حماسه 9 دی را باید با تبیین صحیح برای نسل جوان گفت/ ولایتمداری رمز تداوم و موفقیت نظام اسلامی است.

ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795184

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در فرهنگ دینی، اسلامی و قرآنی وظیفه داریم ایام الله را زنده نگه داریم و به یاد آنها باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار است ، حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بعدازظهر امروز (5 آذر) در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت دی ماه سال جاری. 9 با بیان اینکه حضرت فاطمه سیدیکا (س) در فرهنگ دینی، اسلامی و قرآنی وظیفه داریم ایام الله را زنده نگه داریم و به یاد آنها باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام (ص) دستور داده است که ایام الله را به مردم یادآوری کند، گفت: تجربه تلخ اوایل اسلام به ما یادآوری می کند که روز غدیر خم شده است، اگر وی یادآور می شود: سرنوشت جهان اسلام به گونه ای دیگر رقم خورد و بهتر از وضعیت امروز بود و این تفرقه و انشعابی که در جهان اسلام پیش آمد به دلیل همین عدم ذکر ایام الله بود.

وی گفت: در عاشورای حسینی، یاران اهل بیت(ع) با سرمایه گذاری خون خود تلاش کردند ایام شهادت امام حسین(ع) و اربعین حسینی را زنده نگه دارند و امروز به برکت عاشورای حسینی نقش آفرینی می کنیم. در جهان. “

امام جمعه ایلام یادآور شد: در تاریخ انقلاب اسلامی حماسه 18 دی حماسه عظمت است. در جنگ تحمیلی با اتحاد و همدلی در مقابل دشمن ایستادیم و دشمنی دشمن را همه پذیرفتند و همه از دشمن حمایت کردند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: در جریان قیام بین دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی، وابستگان و نیروهای مطیع دستورات آنان و فریب خوردگان اتحاد تشکیل شد تا در این شرایط و در قیام نظام، نظام را براندازند. در سال 1988 جایی برای حکومت وجود نداشت که با قدرتی که در اختیار داشت، از نیروی نظامی برای برقراری امنیت استفاده کند.

وی بیان کرد: بهترین تاکتیک ها توسط مقام معظم رهبری اتخاذ شده است و ایشان نهضتی را برای تبیین، آگاهی و بصیرت مردم راه اندازی کرده اند و دستور بازشماری می دهند چون آنچه می گویند فریبنده نیست نقش مهمی دارد. برای آرام کردن فضا و تعیین نقشه شوم دشمنان برای براندازی نظام اسلامی.

امام جمعه عیلام گفت: به برکت عاشورای حسینی، خط ضد انقلاب، منافقین و کسانی که برای براندازی نظام تلاش می کردند، مزاحم دلواپسان شدند. نهضت مردمی به برکت نهضت امام حسین (ع) کردهایی که در صفوف یاغیان بودند فهمیدند فریب خورده اند، امتحان بزرگی از اموال جامعه رخ داد، خیلی ها لغزیدند و انتظار می رفت عده ای بازی کنند. در این نقش سکوت کردند و هرگز از به کار بردن واژه عصیان و محکوم کردن آن خودداری نکردند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: کلمه ای که مقام معظم رهبری در عنوان قیام و پس از آن مقامی که مردم در لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند، حماسه و تجربه بزرگی است که در تاریخ ماندگار است. انقلاب اسلامی باید کسانی را که سر کار آمدند و دستمزد گرفتند و مقامات دولتی که در انزوا قرار گرفتند برای شرکت در مبارزات 18 دی ثبت کرد.

امام جمعه عیلام گفت: آنچه آنها را ناراضی کرده این است که مرز خود را با ضدانقلاب مشخص نکرده اند، اظهار برائت نکرده اند، پس این روز باید زنده باشد و نسل جوان ما با این ماجرا آشنا شوند. طبیعتاً چنین صحنه هایی در تاریخ انقلاب اسلامی ما تکرار خواهد شد که برای غلبه بر این شورش های کور نیازمند بصیرت، ولایتمداری و حرکت در رهنمود مقام معظم رهبری هستیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید