امام زین العابدین (ع) الگوی صبر و استقامت / مذاکره در اتاق بسته بدون حضور در زمین محقق نمی شود.


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813686

کارشناس مسائل دینی سخنان و بیانات امام زین العابدین (ع) بود به گونه ای که دشمن را زمین گیر می کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار مرآت در خصوص سیره امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت عباس(ع) گفت: این بزرگواران اهل عمل و سردار بودند. سلیمانی راه اولیای خدا را در پیش گرفت.»

شمس الدین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: گام دوم نشان می دهد که ما نیاز به مذاکره داریم و همزمان در میدان بوده است.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه مذاکرات در سالن بسته به هیچ وجه پایانی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر در میدان حضور نداشته باشد و نیرویی در میدان نباشد و از آنجا حمایت نشود، مذاکرات به هیچ وجه پایان نمی یابد.

وی با بیان اینکه آمریکا با دیدن قدرت نظامی ایران مجبور به مذاکره شد، توضیح داد: جهان به ایران اسلامی نیاز دارد. حسین.»

شمس الدین ادامه داد: حاج قاسم مردی بود که با کشورهای مختلف مذاکره می کرد و در وسط میدان با دشمنانش می جنگید. این نکته ای بود که حاج قاسم را از سایر مردم متمایز می کرد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه وقتی مذاکرات به این نتیجه رسید که در این زمینه حرفی برای گفتن داریم، گفت: شاید امام سجاد(ع) را فردی افسرده و بیمار بدانیم که نه و طبق تاریخ امام سجاد می آید. چندین بار برای جهاد پیشقدم شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ چیز نمی تواند در مقابل قدرت زبان با دشمن مقابله کند، خاطرنشان کرد: در همه حال نیازی به جنگ تن به تن نیست. گاهی باید با قدرت زبان با دشمن مقابله کرد. سخنان و افشاگری های امام مبنی بر اینکه سجاد(ع) به گونه ای بود که دشمن را زمین گیر کرد.

شمس الدین با بیان اینکه اگر بخواهیم در مقابل دشمنان کوتاه بیاییم، دشمنان فشار بیشتری به ما وارد می کنند، گفت: در صورت نیاز به صلح، آرامش و در مواقعی که وجود دارد باید به زور در میدان حضور داشته باشیم. ما با قدرت حضور داریم.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه فرمایشات امام سجاد(ع) با گرایش سیاسی کم نیست و این نشان از میدان دار بودن ایشان است، گفت: اگر امام نبودند (عج) موفق نمی شد. رهبری امام

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید