دشمنی رمز موفقیت امام بود/ ضرورت تبیین مکتب امام برای نسل جوان


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843481

حجت الاسلام مهران ذبیحی نژاد گفت: مکتب امام به جهانیان نشان داد که می توان در مقابل نظام سلطه و استکبار ایستادگی کرد و عظمت غرب و شرق را شکست و گفتمان جدیدی را مطرح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مهران ذبیحی نژاد معاون حوزه علمیه گچساران در گفتگو با صبح زاگرس ; وی در خصوص نقش مکتب امام در حفظ و ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: «. در ابتدا تاکید کردند که در این زمینه آگاهی و بیداری مقدم بر جنبه عینی انقلاب یعنی تغییر رژیم های فاسد و ایجاد حکومت اسلامی است.

وی افزود: به همین دلیل است که من فقط پس از برقراری ثبات در ام القری، خمینی (ره) را دارم و در صورت وجود امکانات و شرایط لازم و کافی، به دنبال رساندن انقلاب به سایر کشورهای اسلامی است که تاکید می کند. گسترش نهضت اسلامی در این زمینه هدف از ترویج و صدور انقلاب ابتدا بیداری و تغییر افکار و اندیشه ها بود تا مقدمه ای برای عبور از بار ظلم باشد.

ذبیحی نژاد گفت: امام خمینی (ره) علاوه بر انجام انقلاب بیرونی یا تحول مادی، انقلاب داخلی را نیز شرط اساسی تحقق نهضت اسلامی می دانند. امام خمینی (ره) علاوه بر تحول اساسی در تمامی ارکان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، تحول فکری، عقیدتی و فرهنگی را نیز امری ضروری در تحقق انقلاب اسلامی می‌داند که به عنوان یک حرکت فکری در سراسر جهان انجام می‌شود. استکبار و سلطه مستکبران را جمع کنید و مستضعفان را در سراسر جهان در مسیر مقاومت در برابر ظلم و استکبار جهانی در هم بشکنید و بسیج کنید و امروز کم کم به آرمان و نهضت حضرت روح الله نزدیک می شویم.

معاون حوزه علمیه گچساران ادامه داد: اما نظریه امام راحل این بود که مؤلفه اسلام موجب تحول روحی می شود زیرا هدف بزرگی را مطرح می کند که همان تحقق احکام خداوند در زمین است. در سایه این وحدت و همبستگی بین اقشار جامعه حاصل می شود و در سایه این تحول روحی بر اساس توکل به خدا، جدایی از دیگران، شجاعت، شهادت و سعادت تلقی آن، انقلاب بیرونی رخ می دهد. .

وی تصریح می کند: بر این اساس امام خمینی(ره) انقلاب را ضروری می دانند که تلقی و نگرش عمومی مردم نسبت به خود و پدیده های بیرونی را تغییر دهد و مطابق با دیدگاه عمومی روابط بین الملل که «درک واقعیت از اهمیت بیشتری برخوردار است». ” «آنها معتقد بودند که» برداشت مردم از وضعیت اجتماعی عامل انقلاب است نه واقعیت وضعیت اجتماعی، بنابراین نگاه امام به انقلاب را می توان رویکردی به ادراک دانست.

معاون آموزشی حوزه علمیه گهساران ادامه داد: همچنین انقلاب اسلامی ایران انقلابی تک بعدی و تک محوری و محدود به مقتضیات مادی نبود، بلکه انقلابی چند بعدی بود که بر استعدادهای مادی و معنوی شکوفا می شد و ارزشی را می طلبد. و انقلاب معنوی».

ذبیحی نژاد گفت: امام خمینی(ره) با تأکید بر ایدئولوژیک بودن نهضت، معتقد بودند این انقلاب سیاسی و نیمه سیاسی نیست، بلکه کاملاً اسلامی است. از نظر امام راحل انقلاب ایران هم در مضمون و هم در ظاهر اسلامی بود، در حالی که سایر انقلاب ها یا اصلاً اسلامی نبودند یا فقط در ظاهر اسلامی بودند.

معاون تهذیب حوزه علمیه گچساران گفت: به گفته وی انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که در عصر فضا و فناوری جنبه دینی و اسلامی دارد و انقلابی الهی برای تحقق ارزش های اسلامی و دینی است. “

وی افزود: امام خمینی (ره) با تأکید بر ایمان، ایمان و معنویت قیام اسلامی و راه الهی، نهضت انقلاب اسلامی ایران را «انقلاب ارزش‌ها» و به عبارتی «انفجار نور» به سوی خدا و ایمان می‌دانند. و دستیابی به اهداف معنوی و تکیه بر اعتقادات اسلامی.

زبی نژاد در پایان گفت: مکتب امام به جهانیان نشان داده است که می توان در مقابل نظام سلطه و استکبار ایستادگی کرد و عظمت غرب و شرق را شکست و گفتمان جدیدی را مطرح کرد و بدین ترتیب مبانی دین را تبیین کرد. مکتب امام برای نسل جوان ما بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید