بی حجابی و ترویج سبک زندگی غربی خیانت به مردم و تعرض به امنیت روانی جامعه است/ اربعین حسینی محور ارزش های اسلامی است


ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881745

دری نجف آبادی گفت: بی حجابی و ترویج سبک زندگی غربی و بی بند و باری در واقع خیانت به مردم و تعرض به امنیت روانی جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیار آفتاب ؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به شهادت امام محمد باقر (ع) .)، بیان می کند: زندگی سرشار از نور است و برکت امام محمد باقر (علیه السلام) و سیره نورانی ایشان مظهر اخلاق محمدی و سیره علوی بود و با فعالیت های تبلیغی و تبلیغی مؤثر ایشان، نقش بسیار مهمی در نجات فقه اسلامی از انحراف و تحریف داشت.

وی افزود: بیش از 8 هزار و 564 حدیث گرانبها توسط امام محمد باقر(ع) حفظ شده است و لقب باقرالعلوم که پیامبر اکرم(ص) به ایشان داده اند، بیانگر تقسیم علم است که نجات مسلمانان از عقاید فاسد کلامی تنها بخشی از آن است. دامنه این به معنای باقرالعلوم است و این ایام فرصت ارزشمندی برای سیره امام محمد باقر (ع) است و دانشگاهیان و حوزویان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

دری نجف آبادی گفت: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی امروز الگوهای موفقی را به جهانیان ارائه کرده و توانسته الگوی پرافتخار و موفقی از قدرت و حاکمیت سیاسی اسلام به جهانیان و اساس انقلاب اسلامی ارائه دهد. مکتب ناب محمدی اسلام است و دین صلح دین جاودانه و همیشه هست

وی تاکید کرد: مکتب اسلام ناب محمدی در همه ابعاد اثرگذار و قدرتمند است و همه باید دین مبین اسلام را گرامی داشته و ارزش های اسلامی را پاس بداریم.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امکان حج، زمینه ساز وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است، گفت: بار دیگر خداوند متعال راه رحمت و الطاف الهی را برای مسلمانان گشوده و ماه ذی الحجه است. فرصت مناسبی برای تحول دینی، روحی و معنوی است که باید از آن به خوبی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه کربان بایرام روز عزت اسلام و وحدت مسلمانان است، افزود: قربان بایرام روز بزرگ آزادی از اسارت شیطان و بندگی خداوند است.

دری نجف آبادی با بیان اینکه اربعین حسینی محور تقویت شئونات اسلامی و مکتب حسینی و فاطمیه است، گفت: پیاده روی اربعین حسینی همچون رزمایش بزرگی در جهان اسلام برای نشان دادن اقتدار و عظمت امت اسلامی است. نمادی از حقانیت نهضت و مکتب حسینی آمادگی همه جانبه برای هرچه باشکوهتر برگزاری این رزمایش ضروری است.

وی با اشاره به دهه امامت و ولایت گفت: دهه امامت و ولایت فرصت مناسبی برای تبیین و ترویج فرهنگ حکومت داری است و انقلاب اسلامی به واسطه رهبری ائمه انقلاب و ولایت فقیه به قدرت رسید. و بنابراین این جزء باید هر روز تقویت شود.

امام جمعه اراک افزود: باید برای بسیج همه امکانات و ظرفیت ها برای بهره برداری از دهه امامت و ولایت در استان مرکزی توجه شود و الگوهای موفق انقلاب اسلامی در این دهه برای مردم تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه رمز پیروزی و موفقیت در بحران های پیش رو رهبری و حضور روحیه جهادی است، گفت: تنبلی و سستی در اسلام حرام است و امروز رمز حل مشکلات روحیه جهادی، استقامت و عزم راسخ است که باید در نظر گرفته شود

دری نجف آبادی با بیان اینکه بیش از 12 آیه در قرآن کریم به موضوع عفاف و حجاب پرداخته است، گفت: برخی از خودخوانده های غربی امروز به دنبال بدحجابی، ضد ارزشی ها را تبلیغ می کنند و عفاف و حجاب را در جامعه زیر سوال می برند. و همه باید متوجه دسیسه های دشمنان در جنگ نرم باشند.

وی تاکید کرد: دشمنان در همه راهبردهای 43 ساله خود در برابر انقلاب شکست خورده اند و امید امروز دشمن جنگ نرم و عملیات روانی با فضای مجازی است که باید آگاهانه و هوشیارانه انجام شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: ترویج سبک زندگی غربی در جامعه و تلاش برای کاهش معنویت و اخلاق در جامعه یکی از اهداف شوم دشمنان است و با تحریف تاریخ کشور به دنبال تطهیر پهلوی ننگین و منحوس هستند. رژیم و ما باید مراقب تلاش های آنها باشیم.

وی تاکید کرد: بی حجابی و ترویج سبک زندگی غربی و بی بند و باری در واقع خیانت به مردم و تعرض به امنیت روانی جامعه است.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه امروز آمریکا دچار رسوایی و ذلت داخلی شده و از اداره کشور خود ناتوان شده است، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی، جبهه استکبار و حامیان صهیونیست آنها منفعل شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید