شافعیان به امام علی (ع) ارادت خاصی دارند/ وجوب ولایت و عدم ترک ولایت


ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833910

معلم عبدالرحمن مرادی گفت: اطاعت از ولایت و عدم خروج از ولایت از وظایف است و در غیر این صورت موجب تفرقه، اختلاف و تباهی جامعه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معلم عبدالرحمن مرادی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: شأن و مقام امیرالمومنین علی بن ابی طالب مولی الموحد اسدالغالب (ع) در بین مسلمانان بسیار والا است.

وی افزود: آیات الهی بسیاری در فضیلت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) وارد شده است، زیرا یاران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اعم از مهاجران و انصار اولین بودند. مخاطبان قرآن و اولین مجاهدان و پیروان دین خدا «به شکرانه آخرت.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: روایت بسیاری از سخنان مبارک پیامبر(ص) درباره مقام حضرت علی(ع) به زیبایی ذکر شده است به گونه ای که پس از خلافت ایشان و روی کار آمدن افراد نااهل بنی مروان و برخی بنی امیه که حتی در منبرها علی را لعن می کردند، پول می دادند.

وی بیان می کند: امام نسایی از محدثان اهل سنت هنگام خواندن فضیلت حضرت علی (ع) در شام توسط شامیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بر اثر ضربات و جراحات ما کشته شد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: اهل سنت امام و خلیفه علی بن ابیطالب را بر حق می دانند و دشمن حراج و نواسبی هستند که به دنبال تحقیر امام (ع) بودند. همام را سنت خود کرده بودند.

ماموستا مرادی گفت: امام شافعی در آیات خود از بسیاری از اهل بیت (ع) و امام علی (ع) یاد می کند و متهم به شیعه بوده و مورد آزار و اذیت دشمنان اهل بیت (ع) قرار گرفته است.

وی افزود: اهل سنت شافعی ایمان، امنیت و ارادت خاصی به اهل بیت (ع) و امام علی (ع) و اولادشان دارند و کتب حدیثی، تفاسیر قرآن و فقه ما مملو از این است. احادیث، روایات و آرای اهل بیت(ع) در قرآن، اخلاق و فقه.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: سلسله راهکارهای علمی علمای اهل سنت شافعی از دست معروف کرخی به امام رضا (ع) رسید و بدین ترتیب سلسله الذهب با حضرت علی (ع) پیوند خورده است. و پیامبر اکرم (ص) و سلسله عرفانی بزرگان و عارفان ما دوباره به اهل بیت (ع) می رسد و نسب بسیاری از سادات ما نیز به اهل بیت (ع) و امام ختم می شود. علی (ع) و آری با جان و دل به این مقام می رسیم ما عشق و محبت و ایمان بسیار داریم و این جلوه من از خورشید است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: تبعیت از ولایت و رها نکردن آن از واجبات است وگرنه موجب تفرقه، اختلاف و تباهی جامعه می شود.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: من در کودکی علی (ع) را دارم، همانطور که خودشان می‌گویند پیامبر اسلام (ص) در روز دوشنبه مبعوث شد و من در روز سه‌شنبه در حالی که ده سال از ایشان کوچکتر بودم به رسالت ایشان ایمان آوردم. همچنین در هجرت به مدینه و جهاد، مبارزه و پاسداری از دین خدا تا رحلت پیامبر (ص) و در زمان خلفای صالح، مشاوران مطمئنی برای خلفا، اسلام و مصالح اسلام بودند. ، تا اینکه به خلیفه و در زمان خلافت با نهایت اخلاص رسیدند. برای خدمت به مسلمین و جامعه اسلامی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه علم، فقاهت، عدالت، کرامت، ایمان و کمال امام علی(ع) زبان رایج و مشترک بود، افزود: در زمان خلافت حضرت علی(ع) آشوب هایی با عظمت و روحیه اسلامی به وجود آمد. .

ماموستا مرادی گفت: یاغیان حریج که به دلیل نداشتن علم کافی و درست و با برداشت های سطحی و نادرست از آیات قرآن، سوءتفاهم عجیبی از دین داشتند، جمله ای را تفسیر و صادر کردند که یکی از این موارد است. جملات نادرست «لاحكم الله» و در زمان حكومت حضرت علي (ع) متهم به حكومت غير ما شد و خداوند او را كافر دانست و به حق بزرگترين و نزديكترين و داناترين مرد زمان خود وارد شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید