آخرین وضعیت اردوهای راهیان نور دانش آموزی/ دو هزار دانش آموز کردستانی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست حمایت از دانش آموزان و معلمان بسیجی استان که صبح امروز در سنندج برگزار شد، از همکاری کلیه کارکنان به ویژه پشتیبانی حمایت و کمک سپاه بیت المقدس کردستان در اجرای برنامه، وی ضمن تشکر از حاضرین، با تاکید بر پیگیری اقدامات، ابراز امیدواری کرد با اجرای این برنامه ها نتایج خوبی حاصل شود. و اثرات آن در دانش آموزان و جامعه هدف مشاهده خواهد شد.

وی با تاکید بر کیفیت برنامه ها با استفاده از بهترین روش ها تصریح کرد: در اجرای برنامه ها بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و دستورالعمل های نظامی تاکید شده و لازم است اطلاع رسانی دقیق و هماهنگی در سطح شهرستان ها و شهرستان ها انجام شود. مناطق

شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان در این دیدار بر استفاده از امکانات و ظرفیت های دو نهاد آموزشی و سپاه و همکاری همه عوامل و دست اندرکاران در اجرای برنامه های مشترک تاکید کرد. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این برنامه باید با همکاری همه جانبه آموزش و پرورش و سپاه انجام شود.

نظمی جلال با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی گرامیداشت دوران دفاع مقدس در مناطق شمال غرب و جنوب در اولویت برنامه ها است، از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی در مرداد ماه جاری خبر داد و گفت: که نیاز به تشکیل جلسه شورای آموزش و پرورش وجود دارد، استان اردوهای راهیان نور را برگزار می کند و بر اساس دستورالعمل این اردوها ثبت نام می شود، مجوزهای لازم اخذ و ضمن برگزاری مراسم نمادین استان اعزام می شود. دانش آموزان این برنامه از شبکه شاد اردوهای راهیان نور نیز پخش می شود.

وی در ادامه سخنان خود به بررسی اجرای اردوهای جهادی طرح هجرت 3 و مشکلات و چالش های پیش روی آن پرداخت و بر لزوم ابلاغ دستورالعمل های مربوطه به شهرستان ها و مناطق و هماهنگی های لازم در این زمینه و وی آمادگی، توانمندسازی دانش آموزان و به اشتراک گذاری دانش دانش آموزان را در بهسازی و زیباسازی و همچنین حفظ امکانات مدارس از مهمترین اهداف این برنامه برشمرد و گفت: برای اجرای این برنامه باید مواد لازم فراهم شود. با نوسازی مدارس و در اختیار مدیران قرار گرفت تا با هماهنگی آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و ساختمان ها به صورت عملیاتی باشد.

در ادامه این نشست، اصغر عبدی فر، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان کردستان، اردوهای راهیان نور دانش عموی، طرح هجرت 3 و همیار استانی را از مهم ترین برنامه های این سازمان در تابستان امسال برشمرد و گفت: 72 معلم یک ساعته. دوره آموزشی دوره آمادگی دفاعی باید قبل از شروع سال تحصیلی جدید در سطح استان برگزار شود.

وی با اشاره به تعطیلی برنامه اردوی جهادی هجرت سه در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا از آغاز این فعالیت در تابستان امسال خبر داد و گفت: 140 گروه جهادی در این راستا فعال هستند و یکی از اهداف آن است. این برنامه به منظور کار آموزشی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

عبدی فر با بیان اینکه در اجرای این برنامه هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم انجام و گروه های سنجش تعیین می شود، گفت: مراسم نمادین استانی طرح هجرت سه هفته ای جاری برگزار و فعالیت ها پیگیری می شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی نیز با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سال جاری با بیان اینکه در سه ماهه اول سال 1401 دو هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، گفت: تابستان امسال نیز دو هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد. با اولویت دانش آموزان مدارس روزانه به یادمان های دفاع مقدس در شهرهای سنندج، مریوان و بانه اعزام شود. کار اعزام از این هفته آغاز می‌شود و در هر کاروان به همراه دانش‌آموزان، یک قصه‌گو، فرهنگیان و مدیران حضور خواهند داشت.

وی در ادامه سخنان خود برگزاری دوره توجیهی مدیران راهیان نور و تجلیل از هیات های اجرایی برتر شهرستان ها و مناطق استان را از دیگر برنامه های این حوزه عنوان کرد و گفت: بر اساس تمهیدات انجام شده، این برنامه نیز خواهد بود. تابستان امسال اجرا شد

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان در پایان از برگزاری طرح همیار استانی ویژه دانش آموزان استانی از 31 مرداد لغایت 3 شهریور 1401 در مرکز استان با حضور 300 دانشجو و دانش آموز در مقطع کارشناسی خبر داد و گفت: این طرح در طبق دستورالعمل این اردو به مدت یک هفته در اردوگاه استانی شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار می شود و دانش آموزان شرکت کننده در پایان از بقاع متبرکه حفاظت بازدید خواهند کرد.

همچنین در این دیدار هاشمی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان از اجرای چهار ویژه برنامه در این حوزه در تابستان امسال خبر داد و خواستار حمایت، هماهنگی و مساعدت در اجرای برنامه های مذکور شد.

وی برگزاری برنامه راهیان نور شمال غرب برای 150 معلم، انجام سفر زیارتی و سیاحتی، دیدار با گروه پیشرفت با حضور 70 معلم، برگزاری جشنواره علمی بسیج اساتید و اعزام 11 معلم به اجلاس سراسری را از جمله این برنامه ها عنوان کرد. مهمترین برنامه ها در این زمینه

لازم به ذکر است در این جلسه در خصوص حمایت و اجرای برنامه های بسیج دانشجویی و اساتید تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دیدگاهتان را بنویسید