تشکیل اردوی راهیان پیشرفت بسیج دانش آموزی استان مرکزی/ شرکت 150 دانش آموز برگزیده و استعدادهای درخشان از سراسر کشور در رویداد ملی راهیان پیشرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; ابراهیم پوراسماعیل مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز اردوی پیشرفت گفت: اردوی پیشرفت یکی از مهمترین برنامه های علمی بسیج دانش آموزی است که بستر مناسبی است. برای آشنایی دانشجویان با دستاوردهای علمی در صنایع و کارخانجات و تشویق دانشجویان برای رسیدن به هدف گذار فعالیت های علمی در سه مرحله سمینارها، بازدیدهای علمی و برنامه ترویج گفتمان سازماندهی می شود.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور در تقویت روحیه خودباوری و توانمندی جوانان نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: این رویداد به دانش آموزان کمک می کند تا در سنگر جهاد علمی نقش موثری ایفا کنند.

پور اسماعیل افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی تورهای علمی و آگاهی نسل جوان از پیشرفت های علمی و صنعتی ارتش راهیان الشامد در دستور کار بسیج دانش آموزی قرار گرفته است. ایجاد و راه اندازی قرارگاه تخصصی ارتش راهیان الشامد در استان مرکزی.

وی با اشاره به برگزاری دومین رویداد ملی اعتلای صنعت نفت در استان مرکزی گفت: بیش از 150 دانش آموز برگزیده و استعدادهای درخشان از سراسر کشور در این رویداد ملی حضور خواهند داشت و به مدت 4 نفر در این برنامه مهم حضور خواهند داشت. روزها.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی افزود: معرفی دانش آموزان نخبه ای که سال هاست در سطح دانشگاهی دروس نظری را دنبال می کنند به فضای عملی رشته های تحصیلی خود از اهداف مهم رویداد راه های پیشرفت است.

وی ادامه داد: آموزش عملی دروس تخصصی در سطح میدانی از دیگر اهداف این رویداد است و در این راستا با شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه شازند که بازدیدهای تخصصی از 4 رشته برق، شیمی، مکانیک و متالورژی انجام می شود، تعامل صورت گرفته است. .

پور اسماعیل افزود: رویکرد مسئله محوری یکی از مهم ترین سیاست های مطرح شده در این رویداد است.

وی بیان کرد: ارزیابی صحیح نیازهای تحصیلی و ارجاع آنها به سطح دانشگاه با دو محور تدوین سرفصل پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری و ارجاع موضوعات به مراکز تحقیقاتی برای بسیج دانشجویی از دیگر سیاست های مسئله محور در دانشگاه است. و خوشبختانه با عزم و اراده، دانش آموزان بسیجی امروز این توان و ظرفیت را در بسیج دانش آموزان برای امر محوری، مشکل یابی و حل مسئله دارند.

رئیس بسیج دانشجویی استان مرکزی با اشاره به اینکه برگزاری سمینارهای تخصصی مرتبط با ابر پروژه ها که در سطح پتروشیمی و پالایشگاه شازند انجام می شود از دیگر اهداف رویداد راهیان پیشرفت است گفت: این پروژه ها علم نهفته در دل آنهاست که این واقعه را به طور کامل و به تفصیل بیان خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهداف فرهنگی برگزاری مراسم زائران پیشرفت گفت: علاوه بر مسائل علمی، آشنایی با ولایت ائمه انقلاب و نقش مردم و اماکن استان در حراست مقدس و انقلاب اسلامی از دیگر موارد است. اهداف رویداد زائران پیشرفت

پور اسماعیل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از محورهای مهم مهندسی رزمی در دفاع مقدس است و صنایع استان نقش مهمی در حمایت و پشتیبانی از دفاع مقدس ایفا کردند، تبیین این نقش مهم نیز یکی از این مهم است. از دیگر برنامه های رویداد راه های پیشرفت است و قطعا برای دانش آموزان و نخبگان بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید