نقش حضرت زینب(س) در حمایت از قیام عاشورا ضروری است/ ایستادگی در برابر مشکلات مهمترین اصل مکتب زینبی است.


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809186

زهرا مستوفی گفت: حضرت زینب(س) در شناخت حماسه کربلا و شناخت هر چه بیشتر قهرمانان کربلا نقش ویژه ای دارد و اگر نبود، واقعه عاشورا در کربلا دفن می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا مستوفی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک، درگذشت حضرت زینب(س) را تسلیت گفت.

وی به نقش حضرت زینب(س) در زنده نگه داشتن واقعه کربلا اشاره کرد و ادامه داد: ع.س.

مستوفی افزود: فرهنگ شیعه حضرت زینب(س) را به دلیل مصیبت ها و سختی های فراوانی که برای حفظ اسلام از کودکی تا آخر عمر دیده اند به عنوان «ام المصائب یا بانوی صبر» می نامد.

این کارشناس با اشاره به اینکه مراقبت از کودکان و زنان رنج دیده پیام حادثه کربلا مهمترین خدمت حضرت زینب(س) است، تصریح می کند: اگر این بانوی بزرگوار اسلام نبود چه کسی می گفت. حادثه خونین امام حسین (ع) و یارانش ماجرای عاشورا در صحرای کربلا ماندگار است.

مستوفی گفت: زینب کبری(س) پس از شهادت امام حسین(ع) با اینکه اسیر دشمنان اهل بیت(ع) بود، اما با شجاعت در خطبه هایی که در کوفه خواند و شام، حجابی را آشکار کرد. از چهره منافقانه و دروغین یزید و طرفداران او را گرفت و با حقایق زمان خود آشنا کرد.

وی ادامه داد: مکتب زینبی با رویکردی فراتاریخی و فراملی و برگرفته از مکتب اسلام سرشار از عشق به آرمان های امام حسین (ع) است.

این کارشناس افزود: مکتب زینب(س) انسان را به گونه ای اعتلای می بخشد که در برابر ظلم ساکت نمی نشیند و راه حق را از محبوب ترین چیزهای عالم برمی گزیند.

مستوفی گفت: هر که می خواهد وارد مکتب زینب شود باید بر هوای نفسانی خود غلبه کند و راه خدا را در پیش گیرد.

گفت: در مکتب زینب می آموزیم که هر آنچه از جهل است سرنوشتی جز هلاکت و فریب ندارد و تنها در راه الهی سعادت انسان رقم می خورد.

این کارشناس با بیان اینکه استقامت در برابر مشکلات و مشکلات مهم ترین اصل مکتب زینبی است، تاکید کرد: وعده خداوند حق است و پشت هر بلایی درسی نهفته است که انسان را به سعادت می رساند.

مستوفی در پایان گفت: امروز دشمنان اسلام درصدی از تحقیر معارف اهل بیت(ع) هستند. ما باید با زنده نگه داشتن مدرسه و بیان آن در عین حفظ آن، تبلیغ آنها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید