دادستان تهران: دو اداره ویژه برای مقابله با نشر اکاذیب و شایعات در مورد مسمومیت‌های اخیر ایجاد کردیم/ برخی از چهره‌های سرشناس و رسانه‌های مکتوب و آنلاین نگرانی مردم را برانگیختند.

دادستان تهران: دو اداره ویژه برای مقابله با نشر اکاذیب و شایعات در مورد مسمومیت‌های اخیر ایجاد کردیم/ برخی از چهره‌های سرشناس و رسانه‌های مکتوب و آنلاین نگرانی مردم را برانگیختند.

صالحی دادستان تهران با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص مسمومیت دانش آموزان گفت: کسانی که به نشر اکاذیب و شایعه پراکنی می پردازند و امنیت روانی شهروندان و خانواده های عزیز را به خطر می اندازند زیر نظر امنیتی، انتظامی و قضایی هستند و آنها منتظر برخورد قاطع و قانونی آنها خواهیم بود.

در هفته ای که گذشت، مدیران رسانه های هممهان، رویداد 24 و شرق و همچنین افرادی چون آذر منصوری، صادق زیبا کلام و رضا کیانیان مورد اتهام و تعقیب کیفری قرار گرفتند.

به گزارش مرکز رسانه های قضایی، در پی دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم حفظ امنیت روانی مردم و خانواده ها و برخورد با نشر اکاذیب و شایعات بی اساس در موضوع مسمومیت های اخیر، دادستان تهران تصمیم به تشکیل دو شعبه ویژه در دادسرای تهران گرفته است که برای رسیدگی به این موضوع روز گذشته اعلام کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه گفت: افرادی که اقدام به نشر اکاذیب و شایعات می کنند و امنیت روحی و روانی شهروندان و خانواده های عزیز را تهدید می کنند تحت رصد دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی قرار دارند و با آنها برخورد خواهد شد. قاطعانه و قانونی منتظرند.

وی با اشاره به دامن زدن مردم به این موضوع در فضای مجازی گفت: متأسفانه برخی چهره های معروف و رسانه های مکتوب و اینترنتی به جای انتشار اطلاعات درست و دقیق اقدام به انتشار ادعاهای کذب و کاملا کذب کردند که واقعا باعث نگرانی در جامعه شده است. آگاهی عمومی و دستگاه قضایی موظف به برخورد قانونی با این گونه اکاذیب هستند.

صالحی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در هفته گذشته برای تعدادی از این افراد و رسانه های متخلف در دادسرای تهران گفت: با شایعات و اکاذیب در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: هفته گذشته برای مدیران رسانه های هممهان، رویداد 24 و شرق و همچنین افرادی از جمله آذر منصوری، صادق زیبا کلام و رضا کیانیان پرونده کیفری تشکیل و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد.

دادستان تهران همچنین در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای کشف علت مسمومیت و عوامل احتمالی دخیل در این حوادث گفت: در این راستا نهادهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی کشور به صورت شبانه روزی در حال بررسی جدی موضوع هستند.

دادستان تهران تاکید کرد: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس قوه قضائیه، در صورت احراز عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان در مدارس با عاملان این حوادث قاطعانه برخورد خواهیم کرد. طبق مقررات

لازم به ذکر است حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان اصفهان با اشاره به معضل مسمومیت دانش آموزان در تعدادی از مدارس و برخی از نقاط کشور، گفت: ، و تصریح کرد: این اقدام یکی از مصادیق بارز افساد فی الارض است در صورت شناسایی، شناسایی و دستگیری عاملان این اقدام بدون شک مفسد دنیا هستند و دستگاه قضایی به صورت فوق العاده و ویژه با پرونده آنها برخورد خواهد کرد. و عواملی که به هر نحوی اعم از تسلط، مشارکت و همدستی در این امر دخیل باشند به اشد مجازات و برخورد قاطع و بدون تسامح خواهند رسید.

رئیس قوه قضائیه افزود: روز گذشته به دادگستری همه استان ها دستور داده شد تا شعبه ای در مرکز استان برای احضار افرادی که باعث التهاب و نشر اکاذیب در مورد مسمومیت می شوند اختصاص دهند. یا مشخص شود که قصد سوء و همسو با دشمن دارند که در این صورت به اشد مجازات محکوم می شوند و یا اینکه قصد سوء ندارند که در این صورت قابل توجیه نیستند و اقدام قانونی انجام می شود این کار با آنها انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید