ولایت را باید از امام علی اکبر (ع) آموخت.


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815460

بارانی با بیان اینکه حضرت علی اکبر وصی بود و تمام وجود خود را در اختیار ولی امر خود قرار داد، گفت: وقتی علم و معرفت یافتیم ولی امر خواهیم بود و حضرت علی اکبر به علم و معرفت کامل به امام خود رسیده است. مرد مقبول ولایت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد بارانی کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به شاخصه حضرت علی اکبر(ع) گفت: امام حسین(ع) حضرت علی اکبر را شبیه ترین فرد در شفا به رسول خدا می داند. و سایر اقدامات

بارانی با بیان اینکه شباهت های امام علی اکبر (ع) و رسول خدا در بسیاری موارد است، گفت: (ع) به گونه ای است که بیشترین شباهت را به رسول خدا دارد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه پیامبر خدا را دوست می داشت، گفت: امام علی اکبر نیز به عنوان رسول خدا خدا را دوست داشت تا جایی که من حسین (ع) را دارم می فرماید: علی اکبر، من دیوانه خدا هستم، آنقدر به خدا وابسته است که چیزی جز خداوند عالم نیست که همه کمالات را از خدا می‌بیند و می‌خواهد و می‌بیند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های حضرت علی اکبر عفو و سخاوت ایشان بود، گفت: حضرت علی اکبر درب منزل ایشان همیشه به روی همه مردم باز بود و سفره ایشان برای محرومان همیشه پهن بود.

بارانی با اشاره به اینکه امام علی اکبر(ع) همواره در مسیر احقاق حق بوده است، خاطرنشان کرد: زمانی که عازم کربلا بود، دعوت امام زمان خود را لبیک گفت و برای درک حقیقت با دشمن روبرو شد. و جانش را فدا کند در این امر توبه کرد و به شهادت رسید.

این کارشناس سیاسی گفت: حضرت علی اکبر مردی بود که می شد به عنوان ولی عهد پذیرفت و تمام وجودش را وقف ولی خود کرد. خودش را می شناسد. که او را فرماندار کرد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید در مسیر کمال به دنبال قهرمانان واقعی باشند، افزود: گاهی یک ورزشکار یا هنرمند قهرمان زندگی جوان می شود. جز او کسی نیست و شادی او در انتظار دیدار امام است. و اگر این راه را طی کند به سعادت می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید