اردوهای راهیان نور نقش بسزایی در تبیین حماسه های پاسداشت نسل جدید / آغاز راهیان نور دانش آموز مجازی در استان مرکزی


ساعت: 21:33
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811845

عسگری گفت: امسال مسیر مجازی نور دانش آموزان استان در چند مرحله از هفتم اسفند آغاز و تا بیست و هفتم اسفندماه از طریق شبکه شاد ادامه خواهد داشت. هر مرحله یک بازدید مجازی از مناطق عملیاتی به مدت سه روز خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمدرضا عسگری جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی امشب در نشست هماهنگی راه اندازی راهیان نور مجازی دانش آموزان اظهار داشت: یکی از نیازهای مهم گام دوم انقلاب زنده نگه داشتن فرهنگ خودخواهی است. ایثار و شهادت و پاسداری مقدّس مؤثر و انکسار است و اردوهای راهیان نور همچنان فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه می دارد.

وی افزود: قرارگاه های راهیان نور علاوه بر ارائه حماسه های ملت ایران در دفاع مقدس نسل جدید جامعه و آموزش نسلی از پاسداشت مقدس، نقش مهمی در جهاد و تبیین دوران انقلاب دارند. “

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کاری کنید که از این فناوری ارزشمند غافل شویم.

وی ادامه داد: با تکیه بر فرهنگ بسیجی و پاسداشت مقدس در دوران تاج و تخت، با وجود مشکلات و محدودیت ها، اقدامات و حماسه های بزرگی از جمله نهضت حمایت از ایمان که بیش از 450 هزار بسته کمکی در استان مرکزی توزیع کرد، رقم خورده است. اردوهای راهیان نور نیز با استفاده از خلاقیت شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

سرهنگ عسگری افزود: راه اندازی راهیان نور مجازی از جمله اقداماتی بود که در این دو سال انجام شد که نه تنها نوجوانان، جوانان و سایر اقشار مردم را از فضای معنوی راهیان نور بهره مند کرد، بلکه جوانان را در فضای مجازی منفعل کرد.

وی در تشریح برنامه های استان برای راهیان نور مجازی گفت: امسال راهیان نور مجازی دانش آموزان روستایی در چند مرحله از هفتم اسفند آغاز و تا 27 اسفند از طریق شبکه شاد ادامه خواهد داشت. هر مرحله به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.«از مناطق عملیاتی مجازی بازدید خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: در سال گذشته اکثر دانش آموزان از طریق شبکه شاد به مناطق عملیاتی جنوب بازدید مجازی داشتند و از فضای معنوی راهیان نور بهره مند شدند. خوشبختانه صدا و سیما و سایر رسانه ها نیز در این زمینه موفق بوده اند، «و این رویکرد امسال نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بازدید مجازی از مناطق عملیاتی فتح المبین، فکه، اروند کنار، طلایه، هویزه، شلمچه با کمک قصه گویان برجسته و بومی استان در دستور کار نور مجازی دانش آموزان قرار دارد که یک ویژگی مهم برای تبیین نقش استان مرکزی در عملیات ها. افتخارات رزمندگان استان در سایر مناطق است و نوجوانان با حماسه آفرینی ها آشنا می شوند.

سرهنگ عسگری تولید محتوای اثرگذار را رویکرد مهم راهیان نور خواند و افزود: در این راستا کارگروه تخصصی تولید راهیان نور تشکیل شده و علاوه بر استفاده از محصولات فاخر گذشته، راویان و فرماندهان با استعداد را اعزام می کند. افرادی که در هنر و فرهنگ هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید