علی اکبر صالحی: باید با انعطاف از بن بست خارج شویم/ من همیشه نگران بن بست سیاسی هستم/ نباید به گونه ای حرکت کنیم که بر تعداد دشمنان بیفزاییم.

علی اکبر صالحی: باید با انعطاف از بن بست خارج شویم/ من همیشه نگران بن بست سیاسی هستم/ نباید به گونه ای حرکت کنیم که بر تعداد دشمنان بیفزاییم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه همیشه نگران بن بست سیاسی هستم، گفت: نباید این گونه رفتار کنیم و با دست خود کاری کنیم که به بن بست سیاسی برسیم.

علی اکبر صالحی در همایش «دیپلماسی مقاومت: ادای احترام به مرحوم حسین شیخ‌الاسلام» که در معاونت پژوهشی وزارت امور خارجه برگزار شد، هدف از مقاومت را رسیدن به نتیجه مورد قبول خداوند و مردم دانست. ما باید عاقل باشیم و در مواجهه با موانع جدی باید انعطاف پذیر و هوشمند باشیم تا از بن بست خارج شویم.

و افزود: نباید در بن بست قرار بگیریم و باید همیشه از آن خارج شویم و راه مقاومت را ادامه دهیم. همان کاری که امام (ره) کردند و از کل کشور محافظت کردند.

رئیس سابق نیروگاه هسته ای تصریح کرد: خدای ناکرده مقاومت را طوری معرفی نکنیم که سرمان را پایین بیاوریم و چارچوب نگاهمان محدود به نادیده گرفتن و غفلت از مسائل مهم پیش روی مقاومت شود. .

صالحی ادامه داد: من همیشه نگران بن بست سیاسی هستم. ما برای رسیدن به بن بست سیاسی نباید با دست خود کاری انجام دهیم. همیشه باید از عقل و دانش استفاده کرد و خدای ناکرده زیر بار آن شعر مولانا نخوریم که «حکمت جنگیدیم و علم را به دار زدیم و اسیر صد خرافه شدیم».

سیاسی شدن نظام اداری و مراکز تخصصی، به حاشیه راندن دانشمندان، کارشناسان و کارشناسان، سیاسی شدن فرهنگ و ارزش های اجتماعی، رشد فساد، رانت خواری و رشوه خواری، ضعف اخلاق حرفه ای، روزمرگی و بی ثباتی اقتصادی از جمله این شاخص هاست. که نشان می دهد نظام سیاسی یک کشور ممکن است و با بن بست مواجه است.

وزیر اسبق امور خارجه افزود: نکته دیگری که یادآوری می کند کاهش وجهه بین المللی کشور و افزایش دشمنان و دشمنان خارجی است. ما نباید طوری حرکت کنیم که از دشمنان بالاتر برویم.

دیدگاهتان را بنویسید