اجرای سند 2030 آسیب هایی را در حوزه زنان و خانواده وارد کرده است

وی افزود: پیگیری و اهتمام مرکز نظارت و بررسی مسائل زنان و خانواده استان قزوین از سوی سپاه پاسداران قابل تقدیر است و تاکنون 3 جلسه در راستای این موضوع در خدمت فرمانده و معاونین داشته ایم. سپاه پاسداران

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک تصریح کرد: در سال های اخیر تلاش زیادی کرده ایم تا قزوین را بنیانگذار مرکز تحقیقات و پایش زنان و خانواده و الگویی برای کشور معرفی کنیم که متأسفانه قابل استفاده نبود. اما اکنون به شکلی خاص، با نگاهی گسترده و احساس وظیفه بیشتر در قبال مشکلات اخیر کشور؛ این مرکز آموزشی افتتاح خواهد شد.

این مسئول گفت: مرکز پایش و بررسی مشکلات زنان و خانواده در استان قزوین هشت سال پس از درخواست مجمع بسیج و مجمع بسیج جامعه زنان استان قزوین افتتاح شد و امیدوارم به زودی این مرکز بیشتر شود. با حضور مجمع دانشگاهیان و صدور مراجع علمی و دانشگاهی فعال بوده و خوشبختانه مقدمات این امر فراهم شده است.

عضو فراکسیون زنان شورای اسلامی ادامه داد: تشکیل کارگروه های موضوعی در حوزه دختر، کودک و نوجوان در کنار خانواده به منظور تحکیم خانواده، پیشگیری از طلاق و آسیب های اجتماعی به ما نشان می دهد که در آینده، با بررسی گذشته و در نظر گرفتن شرایط کنونی می توان به جای دفاع و پاسخ دفاعی اقدام کرد. با همدلی عمل کنید.

وی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غرب در حوزه زنان وظیفه دارد، بنابراین باید پیشگیرانه به ظلم به زنان حمله کنیم و غربی ها را به خاطر ظلم به زنان، خانواده و انسانیت به پای میز محاکمه بکشیم. مسئول اعمال شماست

اجرای اهداف غربی در مورد زنان در قالب سند 2030

محمد بیگی ادامه داد: نحوه تأثیر دشمن بر خانواده، جنگ جمعیت، کنوانسیون های بین المللی متناسب با سلطه کشورهای غربی و استکبار جهانی، کنوانسیون های بین المللی در اکثر یونسکو و کنوانسیون های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری باید بررسی و حتی سند 2030; او اهداف خود را طراحی و محقق می کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک اعلام کرد: از دولت جدید انتظار داریم با تفکری جامع و اطلاع رسانی دقیق در حوزه زنان و خانواده پیشتاز باشد و برای کاهش طلاق، افزایش ازدواج و کاهش جرایم برنامه ریزی کند. فرزندان طلاق، شاید دو سوم دستگیرشدگان در شورش های اخیر، مشکلات خانواده ها یا فرزندان نتیجه طلاق بوده است.

محمد بیقی اذعان داشت: متأسفانه بیش از 70 درصد دستگیرشدگان دارای سوابق اعم از مواد مخدر و سیگار بودند که نشان می دهد دشمن درصدد تعرض به خانواده است.

عضو فراکسیون زنان شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مرکز بررسی و رصد مسائل زنان و خانواده را به صورت علمی، دانش محور و واقع بینانه در معرض دید کارشناسان، مراکز دانشگاهی و اندیشمندان حوزه قرار دهیم. زنان و خانواده، قطعا در آینده شاهد نتایج خواهیم بود. ما در مورد آن مثبت خواهیم بود.

محمد بایگی بیان کرد: بحث بیمه زنان و خدمات خانواده مانند بیمه خانه داران باید پیگیری شود تا خانه داری به عنوان شغلی جدید ترویج شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک تصریح کرد: دولت باید از جایگاه مادر و همسر حمایت کند تا زن با حضور در خانه بتواند به آینده و کشور خود در زمینه ازدواج و زایمان کمک کند.

وی افزود: پیوند زنان در عرصه اشتغال خانگی و درآمدزایی توسط زنان درون خانواده موجب استحکام بنیان خانواده ها می شود و به این ترتیب می توان شاهد رشد و پیشرفت زنان به عنوان الگوی انقلاب بود.

یکی از اعضای فراکسیون زنان شورای اسلامی گفت: بسیار ناراحت کننده است که تعداد اتاق های فکر در حوزه زنان و خانواده برای جمعیت ۸۵ میلیونی ایران که نیمی از آنها را زنان تشکیل می دهند بسیار اندک است.


لزوم گسترش پیوند مراکز نظارتی و مطالعات زنان و خانواده با دانشگاه های کشور

وی ادامه داد: موضوع کانون های اندیشمندان زن و خانواده در مجمع بسیج استان رصد شد و قرار است با راه اندازی مرکز تحقیقات و پایش زنان و خانواده در استان قزوین به صورت پایلوت به این موضوع رسیدگی شود. پیشنهادی در مجمع بسیج کشور را بلند کنیم.

محمد بیگی با بیان اینکه ارتباط مراکز نظارتی و مطالعات زنان و خانواده با دانشگاه های کشور باید گسترش یابد، گفت: انتظار داریم دانشگاه امام حسین (ع) و دانشگاه دفاع برای تقویت این مرکز همکاری کنند تا بتوانیم مطالعات دقیق تری انجام دهیم. زنان و خانواده».

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: 6 سال پیش طرح درس کانون عفاف و حجاب را در قالب کتاب درسی تدوین کردیم و پس از تصویب در قالب کتاب درسی تدوین می شود. برای مقاطع فوق لیسانس، لیسانس و دکتری دانشگاه ها اصلاحات مورد استقبال دولت قرار نگرفت و متأسفانه در دوران آشوب و آشوب از این نقطه رنج می بریم.

وی اذعان داشت: با هماهنگی های انجام شده در مجمع نمایندگان استان، در نظر داریم در آینده دوره های ویژه ای در قالب مدیریت بانوان و خانواده و پس از تصویب در بسیج اساتید و کلاس ها طراحی کنیم. در مدارس، دانشگاه ها و جاهای مختلف باید گفتمان زنان در تراز انقلاب، وظایف مادر و دختر و نقش زن در خانواده را برنامه ریزی کنیم.

محمد بیگی در پایان گفت: از آنجایی که مقام معظم رهبری می فرمایند مبنای قانونگذاری و مبنای برنامه ریزی باید خانواده باشد، لازم است این موضوع در حوزه قانون گذاری مانند قانون جمعیت جوانان تا حدودی عملیاتی شود. اما بیایید راه را ادامه دهیم تا اصلاحات تضمین شود، ما به قوانینی نیاز داریم که بتوانیم با داشتن زنان توانمند و حامی این مشکل را هدف قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید