حماسه های هویت ساز باید به خوبی برای نسل جوان تبیین شود/ استان مرکزی موفق به برگزاری کنگره شهدا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کنگره ملی، نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی را مورد تاکید قرار داد. اهمیت روایت صحیح وقایع و بیان کرد: تصویری که مردم از واقعیت دارند نقش دارد و بسیار مهم است، زیرا بر اساس این تصویر، افراد تمام اعمال خود را تنظیم می کنند، قضاوت می کنند، صحبت می کنند و رفتار می کنند.

وی افزود: قصه گویی و تصویرسازی صحیح هم در دین اسلام و هم در دنیای غرب ارزش بالایی دارد و در غرب منافع دنیای شیطنت در خطر است.

سردار فدوی تصریح کرد: به عنوان مثال در غرب با واقعیت انقلاب اسلامی که نشات گرفته از مکتب قرآن، دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) است، برخورد نمی کنند، بلکه به بیان نادرست از انقلاب اسلامی برای آنها و از این رو برای مردم ایران بسیار مهم است و برای دنیا هم تصاویر شیطنت آمیز می سازند.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام بر تصویرسازی صحیح و در واقع جهاد تبیینی که حضرت امام خامنه ای مد نظر دارند تاکید فراوانی شده است، گفتند: تصویر در دین مبین اسلام بر حق و حقیقت است. و رسيدن به حقيقت و حقيقت كساني كه در اين راه جهت مي‌گيرند، محسوب مي‌شود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: اگر تبیین جهادی که بسیار مهم است محقق شود، می توان بر اساس آنچه اسلام می خواهد تصویری از واقعیت ارائه کرد و لذا وظیفه بسیار سنگینی در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: به تصویر کشیدن حقایق بسیار مهم است و باید از سوی جبهه حق مورد تاکید قرار گیرد و اگر در این زمینه کم کاری کنیم، دشمن تصویرسازی نادرست می کند زیرا دشمن به دنبال وارونه جلوه دادن واقعیت ها و به عبارتی دیگر است. جای شهید را عوض کنید و او جلادی است که باید هوشیار باشد و جهاد راه مؤثری برای خنثی کردن دسیسه های دشمنان است.

سردار فدوی تاکید کرد: جهاد تبیین باید در کشور نهادینه شود و ادامه یابد و مخاطب اصلی جهاد تبیین جوانان و نوجوانان هستند و بنابراین باید حماسه های هویت ساز به خوبی تبیین شود.

وی تبیین را جهاد و امری مؤثر خواند و گفت: جهاد تبیین قطعاً برکات و برکات فراوانی برای آینده نظام اسلامی خواهد داشت و در جهاد تبیین اولاً باید دستاوردها به خوبی بیان شود. ثانیاً آینده روشن نظام اسلامی برای جوانان و نسل جدید به خوبی نشان داده شود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت جهاد اسلامی در دفاع مقدس گفت: یکی از موضوعات مهم در جهاد اسلامی فرهنگ دفاع مقدس است که علاوه بر نمونه های موفق باید به خوبی گفته و توضیح داده شود.

وی با تاکید بر اینکه نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است، افزود: یکی از اهداف مهم برگزاری اجلاسیه شهدا در استان ها نهادینه سازی و تبیین جهاد در دفاع مقدس است که خوشبختانه استان مرکزی برای این امر پیشرو فراهم کرده است. و الگوهای موفق در این نگرش.

سردار فدوی افزود: باید حماسه ها و افتخارات پاسداری به خوبی برای نسل جوان تبیین شود.

وی با اشاره به حماسه های شکل گرفته در دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی در آغاز مورد هجوم قدرت های جهانی قرار گرفت و رزمندگان با رهبری امام خمینی (ره) و فرهنگ ما بزرگ ترین حماسه ها را خلق کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: عملکرد مردم در حریم مقدس بسیار درخشان است و این عملکرد می تواند الگویی عملیاتی برای قرن های آینده برای نسل های آینده و حتی سایر ملت ها باشد. امروز موفقیت های انقلاب اسلامی و امت اسلامی ناشی از الگو گرفتن از فرهنگ است، دفاع مقدس است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید