خانم ها و آقایان: مذاکره کنندگان امروز، مخالفان دیروز برجام بودند، اما ما برای دفاع از “منافع ملی” چشم بر مخالفت آنها با برجام می بندیم.

مقدم عزیز: مذاکره کنندگان امروز مخالفان دیروز برجام بودند اما ما برای دفاع از مخالفت آنها با برجام چشم پوشی می کنیم.

روز جدید نایب رئیس حزب اعتماد ملی صبح امروز به ما گفت: اکنون افرادی در حال مذاکره هستند که دیروز مخالفان برجام بودند، اما ما اصلاح طلبان برای حفظ منافع ملی خود، چشم خود را به روی مخالفان آنها می بندیم. به برجام.»

اسماعیل گرامی مقدم قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت و گو با صبح ما در خصوص عملکرد دولت سیزدهم گفت: تغییراتی وجود دارد. با توجه به تورم مشخص است که این شاخص افزایش یافته، ارزش دلار نیز در برابر ریال افزایش یافته و با این تغییرات خط فقر افزایش یافته است، بنابراین با این شاخص ها در شرایط فعلی نمی توان گفت که دولت موفق است البته ممکن است چنین انتظاری کمی زود باشد. «اگرچه دولت به ویژه شخص رئیس جمهور به دنبال حل مشکلات مردم است، اما این مشکلات با شعار و وعده حل نمی شود.

وی ادامه می دهد: در شرایط کنونی مشکلاتی مانند آب و سیاست خارجی در کشور وجود دارد. اگر مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران در روزهای آینده باز شود، وضعیت اقتصادی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین ممکن است ارزیابی دقیق از دولت آقای رئیسی زود باشد. باید دید در مورد حل مشکلات ابری مانند پرونده هسته ای چه اتفاقی می افتد. آقای رئیسی کارهای بزرگی از جمله رفع موانع بزرگ بر سر راه توسعه اقتصادی کشور دارد.

مقدم گفت: «مذاکرات هسته‌ای ناامیدکننده است، زیرا تیمی که هشت سال بر این پرونده مسلط بود، از بین رفته است». کسانی که به نکات این مذاکره آشنایی کامل دارند باید در این موارد تخصصی به کار خود ادامه دهند. اکنون هرکسی این مسئولیت را بر عهده بگیرد به اندازه تیم قبلی از اطلاعات مطلع نیست، در حالی که اکنون کسانی حاضر به مذاکره هستند که اصلا مخالف برجام هستند. آنها بودند. البته در شرایط کنونی اصلاح طلبان برای حفظ منافع کشورمان چشم بر مخالفان دیروز برجام می بندند که امروز برای آنها وارد مذاکره شدند. “ما فراموش می کنیم که آنها بودند.”

وی افزود: البته آنچه ما می بینیم با آنچه در پشت پرده اتفاق افتاده متفاوت است، امیدواریم صحنه ها آماده حرکت باشد، یعنی آمریکایی ها به برجام بازگردند و جمهوری اسلامی به تعهدات خود در قبال سازمان ملل عمل کند. شورای امنیت با بیان اینکه برای نجات مردم ایران از فشار اقتصادی هیچ چیز مهم‌تر از نیازهای اولیه مردم نیست، گفت: تا زمانی که کشوری به فکر توسعه باشد و به فکر رفع تحریم‌ها نباشد، کار و درآمد برای مردم تامین نمی‌شود. ایران. اگر تحریم ها برداشته شود، بخش زیادی از اقتصاد آزاد می شود.»

وی گفت: ما نمی‌توانیم انتظار رشد اقتصادی داشته باشیم در حالی که پولمان بلوکه شده است و نمی‌توانیم به آب سفارش بدهیم یا نفت بفروشیم، بنابراین سیاست برای این روزها است که هم کشور جایگاه خود را حفظ کند و هم اقتصاد فلج نشود. «نمونه‌هایی از این کشورها چین و روسیه هستند که هر دو با ایالات متحده دشمن هستند و اقتصادشان رونق یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید