نقش زنان در جهاد برای تبیین واقعه کربلا ضروری است/ ضرورت تربیت نسل حسینی و ترویج سبک زندگی زینبی


ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889550

ملخا کور گفت: پس از واقعه عاشورا، زنان نقشی بی بدیل در رساندن پیام داشتند، زیرا اگر آنها نبودند، عاشورا از آگاهی عمومی رخت بربسته بود و مردم تصور می کردند که جنگی ساده بین دو لشکر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ملیحه کور، فعال رسانه ای در خصوص نقش بانوان کاروان کربلا در تبیین جهاد در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: زنان پس از واقعه عاشورا نقش بی بدیلی در رساندن پیام داشتند چرا که اگر نبود. برای این زنان و دختران، عاشورا از آگاهی عمومی محو می‌شود.» داشت از بین می‌رفت و مردم فکر می‌کردند که جنگ ساده بین دو لشکر است و عظمت قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش را درک نمی‌کردند.

وی ادامه داد: زنانی مانند زن قلی و مالک بن نصر قندی که در اعتراض به جنایات خود از همسران خود جدا شدند و یا زنی مانند همسر زهیر بن قین که با حکم مثبت همسر خود را از اشتباه خارج کرد و نام او را سر پرافتخار تاریخ اسلام یعنی عاشورا برای همیشه ثبت شده است.

کور افزود: آیا می توان از عاشورا صحبت کرد و نام حضرت زینب کبری (س) را نادیده گرفت، بانویی شجاع و شجاع که با برملا شدن جنایات خود و افشای کفر پنهان این قوم، ماهیت واقعی حکومت بنی امیه را آشکار کرد. با سخنرانی تاریخی و کم نظیر خود مانع از تحریف واقعه کربلا شد.

این فعال رسانه ای بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی که بانوان برای زنده نگه داشتن قیام عاشورا انجام دادند، برگزاری مراسم عزاداری بانوان در مدینه منوره بود. همانطور که بعد از عاشورا اولین مجلس عزاداری توسط حضرت زینب(س) و بر بالین پیکرهای متبرک شهدا برگزار شد.

وی گفت: عاشورا نشان داد که زنان نیز می توانند مدافع احیای اسلام باشند و عظمت حضور خود را به جهانیان نشان دهند. مصداق بارز آن، سخنان حضرت زینب (سلام الله علیها) است که در کاخ یزید در عین بصارت سخنرانی کرد و با شجاعت تمام به اعتراض پرداخت.

کر در پایان خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه مهم ما زنان و دختران مسلمان این است که با تربیت فرزندان حسینی و زندگی به سبک فاطمی و زینبی و مشارکت از این زنان والا مقام به ویژه حضرت زینب(س) الگوبرداری کنیم. در مراسم این ایام همراه با خانواده تلاش کنیم تا کاری که امام حسین (ع) شد را به زیباترین شکل ممکن انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید