صبر و استقامت را باید از زندگانی امام هادی (ع) آموخت/ لزوم تبیین حقیقت دعای نسل جوان


ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806078

حجت الاسلام مجتبی ذاکری گفت: امام هادی(ع) توجه ویژه ای به نمازگزاران داشتند زیرا نماز را مایه نجات و پایان خیر هر انسانی می دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: بین سال های 132 تا 656 هجری قمری یکی از دیرپاترین حکومت های دینی به نام بنی عباس روی کار آمد.

حجت‌الاسلام مجتبی زکری ادامه داد: این حکومت با ادعای معرفی فردی از خاندان پیامبر (ص) به خلافت قدرت را در دست گرفته است و در این مدت حکومتی پر از تقلب و فریب با سوء استفاده از مفاهیم ارزشی دینی بی‌پایان خود را بنا نهادند. بهانه ظلم

وی افزود: این در حالی است که بین سال های 220 تا 254 هجری قمری که حکومت بنی عباس بر سر کار بود، رهبری امت بر عهده امام هادی (ع) بود.

این کارشناس گفت: این امام با 6 تن از خلفای بنی عباس که معتصم، واتک، متوکل، منتصر، مستین و معتز هستند، معاصر بوده است.

حجت الاسلام زکری گفت: دوران امام هادی(ع) با تنش های سیاسی، فکری و عقیدتی فراوانی همراه بود.

وی ادامه داد: در این شرایط امام برای مخالفت با حکومت جور با رعایت شروط تقیه دو نوع اقدام کرد.

این کارشناس افزود: یک نوع اقدامات ایشان کوتاه مدت و مربوط به زمان امام است و نوع دیگر اقدامات بلندمدت و جهت دهی به کار خاص ایشان در دستگاه ائمه شیعه است.

حجت الاسلام زکری تاکید کرد: در راستای اقدامات کوتاه مدت دارم; آنان از جان شیعیان دفاع می کردند، حکام و خلفا را نصیحت می کردند و پس از آنان جانشینی معرفی می کردند و با شمارش آنان.

وی گفت: امام هادی(ع) به نمازگزاران توجه ویژه ای داشتند زیرا نماز را مایه نجات و پایان خیر هر انسانی می دانستند.

این کارشناس ادامه داد: حقیقت نماز باید برای جوانان تبیین شود چرا که یکی از دلایل دوری نسل جدید از نماز عدم آگاهی از آثار و فواید نماز است.

حجت الاسلام زکری در پایان خاطرنشان کرد: زندگی امام دهم به ما می آموزد که نمی توان نفس، اندیشه و ایمان انسان را مهار کرد. بنابراین، هنگامی که اگر روح انسان آزاد باشد می تواند در زندان به هدف خود برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید