دشمنی رمز موفقیت ما در مقابله با اغتشاشات است/ لزوم اقرار به واقعه کربلا در ایام ناآرامی


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920992

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل، شناخت دشمن را رمز موفقیت ما در مقابله با فتنه ها برشمرد و گفت: با شناخت ویژگی های مختلف دشمن، توطئه ها و نقاط ضعف و قوت او، مراکز، منابع و امکانات او را می شناسیم. امکانات، کنار آمدن با شرایط ممکن است و ریشه آن ها پژمرده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام بهنام علیپور مدیر گروه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل در گفتگو با سبلان ما به تبیین ابعاد مختلف فتنه 88 پرداخت و گفت: 18 دی ماه 87 نمایشی از بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، بصیر و غیور ایران بود.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حماسه 18 آذر اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی اگر صدها بار شکر از نعمت متانت این ملت انجام شود، همین است. هنوز کافی نیست

این کارشناس مذهبی به حوادث پس از انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت: زیر سوال بردن اصل دین، نظام مقدس اسلامی و همچنین اصل ولایت مداری از مواردی است که مردم ایران را با خلق حماسه ماندگار خود سوگند یاد کرده است. دشمنان نظام اسلامی را ناامید کنند

وی به هتک حرمت ماه محرم و روز عاشورا در آن سال اشاره کرد و گفت: این اقدام احساسات مذهبی مردم ایران را جریحه دار کرد.

علیپور اوج حرکت این افراد در روز عاشورا را یادآور شد و گفت: عملکرد کینه وران نشان داد که آنها به ارزش ها و مظاهر اسلامی از جمله امام حسین (ع) و عاشورا اعتقادی ندارند و به همین دلیل است. روز عزاداری حسینی (ع) را بر هم زدند، به دسته های عزاداران و مردمی که چهره حزب اللهی داشتند حمله کردند و شعارهایی سر دادند که نشان از مبارزه اساسی با نظام اسلامی و اصل ولایت دارد.

وی با بیان اینکه هتک حرمت عاشورا و عزاداران حسینی مردم ایران را نگران و به گریه انداخت، گفت: 18 دی در واقع واکنشی به این حرکت و اعلام حمایت از مرجعیت به ویژه شخص رهبری بود.

این کارشناس مذهبی رمز موفقیت ایران در 43 سال گذشته را پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی می داند و شناخت راه راستین توحید و داشتن هدایت های موثق و الهی را مهمترین اصل در مقابله با ناآرامی ها دانست. که با التزام به راه و سنت او می توان از راه زیان آور دوری کرد.و خطر زمان طغیان را با یقین پشت سر گذاشت.

وی افزود: شناخت دشمن رمز موفقیت ما در مقابله با شورش است زیرا ویژگی های مختلف، توطئه ها، ضعف ها، نقاط قوت، مراکز، منابع و امکانات دشمن را شناسایی می کند و از همه این اطلاعات به درستی استفاده می کند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اردبیل، بصیرت فکری و عملی را از دیگر راهکارهای مقابله با ناآرامی ها برشمرد و گفت: این مهم، تحقق فعلی در اعمال و رفتار انسان است.

وی به تعریف بصیرت اشاره کرد و گفت: بصیرت در عرف سیاسی به این معناست که انسان توانایی تشخیص مسائل پیچیده سیاسی و اجتماعی و توانایی درک درست آن ها را داشته باشد تا به راه درست مطابق عقل و شرع برسد. صاحب بصیرت کسی است که در زمان طغیان و بحران، حق را از باطل تشخیص دهد و درست موضع بگیرد و در فضای غبارآلود و در تاریکی، شاخص ها را بشناسد و راه حل مناسب را بیابد.

این کارشناس مذهبی در ادامه به تشریح دلایل حادثه 18 آذر پرداخت و گفت: مهمترین و اساسی ترین دلیل ماندگاری 18 آذر به عنوان حماسه ای کم نظیر در تاریخ ایران، خواست خداوند متعال و اعتقاد به توفیق الهی است. عامل اصلی هدایت قلوب ملت ایران برای حضور در صحنه.

وی از بصیرت بی نظیر مردم در فضای ناآرامی سال 88، حضور هماهنگ همه اقشار مردم در سراسر کشور در حمایت همه جانبه از انقلاب و به ویژه قدرت دینی مردم و همچنین ایمان دینی و اعتقادی مردم برخوردار است. اعتقاد مردم به تکلیف ملی و مذهبی بودن حضور در این عرصه در تاریخ به عنوان یکی از دلایل تحقق 18 آذر ذکر شده است، زیرا در آن زمان به ارزش های دینی ملت ایران به ویژه توهین به مردم ایران توهین شد. عاشورای حسینی توسط یاغیان.

حجت الاسلام علیپور به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نقش عاشورا حسینی و محرم در تحقق حماسه روز نهم اشاره کرد و گفت: همان گونه که در ابتدای انقلاب، محرم فرا رسید. یاری این مردم و امام خمینی (ره) فرمودند خون شمشیر را فتح می کند آری در مناسبت های 18 آذر عاشورا به یاری ملت آمد و حماسه ای بزرگ و ماندگار آفرید.

وی با بیان اینکه معاندین می خواهند نقش مردم در عرصه های مختلف جامعه را بی اهمیت جلوه دهند، گفت: انقلابیون رکن اصلی انقلاب یعنی ولایت فقیه را هدف قرار داده اند چرا که معتقدند حاکمیت مردم ایران خواهد بود. با گذشت زمان از دست رفته است. 30 سال انقیاد در برابر ولایت رنگ باخته است و می توانند با این اقدامات به اهداف خود برسند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، انگیزه معاندین را برای خطرناک ساختن محیط و فضای زندگی برای مردم عادی شهرهای مختلف خواند و گفت: القای قداست چهره های مطرود انقلاب و تبلیغات گسترده رسانه ای در این زمینه. توجه. او نیز مانند منتظری که توسط امام خمینی (ره) از سیاست کنار گذاشته شد، یکی از اهداف فتنه 88 و حوادث پس از آن بود.

وی همچنین به نقش رسانه ها در تداوم و گسترش اغتشاشات اشاره کرد و گفت: دشمنان قسم خورده نظام نیز با امپراتوری رسانه ای خود و تامین منابع مالی از معارضان حمایت می کردند.

انتهای پیام/ج

دیدگاهتان را بنویسید