سند 2030 بودند تمام تلاش خود را کردند تا مدارس و دانش آموزان ما را از دین دور کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت فراوان کار معلم در جامعه و کار حساس تربیت نسل های آینده گفت: معلمان نیروهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی هستند. ایران و ما باید قدردان زحمات آنها باشیم.»

وزارت آموزش و پرورش سند 2030 را در مدارس اجرا نمی کند

در ادامه این جلسه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بعد از 26 ماه تعطیلی کلاس های درس به دلیل کرونا شاهد حضور مدارس بودیم و دیدیم که دشمن در این شرایط می خواهد به دانش آموزان و آموزش و پرورش ما حمله کند.

یوسف نوری گفت: دشمن می خواهد نظام و میهن اسلامی ما به قله پیشرفت نرسد و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش همواره مورد توجه علما و بزرگان و البته دشمنان است چرا که تربیت نسل های آینده و توسعه و رشد کشورها در گرو این نظام است و کارایی آن بسیار بالاست.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش همواره در راستای ارتقای سطح تحصیلات کودکان در میهن اسلامی گام برداشته و در این راه تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

نوری همچنین گفت: وزارت آموزش و پرورش سند 2030 را در مدارس اجرا نخواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر به استان ها خواستار شناخت بهتر مسائل و مشکلات استانی در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری آموزش و پرورش شد و گفت: با پیگیری های مسئولان استان قزوین از جمله نماینده قوه قضائیه، کار خوبی است. متولی و استاندار در حوزه آموزش و پرورش.

همه دستگاه ها باید در کمک آموزش باشند

رجب رحمانی نماینده مردم تخستان در شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در مجلس به طور جدی به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان رسیدگی کرده و در حال پیگیری هستیم.

وی بیان کرد: همه دستگاه ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و به اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش کمک کنند.

نماینده مردم تخستان در شورای اسلامی گفت: بدنسازان در دوران دفاع مقدس زحمات زیادی را متحمل شدند و اکنون جزو پرتلاش ترین کارکنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و از زحمات آنها قدردانی می کنیم.


کمبود فضای آموزشی در برخی نقاط استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این جلسه گفت: با توجه به تعطیلی 26 ماهه مدارس به دلیل کرونا، تمام تمهیدات و امکانات لازم به کار گرفته شد تا شاهد بازگشایی مدارس در استان قزوین بدون مشکل باشیم.

نگی سیاهکالی مرادی افزود: در برخی نقاط استان قزوین با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که این مشکل در شهر البرز به ویژه در شهرستان های تازه ایجاد شده مرگان و الوند بیشتر محسوس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید