ایجاد حرکت فرهنگی واقعی در استان مرکزی به برکت کنگره شهدا / برگزاری 19 نشست تخصصی با محوریت تبیین نقش اقشار مختلف مردم در حراست مقدس.

ساعت: 18:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792653

کریمی گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی یک حرکت فرهنگی قوی در استان شکل می گیرد که بیش از 3 هزار فعال فرهنگی، هنری و اجتماعی سازماندهی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز در دومین گام ستاد کنگره ملی با موضوع نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی در دومین همایش طلاب و روحانیون گفت: : دفاع مقدس متعلق به یک حماسه ملی است. متعلق به همه مردم ایران است و امروز این گنج گرانبها باید به خوبی حفظ شود و کارآمدی همه مردم را می طلبد و لازمه حراست مقدس اخلاص در نیت و تقوا در عمل است که باید در نظر داشت.

وی افزود: دفاع مقدس در بخش های مختلف الگوهای ماندگاری از خود بر جای گذاشته است و در طول 42 سال گذشته که فرهنگ دفاع مقدس را الگوبرداری کرده ایم در بسیاری از عرصه ها سرآمد بوده ایم و دستاوردهای بسیاری در عرصه های مختلف ماندگار بوده است.

سردار کریمی تاکید کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی قوی در استان در حال شکل گیری است که بالغ بر 3000 شخصیت فرهنگی، هنری و مردمی را ساماندهی می کند که در این سال ها در اجرای برنامه ها نقش آفرینی کرده اند.

وی ادامه داد: 19 نشست تخصصی با محوریت تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در قالب کنگره شهدای استان مرکزی برگزار شد و بسیاری از اقداماتی که در کنگره آغاز شد همچنان پرشور است و نشد. و در 3 سال گذشته آشکار است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: بیش از 60 هزار طلبه در استان در قالب 2 دوره دفاع مقدس در قالب طرح شهید مجید ایزدپناه در فرهنگ ایثار و شهادت، مقام معظم رهبری و نقش آفرینی می کنند. استان مرکزی در دفاع مقدس.

وی گفت: بیش از 3700 دانش آموز و معلم استان مرکزی در قالب اردوهای هفت اقلیم زندگی نامه امام خمینی (ره) را قرائت کرده اند و در تلاش هستیم تا این اردوها را برای مردم استان ریشه کن کنیم و بعد از ریشه کنی بیماری عروق کرونر. بیماری قلبی.، برای کشور دیگری نگه دارید.

سردار کریمی تهیه و انتشار بیش از 200 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی عنوان کرد و افزود: در سال 1385، 2000 کتاب در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به چاپ رسید.

وی گفت: بیش از ده ها اقدام زیرساختی از جمله ایجاد موزه دفاع مقدس، احداث دهکده مقاومت بسیج جوانان و نوجوانان، جمع آوری بیش از یک میلیون سند در حوزه حفاظت مقدس و تهیه دایره المعارف جهان دفاع از استان مرکزی راه بسیاری از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی را گشود.

سردار کریمی با تاکید بر اینکه با تلاش ستاد کنگره شهدای استان مرکزی و به برکت هم افزایی و مشارکت همه جانبه در استان، بسیاری از دستاوردهای این کنگره موضوعی و گفتمان شده است، گفت: کنگره شهدای استان مرکزی استان مرکزی در ایجاد مهمترین عامل این موفقیت نقش مردم در کنگره بود و این نقش باید هر روز در کار کنگره تقویت شود.

وی گفت: دومین نشست طلاب و روحانیون با محوریت بیشتر نقش روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در دستور کار ستاد کنگره شهدای استان مرکزی قرار دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: روحانیت در دفاع مقدس اهل علم بوده و نقش بسیار مهمی در تبلیغ، تبیین و مبارزه داشته اند و حضور روحانیت در انقلاب اسلامی همواره چشمگیر بوده است. کنفرانس دانشجویی باید این دانش را برای نسل جوان توضیح دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید