هویت واقعی انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان تبیین شود

ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922022

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: امروز باید هویتی که انقلاب اسلامی ایجاد کرد برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دهه مقاومت اظهار داشت: در روند جهانی، جهانی شدن. در هندسه جهانی تغییراتی در حال رخ دادن است و اگر بخواهیم خود را در این هندسه ببینیم، می‌توان گفت که سه بازیگر اصلی وجود دارد: نام آمریکا، اسرائیل و انقلاب اسلامی. اگر وضعیت این سه کشور مشخص باشد، می توان گفت چرا شورش ها با این شدت در داخل کشور رخ می دهد.

طیب تصریح کرد: نخست وزیر اسرائیل نامه ای به مردم اسرائیل ارسال کرده و در آن به بررسی وضعیت یک ساله اسرائیل و اینکه نظام اسرائیل پارلمانی است، انتخابات برگزار می شود، 120 کرسی است و هرکس 61 کرسی را به دست آورد، بررسی می کند. رئیس حزب اصلی که آرای بیشتری دارد. به او دستور داد تا با احزاب جناح خود دولت تشکیل دهد و در جلسه رای اعتماد بگیرد، نخست وزیر اسرائیل گفت که چهار انتخابات برگزار شد، اما این انتخابات منجر به تشکیل دولت در اسرائیل نشد. به دلیل نبردهای زیاد نتوانستیم دولت تشکیل دهیم.

وی ادامه داد: در انتخابات پنجم وحدت شکل گرفت و من سر کار آمدم، شرایط امنیتی و اقتصادی را توضیح داد و گفت که چگونه اسرائیل باعث شیوع کووید 19 شد، اما مردم اگر می‌خواهید اصلاحات در اسرائیل ادامه پیدا کند، بروید. خیابان ها و میدان ها پر کنید و نگذارید دولت سقوط کند، چون اگر دولت سقوط کند، دولت اسرائیل برای بار سوم به 80 سال نمی رسد، بنابراین گفتند ما با تهدید اصلی خود که ایران است مواجه می شویم.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه افزود: آمریکا دو سند امنیت ملی دارد که یکی از آنها 22 سال پیش منتشر شد و پس از 50 سال آمریکایی ها در قانون امنیت ملی خود تجدید نظر کردند و سند امنیت ملی قرن بیست و یکم را در این سند ارائه کردند. آینده را پیش بینی می کند و آینده مطلوب را بیان می کند، شرایط و چالش های جهان را مطرح می کند و می گویند سال 2025 سال سرنوشت آمریکاست و شاهد دو تغییر موثر در جهان هستیم، پاییز هم آمریکایی ها و هم اسرائیلی ها معتقدند که زمان محدودی دارند و آنها وقت ندارند و اگر تا سال 2030 بر چالش ها غلبه نکنند، پنجره فرصت برای آمریکا بسته خواهد شد.

طیب اضافه کرد: بنابراین آمریکایی ها سه تا هشت سال فرصت دارند، در این هشت سال باید چالش های داخلی و خارجی را از بین ببرند که چالش های داخلی جنگ آب، غذا، بیماری های گسترده، کرونا، تروریسم، مسئله … تورم، قیمت های بالای جهانی و مسئله انرژی. و برای چالش های بین المللی سه کشور چین، روسیه و ایران را معرفی کرد. چین به دلیل مسئله رهبری، روسیه، تهدید و ایران به عنوان نمایندگان دولت جدید به عنوان یک چالش برای جهان معرفی می شود و باید تا سال 2030 با این سه کشور مقابله کرد.

وی افزود: در سند 2000 یکی از چالش ها این است که آمریکا از نظر بهداشتی و درمانی رشد زیادی داشته است و میانگین امید به زندگی مردم در حال افزایش است که در نتیجه هزینه درمان و هزینه بازنشستگی افزایش می یابد. بنابراین تا سال 2035 اگر کشور ثروت جدیدی نداشته باشد، فرض کنید بودجه بهداشت و بازنشستگی ما برابر با بودجه دفاعی ما باشد.

رئیس سابق اطلاعات سپاه گفت: آمریکایی ها سه چالش مهم خارجی خود را به ترتیب چین، روسیه و ایران می بینند، چرا که چین در حال حاضر برای رهبری جهانی در مسائلی مانند قدرت دفاعی، فناوری و اقتصاد با آمریکا رقابت می کند و در سال 2030 می توان از آمریکا سبقت گرفت، روسیه به اندازه چین قدرتمند نیست، اما می تواند در اروپا ناامنی ایجاد کند و در مناطق دیگر گسترش یابد.او می گوید: سومین چالش اصلی آمریکا قدرت هایی است که دموکراسی آمریکا را تضعیف می کنند و مدل جدیدی را ارائه می دهند. حکومت داری در این سه اولویت آمریکا، چین، روسیه و ایران را اولویت تهدید خود می دانند، اما ایران، روسیه و چین ترتیب رویارویی را در نظر می گیرند.

طائب با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل برای بی ثبات کردن ایران در منطقه و اعمال فشار برای ایجاد بلاتکلیفی در ایران و اغتشاشات مهرماه برنامه ریزی کردند تا ایران ضعیف شود و با دادن امتیاز به برجام بازگردد، ادامه داد: هدف آنها این بود. و تجهیزات و امکانات را در اختیار اوکراین قرار دهد، سپس اوکراین به روسیه حمله خواهد کرد و اوکراین شهرهایی را که در اختیار روسیه بود پس می گیرد و در داخل روسیه آشوب و فشار اقتصادی ایجاد می کند و روسیه را به مذاکره با آمریکا بازمی گرداند و پس از آن به چین برگردیم اما نقشه آمریکا تمام شده بود و روسها عملیات پیشگیرانه انجام دادند و روسها به اوکراین حمله کردند و می خواستند این جنگ را خاتمه دهند اما تبدیل به جنگ فرسایشی شد.

وی در ادامه افزود: آمریکایی ها معتقد بودند که جمهوری اسلامی را مهار می کنند و نباید قیام ها با مهسا امینی شروع می شد، برنامه آنها این بود که همه فشارها را وارد کنند و از مهرماه از دانشگاه شروع کنند، هم حجاب و هم مسائل دانشجویی. از جمله باید خودمراقبتی و … را ترویج کنند و بعد آنها را قومی و مذهبی کنند و در نهایت به صورت نمادین چند بازداشتگاه و زندان باز کنند، اما ماجرای مهسا امینی بازی را به هم زد و آنها را به این نتیجه رساند که باید پیشگیری کنند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تاکید کرد: آمریکایی ها و اسرائیلی ها معتقدند ایران قدرت گرفته است و قدرت انقلاب اسلامی از همسایگی پیش می رود و به بازیگر بین المللی تبدیل می شود و انسجام دولت از دولت دوگانه حرکت می کند. آمریکایی‌ها معتقد بودند که در سال 2030 ایران نفت خام و غذا، دارو و آب می‌گیرد، اما اکنون ورق برگشته است.

طالب تصریح کرد: در گذشته شش نوع کالا شامل گندم، جو، ذرت، آرد، دانه های روغنی و روغن با نفت خام مبادله می شد و حالا چه شده، آیا آمریکایی ها نگران هستند؟ نگرانی آمریکا این است که رابطه ارز و غذا به هم بخورد، مثلا مصرف سالانه گندم 11 میلیون تن است، پارسال 6 میلیون تن گندم با ارز 4200 وارد شده و 4.5 میلیون تن گندم خریداری شده است. یک کشاورز در جنگ غذایی کل دنیا ذخایر استراتژیک خود را چند برابر کرده و چین آن را سه برابر کرده است در نتیجه امسال 7.5 میلیون تن گندم توسط کشاورز خریداری شده و 3 میلیون تن ذخیره شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دولت ارز 4200 را پرداخت نکرد و ارز را جایگزین کرد و مابه التفاوت این دو ارز را که 250 هزار میلیارد تومان بود مستقیما بین مردم تقسیم کرد در نتیجه در گام سوم. ، توزیع و مدیریت مصرف گندم را برنامه ریزی کرد. در این رابطه حداقل دو میلیون تن صرفه جویی شد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: بودجه کشور نفت خام است، وقتی نفت خام فروخته می شود، وزارت نفت 14 و نیم درصد برای توسعه میدان می گیرد و 40 درصد باید به صندوق توسعه واریز شود. یکی از سیاست های کلان اقتصادی نظام برای نسل های آینده در دولت قبل چون می گفتند نمی توانیم نفت بفروشیم 20 درصد سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز شد اما در این دولت به دلیل افزایش در فروش نفت 40 درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز می شود و مابقی که 46 درصد است به اضافه عوارض و مالیات و عوارض دولتی بودجه کشور را تشکیل می دهد که حاصل جمع آوری پول است. برای سرمایه گذاری زیرساختی

طائب با اشاره به اینکه آمریکا با جنگ ترکیبی به دنبال مشروعیت بخشیدن به تهدید نظامی است، گفت: در عین حال با هویت زدایی از ایران و ایجاد هویت های دروغین از جمله لذت گرایی سعی در تبدیل شکاف های نسلی، قومی و مذهبی به نفرت دارد. در بستر رسانه های ارتباطی. نفرت و ایجاد دو جناح با افزایش نفرت و تبدیل آن به نافرمانی مدنی و در نهایت با ایجاد نافرمانی باعث ایجاد تقابل های امنیتی، اقتصادی و سیاسی برای کشور می شود.

وی افزود: شبهه افکنی با طرح سؤالات راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و تکرار سؤالات و ابهامات با پاسخ ناقص و نادرست و ایجاد تردید در پذیرش واقعیات، تردید در صداقت، اعتماد، موفقیت، امید، مقبولیت و حقانیت، ایجاد بی تفاوتی در مردم و ترس در اموال و ایجاد اغتشاش اجتماعی با بهره گیری از تحولات ملی، قومی و مذهبی و دوگانه سازی نمونه ای از اقدامات دشمن است.

طیب افزود: ایجاد زیرساخت ارتباطی برای تعامل با آحاد جامعه از طریق توسعه اینترنت و شبکه های اجتماعی و ماهواره ای، ترویج لذت گرایی و سبک زندگی غربی، شبکه سازی، ایجاد نشاط با روش های مختلف از جمله ترویج بازی های رایانه ای و تبدیل شدن به عواطف ذهنی در اقدامات آمیز است. نمونه های دیگر از اقدامات دشمنان برای هویت زدایی از جوانان در کشور.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: امروز هویتی که انقلاب اسلامی ایجاد کرد باید برای نسل جوان تبیین شود، جوانان از اوضاع زمان شاه اطلاعی ندارند، بنابراین پیشرفت، هویت خدمت است. ، هویت مقاومت، هویت شهید سردار سلیمانی باید برای جوانان تبیین شود، ما در جنگ سخت به بازدارندگی دست یافتیم و در جنگ نرم باید به بازدارندگی برسیم، در جنگ نرم رسانه ها باید حمایت کنند تا رسانه ما با رسانه های دشمن برابری نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته 130 میلیارد دلار تفاهم نامه با کشورهای همسایه منعقد شده است، اگر در داخل کشور بی ثباتی وجود داشته باشد آیا کشورهای دیگر حاضرند تفاهم نامه را تبدیل به توافق کنند و اجرا کنند؟ بنابراین از زمانی که آمریکایی ها ضربه خوردند، قصد دارند جمهوری اسلامی را بی ثبات کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید