تبیین حماسه 9 روزه یک ضرورت برای نسل جوان است/ دشمن به دنبال القای ناامیدی در جامعه است


ساعت: 13:06
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920713

در میزگردی با حضور صاحب نظران مطرح شد: 18 دی روز بصیرت و بیداری ملت انقلابی ایران در برابر توطئه های دشمنان نظام و انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، قریب به 13 سال از تاریخ 18 آذر می گذرد، اما همه ساله به این روز که یکی از ایام الله انقلاب اسلامی نامیده می شود توجه می کنیم و به همین دلیل این روز به عنوان روز نامگذاری شده است. بصیرت و عهد امت با ولایت.

قیام‌های اخیر دشمنان در ناآرامی‌های کشور نشان می‌دهد که باید همواره در مسیر انقلاب اسلامی عاقلانه قدم برداریم و 18 دی به خاطر تاریخ ملت ایران نباید فراموش شود و باید در این زمینه فعال بود. به مناسبت این روز

لذا در چارچوب میزگرد تخصصی بصیرت و حماسه 9 دی با حضور دو نفر از کارشناسان مسائل مربوط به تبیین حماسه 9 دی، اهداف دشمن و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت. که در زیر قابل مطالعه است.


خرد عامیانه چگونه می تواند آتش ناآرامی را خاموش کند؟

حجت الاسلام علی احمدیان درباره حماسه نهم دی گفت: پیام حماسه نهم دی پایبندی مردم به ارزش های اسلام، تشیع، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

احمدیان در خصوص حماسه بزرگ 18 دی سال 88 ادامه داد: حماسه 18 دی حماسه ای خودجوش و مردمی بود، یعنی حضور بی سابقه مردم در صحنه در پاسخ به یاغی ها و بدخواهان که برای رسیدن به اهداف خود هیچ کاری نکردند. آنها عبور نکردند، این اتفاق افتاد.

وی افزود: این حرکت ها در کنار برخی حرکت های دیگر که دارای انحرافات دیگری بود، در روز عاشورا که روز عزای عمومی در جهان اسلام است، کاری انجام داد که منجر به تنفر مردم شد که در این زمینه به تصویر کشیده شده است. امام سجاد (علیه السلام) فرمودند: خدایا دشمنان ما را از جاهلان قرار بده، باید خدا را شکر کنیم که دشمنان جمهوری اسلامی ایران از جاهلان بودند. آنها این کار را نکردند


405c4725 c61d 4e84 bd02 d58a9fde4f70 خبر خاکستری


انقلاب اسلامی با فرهنگ عاشورا پیوند خورده است

احمدیان تصریح کرد: مردم برای حمایت از جناح خاصی به میدان نیامدند، آنچه مردم را به حرکت درآورد عشق مردم ایران به عاشورا و ارزش های انسانی برآمده از آن بود و به این دلیل حرکت کردند که احساس می کردند فرهنگ عاشورا اهانت شده است. و خارجی ها زمینه مناسبی برای مداخله پیدا کردند.

حجت الاسلام علی احمدیان تصریح کرد: بر همین اساس مردم بدون سازماندهی قبلی به میدان آمدند و صرفاً به دلیل اینکه متوجه شدند یک احساس عمومی ملی در کشور به وجود آمده و مقدس ترین ارزش های آنها تضییع شده است، به میدان آمدند. یاری رهبر مظلوم و دین خدا.


حماسه نهم حاوی پیام مهمی در مورد دشمنان است

وی با بیان اینکه حماسه 18 دی یک پیام داخلی و یک پیام بین المللی دارد، تاکید کرد: پیام داخلی این حماسه این است که مردم ما همچنان به ارزش های اسلام، تشیع، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پایبند هستند. پیام بیرونی این حماسه این بود که علیرغم همه زحمات و هزینه های بیگانگان، تمام رشته های آنها پنبه است.


نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی فتنه 88 چه بود؟

احمدیان ادامه داد: آنها فکر می کردند با تبلیغات گسترده ای که از قبل از انتخابات 88 شروع کرده بودند و با شبکه های نفوذی که سعی در حمایت از معاندین داشتند می توانند موفق شوند اما تدبیر رهبر انقلاب در اتحاد آحاد جامعه باعث شد که دشمن ستیزان با انقلاب خاموش کردن آتش ناآرامی

وی افزود: «تفاوت در دیدگاه‌های سیاسی نباید باعث شود مردم آنقدر منافع ملی و دینی خود را قربانی کنند که بیگانگان برای این افراد کف بزنند، آنها را تحسین کنند و عملکردشان را تحسین کنند». و از کار ما راضی بودی، بدانی که کار ما باطل است.


9 ژانویه روز روشنگری اسلامی ایران است

«علی اسماعیلی» کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه نیز گفت: 18 آذر روز ظهور هویت و ماهیت انقلابی مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی است، روزی که مردم جوهره و انقلابی خود را به ارمغان آوردند. روح به یک میدان آزمایشی جدید

اسماعیلی گفت: 18 آذر بازتولید حماسه عاشورا است و نشان می دهد که توده های مردم نخبگان واقعی این انقلاب هستند، مردمی که برنامه ریزی بلندمدت نظام حاکم را به سخره گرفتند و آن را در اعماق به یأس و ناامیدی تبدیل کردند. از خواب جاهلانه آنها ویژگی های بصیرت و انقلابی.


07db6b61 a2f1 45ef 969a 332e8837558c خبر خاکستری


چه گروه ها و افرادی در فتنه 88 طرد شدند؟

اسماعیلی همچنین گفت: در واقع حماسه باشکوه و ماندگار 18 دی، جدای از خیره شدن در چشم شورشیان داخلی و منزوی ساختن آنها، تبلیغات واهی دشمنان خارجی را نیز سرد کرد و ثابت کرد که ایرانیان دولت گرا همواره جان خود را فدا کرده اند. برای اندیشه های امام و مقام معظم رهبری.

اسماعیلی تصریح کرد: در حماسه 18 آذر فریب خوردگان داخلی و وفاداران به غرب شکست خوردند و افکار باطل آنها بر همگان آشکار شد.

اسماعیلی تصریح کرد: روز نهم روز افتخار، شوک و روز مبارزه با اغتشاشگرانی است که امنیت ایران را حفظ نمی کنند. این روز یکی از ایام الله و نماد هوشیاری مردم بصیر ایران اسلامی در برابر هرگونه مزاحمت دشمن است.

این فعال فرهنگی گفت: استکبار جهانی در این سال ها دست از دشمنی با ملت ایران برنداشت و توطئه های مختلفی را در این کشور طراحی و برنامه ریزی کرد که آخرین آن ایجاد جنگ ترکیبی تمام عیار اخیر بود، بلکه همه توطئه های این کشور بود. دشمن در این سالها یکی پس از دیگری افراد با شعور و بصیرت و حضور صحنه ای آگاهانه نابود شدند

اسماعیلی ادامه داد: حضور در مراسم معنوی و ضد دشمنی 18 آذر یک واجب شرعی و سیاسی است و عدم شرکت مسئولان در این روز توجیهی ندارد و باید در این حماسه پشت سر مردم حضور فعال داشته باشند.

حماسه 18 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که نقشه شوم دشمنان را بر همگان آشکار می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید