اردوهای راهیان پیشرفت در افزایش هویت ملی دانش‌آموز نقش بسزایی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد:اردوهای راهیان پیشرفت تاثیر بسزایی در افزایش هویت ملی دانش‌آموز ایجاد می‌کند.


به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در برنامه رادیویی سلام اصفهان اظهار داشت: امسال به لطف خدا ۳۹ نفر از دانش آموزان ما حائز مدال‌های نقره، طلا و برنز شدند که نسبت به سال گذشته رشد داشتیم؛ در بحث کنکور هم همانطور که قبلا اشاره شده بود به طوری که ما امسال افزایش ۱۰۰ درصدی در رتبه های تک رقمی داشتیم و و در بحث تعداد رتبه‌های دو رقمی نیز تعداد ۸۴ نفر سال گذشته به ۱۰۳ نفر در امسال رشد پیدا کرد که نشان از بهبود وضعیت آموزشی استان دارد.

وی افزود: اردوی راهیان نور از امروز اول آبان ماه در سطح استان اصفهان در جوار مزار شهید حججی آغاز خواهد شد؛ سال گذشته حدود ۱۰ هزار دانش آموز اصفهانی در این اردوها شرکت کردند و امسال نیز حدود ۲۴ هزار دانش آموز با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به این اردوها در سطح استان اعزام خواهند شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: میزان استقبال دانش آموزان از اردوهای راهیان نور در سال گذشته بیش از میزان پذیرش ما بود و اگر بتوانیم هرچه قدر میزان پذیرش را افزایش دهیم، دانش آموزان نیز از آن استقبال خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: اردوی راهیان پیشرفت نیز از دیگر برنامه های ما است که در آن دانش آموزان از مراکز صنعتی، علمی، پژوهشی با رویکرد فناورانه بازدید خواهند تا دانش آموزان با پیشرفت های شگرفی که در جمهوری اسلامی رخ داده آشنا شوند چرا که برای مثال برای دانش‌آموز قابل باور نیست که در قبل از انقلاب ما نیاز به پزشک عمومی خارجی در کشور داشتیم و امروز به یکی از مراکز اصلی توریسم پزشکی در خاورمیانه تبدیل شده‌ایم و این موارد باید به سمع و نظر نسل جوان و نوجوان ما برسد و از این پیشرفت‌ها آگاهی پیدا کنند.

وی بیان داشت: در سال گذشته حدود ۴۱ هزار نفر در اردوهای راهیان پیشرت شرکت کردند و این عدد امسال حداقل ۵۰ هزار نفر خواهد بود و این کار از ۱۰ مهر آغاز شده است و اثر بسیار خوب و تاثیرگذاری را روی هویت دانش‌آموز داشته است چرا که وقتی وی این پیشرفت‌ها را از نزدیک می‌بیند به هویت ملی خود افتخار می‌کند و باعث نگهداشت سرمایه انسانی در کشور می‌شود.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید