القای ناامیدی مهمترین وظیفه رسانه های متخاصم و مزدوران داخلی است/ رویکرد دولت حمایت از رسانه های مکتوب و الکترونیک است.


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881603

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال القای سیاهی و ناامیدی در ایران است، گفت: القای ناامیدی مهمترین وظیفه رسانه های دشمن و مزدوران داخلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کوم فردا محمدمهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی که در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای تشکیل دولت تاکنون صدها نشریه و پایگاه خبری مجوز گرفته اند، گفت: مجوز فعالیت برای صدها نشریه و پایگاه خبری صادر شده است. تلاش برای حمایت از حیات مطبوعات و خبرگزاری ها.
وی ادامه داد: در بحث مطبوعات و نشریات مکتوب در بحث فناوری های نوینی که مطبوعات در معرض آن هستند، در حوزه جدیدی هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز هر چه جلوتر می رویم فاصله زمان تولید و انتشار اخبار کمتر می شود و بخش مهمی از اطلاع رسانی در فضای مدرن انجام می شود و این به معنای نیست. کنار گذاشتن رسانه های مکتوب
وی افزود: امروز در حال دستیابی به همزیستی مشخصی بین رسانه مکتوب و الکترونیک هستیم و اساس ما در دولت حمایت از هر دو بخش است.
اسماعیلی با اشاره به رسانه های مکتوب گفت: در دهه 70 و 80 برخی از روزنامه ها تا 600 هزار نسخه تیراژ داشتند اما امروز تعداد آنها به شدت کاهش یافته است اما بنیاد ما حمایت از این موضوع و در عین حال در دنیا است. . وضعیت مشابه است.
وی تصریح کرد: در مورد حمایت رسانه های مکتوب برای تامین ارز با فشار جدی مواجه شدیم و با دستور رئیس جمهور کاغذ با قیمت بسیار مناسب وارد کشور می شود و می توانیم بخش مهمی از ارز را تامین کنیم. نیازهای رسانه مکتوب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه از همه رسانه ها می خواهیم که دلسوزانه در راستای منافع ملی و اصول کلی در راستای منافع ملی عمل کنند، افزود: جمهوری اسلامی که تمام قواعد متعارف را در نظام بین الملل رها کرد. اجبار و با نظام توحیدی کار می کند در داخل کشور، جبهه رسانه باید در یک جهت حرکت کند و مکمل یکدیگر باشد.
وی ادامه داد: دشمن دوست دارد با تهمت به ایران و القای ناامیدی و دروغ، ایران را جامعه ای ناامید و بحران زده نشان دهد.
اسماعیلی با اشاره به انتشار نتایج یک نظرسنجی از افکار عمومی در روزهای قبل از تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور، گفت: گروه جهاد دانشگاهی نگرش عمومی مردم را نسبت به زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی بررسی کرد که مشخص شد شادی مردم نزدیک به 70 درصد است که پس از این بررسی برخی افراد در شبکه های اجتماعی گفتند دولت دروغ می گوید.
وی گفت: رسانه معاند اصرار دارد که بگوید زندگی مردم در تاریکی و بحران است و مردم در گرایش دینی ضعیف هستند در حالی که 90 درصد مردم وابستگی دینی دارند و 76 درصد در شعائر مذهبی شرکت می کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دشمن فضایی را مدیریت می کند که ما از جامعه و نظام ناامید می شویم و القای ناامیدی مهمترین وظیفه رسانه های متخاصم و مزدوران داخلی است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات دینی منشأ گسترش در حوزه فعالیت رسانه های دینی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید