مجتبی ذوالنوری: ماموریت مذاکره کنندگان تحقق برجام در 8 آذر است/ چون طلبکار هستیم پای میز مذاکره می رویم.

مجتبی ذوالنوری: ماموریت مذاکره کنندگان تحقق برجام در 8 آذر است/ چون طلبکار هستیم پای میز مذاکره می رویم.

روز جدید : برای برجام و تغییر آن مذاکره نمی کنیم و اضافه شدن موضوع جدیدی به برجام را نمی پذیریم. ما در حال مذاکره برای اجرای برجام هستیم، در حال حاضر مذاکرات با برجام وجود دارد و جایی برای مذاکره وجود ندارد. بنابراین برای تحقق و اجرای نظام جمهوری اسلامی آماده است و در نهم آذرماه نیز مذاکره کنندگان ما به همان ماموریت خواهند رفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در وین گفت: در مذاکرات دو طرف وجود دارد. یک کشور جمهوری اسلامی ایران نیست.

میتبی ذوالنوری گفت: آنچه مسلم است جمهوری اسلامی به دلیل پرداخت هزینه ها به دنبال نقد اعتبار برجام است. پس اگر کسی متهم می کند که جمهوری اسلامی اراده ای برای احیای برجام ندارد، این اتهام دروغ و ظالمانه است. خواست ما احیای برجام است.

وی ادامه داد: ما به دنبال اتلاف وقت و تضعیف مشکل نیستیم. فرسایش به معنای سردرگمی در اقتصاد داخلی است و مردم و اقتصاد حل نشده باقی می مانند. هدف ما اتلاف وقت نیست، این حرف درستی نیست که بخواهیم معطل کنیم و وقت را تلف کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هر قیمتی به دنبال توافق نیست، بلکه به دنبال توافقی است که منافع خود را تامین کند، ما مذاکره نمی کنیم؛ ما در حال مذاکره هستیم. بلکه ما در مورد نتیجه و نتیجه مذاکره می کنیم. اراده ماست، نه شرط اضافه ای برای برجام گذاشتیم و نه شرط اضافه برجام را می پذیریم.

وی افزود: در واقع ما در حال مذاکره برای برجام و تغییر آن نیستیم و موافق نیستیم که موضوع جدیدی به برجام اضافه شود. ما در حال مذاکره برای اجرای برجام هستیم، در حال حاضر مذاکرات با برجام وجود دارد و جایی برای مذاکره وجود ندارد. بنابراین برای تحقق و اجرای نظام جمهوری اسلامی آماده است و در نهم آذرماه نیز مذاکره کنندگان ما به همان ماموریت خواهند رفت.

ذوالنوری با بیان اینکه چقدر به همکاری 4 + 1 خوشبین هستید، گفت: تاکنون از آنها حسن نیت ندیده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر حسن نیت آنها را ندیده اید چرا هر بار پای میز مذاکره می روید، گفت: به دلیل اینکه متهم هستیم جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل تلاش نمی کند. تهمت و مطالبه قانون ملت که لغو تحریم هاست. ما طلبکار هستیم و طلبکار همیشه پیگیر ادعای خود است، هزینه های برجام را پرداخت کردیم اما به سودمان نرسیدیم، دنبال سود و سهم هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید