استاندار قم درباره مسمومیت سریالی دانش‌آموزان: ضعیف‌ترین احتمالات را هم بررسی می‌کنیم/ نفوذ غیرمسئولانه رسانه‌ها در هفته‌های گذشته باعث تشدید این حوادث شد/ چهره‌های علمی برای یافتن علت حادثه بسیج شدند.

استاندار قم درباره مسمومیت سریالی دانش‌آموزان: ضعیف‌ترین احتمالات را هم بررسی می‌کنیم/ نفوذ غیرمسئولانه رسانه‌ها در هفته‌های گذشته باعث تشدید این حوادث شد/ چهره‌های علمی برای یافتن علت حادثه بسیج شدند.

استاندار قم با بیان اینکه اطلاعات علمی و تجهیزات تخصصی کشور برای تعیین علت حادثه در مدارس بسیج شده است، گفت: حتی کمترین امکانات برای رفع نگرانی والدین و دانش آموزان بررسی شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراگی استاندار قم عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اولین حادثه در هنرستان نور. در 18 آذر گفت: برای روشن شدن ابعاد مختلف آن از همه فرصت های استانی و کشوری استفاده کردیم.

انجام تحقیقات تخصصی توسط آزمایشگاه های مرجع و مدرن

استاندار قم با بیان اینکه نمونه خون دانش آموزان، نمونه تنفس، نمونه گوارشی و نمونه های محیطی جمع آوری شده برای علت حادثه مورد آزمایش های مختلفی قرار گرفت، گفت: هم کارشناسان ما در قم و هم آزمایشگاه های مرجع در تهران مانند پاستور و رازی و… al.، مورد غیرعادی را در نمونه های ارسالی شناسایی نکرد.

و افزود: حتی در مورد اول نمونه برداری مجدد توسط مراکز تخصصی و پیشرفته کشور به منظور شناسایی مقصر انجام شد.

بررسی محیط مدارس با تجهیزات روز دنیا

شاهچراگی با بیان اینکه در حادثه دوم نمونه برداری میدانی با سرعت و دقت بیشتری انجام شد، گفت: از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات تست زیست محیطی استفاده کردیم که قابلیت شناسایی 300 نوع گاز در محیط اطراف را دارد.

وی افزود: در هر حادثه چند مجموعه هوا، سطوح مختلف، آب مدارس، غذا و … با دقت گرفته و به آزمایشگاه های مختلف و پیشرفته کشور که حتی در دنیا بی نظیر هستند ارسال می شد تا علت آن مشخص شود. شناسایی شود

فرماندار با بیان اینکه اقدامات درمانی و درمانی دانش آموزان نیز به دقت دنبال شد، گفت: در اولین حادثه ای که برای فرزندانمان در آکادمی نور رخ داد، مقرر شد که هیچ گونه نگرانی از نظر درمان برای خانواده دانش آموزان وجود نداشته باشد. و مراقبت های پزشکی کلیه نیازهای پزشکی باید توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شود.

بررسی ضعیف ترین گزینه ها برای مقابله با مشکلات

وی افزود: برای ما سلامت آینده سازان این کره خاکی بیش از هر موضوع دیگری مهم است و در این حوادث بیشترین پیگیری ها برای بهبود وضعیت بالینی دانش آموزان بوده است چرا که اکنون تیم های ویژه متخصصان وزارت بهداشت در کوم در حال پیگیری این مشکل هستند.”

شاهچراگی با اشاره به اینکه تمامی فرضیه های احتمالی این حوادث توسط چندین نهاد تخصصی به دقت بررسی شده است، گفت: ما حتی ضعیف ترین احتمالات را هم از دست ندادیم و برای شناسایی علت و عوامل این حوادث به آنها نگاه کردیم.

وی افزود: در همین موارد روش های مدیریت حوادث را تحلیل و ایرادات موجود را اصلاح کردیم که تاثیر آن در حوادث بعدی مشاهده شد.

بررسی وضعیت بیش از 580 مدرسه توسط تیم های تخصصی

استاندار قم با اشاره به اینکه کل محیط مدارس را با دستگاه های مدرن بررسی کردیم، گفت: مدارس به مدت دو روز تعطیل شد و در این 48 ساعت بیش از 580 مدرسه از زوایای مختلف توسط کارشناسان مختلف بررسی شد، بنابراین اگر موردی وجود داشته باشد. مشکلاتی در ساختمان یا وجود امکانات مدرسه وجود دارد که باید شناسایی و رفع شود.

وی افزود: مقدار مشخصی گاز مونوکسید کربن در گلخانه شناسایی شد که توسط کارشناسان درمانی و بهداشتی تایید شد.

نشر اکاذیب از سوی رسانه های بیگانه در حوادث قم

شاهچراگی با بیان اینکه رسانه های خارجی، متخاصم و بعضا داخلی نیز در هفته های گذشته غیرمسئولانه وارد موضوع شدند و به نوعی این حوادث را تشدید کردند، گفت: پوشش رسانه ای موضوع مهمی در این حوادث بود که با دقت و صداقت انجام شد اما در حوادث اخیراً به دلیل سوء استفاده رسانه های خارجی مجبور شدیم روند اطلاع رسانی را تغییر دهیم.

وی افزود: متاسفانه رسانه های شیطان صفت که از هر فرصتی برای ایجاد تنش در جامعه برای برهم زدن آرامش روانی و تهدید سلامت روان دانش آموزان و والدین استفاده می کنند، به تولید محتوایی می پردازند که به هیچ وجه منطبق بر واقعیت نیست. “

بسیج نیروهای علمی و تجهیزات تخصصی کشور برای کشف علل حوادث

شاهچراگی با اشاره به نگرانی خانواده ها از این حوادث گفت: ما نگرانی خانواده ها را درک می کنیم و به این مادر که به طور جدی با این موضوع برخورد می کند حق می دهیم و به همه والدین و دانش آموزان اطمینان می دهم از همه امکانات فنی و علمی برخوردار باشند. از ظرفیت استان استفاده کردیم و بدون هیچ دغدغه و محدودیتی از آن برای رفع مشکلات آنها استفاده کردیم.

وی افزود: برای یافتن علت این حوادث و ارتقای سلامت دانش آموزان از برجسته ترین چهره های علمی کشور استفاده کردیم.

استاندار قم در پایان گفت: سرنوشت کشور به دانش آموزان ما که آینده سازان و سرمایه های این سرزمین هستند گره خورده است و بدون هیچ ملاحظه ای برای رفع دغدغه های دانش آموزان و دانشجویان برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد. خانواده ها.

دیدگاهتان را بنویسید