از نصب پرچم امام رضا (ع) در سواحل خلیج فارس تا تقدیم آخرین نقطه آب و خاک ایران اسلامی / ارادت شیعه و سنی به امام هشتم در جنوب


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855281

چیزی که امسال رنگارنگ تر از همیشه بود. حضور اقشار مختلف مردم در جامعه امام رضایی، مردمی از جنوبی ترین نقطه کشور علاوه بر ابراز عشق و ارادت به امام هشتم، هرگونه هتک حرمت بارگاه و مقام امام رئوف را محکوم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; امسال، دهه کرامت با فروکش کردن موج تاج و تخت در کشور رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت. اگرچه ایرانیان همواره خود را مدیون اهل بیت دانسته و در هر شرایطی عشق و ارادت خود را نشان داده اند، اما به نظر می رسد امسال مردم بیش از هر زمان دیگری تشنه برپایی و جشن های اهل بیت بوده اند.

کاروانی در سایه خورشید که در دو سال اخیر با فوران تاج در شهرها و روستاها حضور فیزیکی ضعیفی داشت، امسال با حضور سه کاروان امام رضا (ع) و پرچم متبرک اقصی نقاط هرمزگان از شمالی ترین نقطه استان تا جزایر و نقاط دورافتاده استان به نام خدا و پرچم رضوی متبرک شد.


67a09e80 ce95 46b3 8be8 e65942aff76a خبر خاکستری

زمزمه ای که در دهه کرامت در بین مردم ساحل نشین هرمزگان شنیده شد، سرود «اگر همه مردم جهان امام رضا (ع) را دوست دارند، اما بنادر شیفته امام هشتم جور دیگری هستند» در هر گوشه ای به گوش می رسد. خوابگاه و بارزانی در استان می رسید.

جاماندگان عازم حرم امام رضا در دهه کرامت امسال با حضور پربرکت کاروان خدام امام رضا (ع) همراه با پرچم متبرک حرم روح خود را روانه مشهد الرضا کردند.

آنچه امسال پر رنگ تر از همیشه بود حضور اقشار مختلف مردم در اجتماع امام رضایی هرمزگانی بود علاوه بر ابراز عشق و ارادت به امام هشتم، هر اهانتی. امام رئوف را به دادگاه و مقام محکوم کردند.


fe01bd34 ef4a 4b30 aed0 0964108ebf99 خبر خاکستری


اهل سنت ارادت خود را به امام رئوف نشان دادند

هرمزگان جایی که وحدت بین شیعه و سنی شور و شوق دارد، در دهه کرامت امسال نه تنها شیعیان به گرمی از خدا و پرچم حرم رضوی استقبال کردند، بلکه اهل سنت نیز ارادت خود را به امام رئوف نشان دادند.

حسین یکی از بازماندگان اهل سنت امام بندرپل گفت: خادم اهل بیت علیهم السلام آرزوی سعادت و توفیق دارد و بسیار خوشحالم که در دیدار با حضرت رضا علیه السلام به این توفیق دست یافتم.

وی ادامه داد: متاسفم که مثل خدا در خدمت امام رضا(ع) کوتاهی می کنم، اما در تلاش برای ترویج محبت اهل بیت پیامبر(ص) در بین مردم، آن را وظیفه می دانیم. و ما آن را برآورده می کنیم.»

امام جمعه اهل سنت بندرپل تاکید کرد: اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند.


e3ae00c6 0479 4dd6 9cf2 01b167df8630 خبر خاکستری


اهتزاز پرچم مبارک علی بن موسی الرضا (ع) در کنار دریای نیلگون خلیج فارس

در اولین روز از دهه کرامت امسال با حضور هدم رضوی پرچم متبرک علی بن موسی الرضا (ع) در سواحل بندرعباس در دریای نیلگون خلیج فارس به اهتزاز درآمد.

حضور هدم رضوی در ابرپالایشگاه‌های هرمزگان، بنادر و بنگاه‌های اقتصادی، در این گرمای طاقت‌فرسا، قوت و قدرت تازه‌ای به مردم هرمزگان تزریق می‌کند تا با امام هشتم برای تولید بیشتر در سطح ملی تجدید بیعت کنند.


f537f2c3 02d7 48ca b82d 758ed09378ba خبر خاکستری

از دیگر برکات حضور هدم رضوی در هرمزگان ازدواج آسان 15 زوج بندرعباسی بود که در یکی از مناطق بندرعباس با حضور هدم رضوی در دهه کرامت و جوانان انجام شد. زوج ها زندگی خود را در امام رضایی آغاز کردند.


حضور کاروان هدم رضوی در آخرین نقطه سرزمینی ایران اسلامی

کاروان هدم رضوی با قرار گرفتن در جمع مدافعان تنگه هرمز و جزیره بوموسی به عنوان آخرین نقطه آب و خاک کشور عزیزمان به دریا رفت و عطر رضوی را در این جزیره پراکنده کرد.


843dd948 bfe4 4c73 9e47 4401bc177d6a خبر خاکستری

اما در چند روز اخیر برخی مقامات منطقه اظهاراتی مبنی بر ادعای مالکیت جزایر سه گانه خلیج فارس مطرح کرده اند که توسط تنگه هرمز نصب شده است و اهتزاز این پرچم پیامی روشن برای یاوه گویان علی بن دارد. موسی الرضا(ع) به نام یاد حضرت رضا(ع) و عصمت و طهارت اهل بیت(ع) مایه قوت او و مدافعان اوست.


f42552a6 143b 48ec a743 52dd2470ce10 خبر خاکستری


ما به هر شغل و مسئولیت امام رضا (ع) پایبند هستیم.

سردار تنگسیری که برای بررسی وضعیت آمادگی ناوگان سپاه به جزایر ناصری سفر کرده بود، در پیشگاه خداوند و پرچم متبرک امام رضا (ع) به هدم رضوی آمد. فارس، جمهوری اسلامی ایران خاطرات به یاد ماندنی ایام دفاع مقدس را یادآور می شود که در مناسبت های خاص این پرچم مقدس در بین رزمندگان حضور داشت و فضای عمومی جبهه را معطر می کرد و روحیه جهادی و معنویت رزمندگان را تقویت می کرد.) رضوی. معنویت و شفقت

هدم رضوی به همراه خجسته چار در ایام دهه کرامت در جمع مدافعان امنیت و سربازان نظامی، انتظامی و لشکری ​​حضور داشت.


da0f501b ea95 436e 8fe5 c8ca289d2c8a خبر خاکستری


حمل پرچم مقدس آستان قدس رضوی مانند تجدید بیعت با امام رضا علیه السلام است.

حجت الاسلام رجایی خراسانی، روحانی کاروان خدا در حرم مطهر رضوی گفت: از حرم مطهر رضوی به اتفاق خادمان علی بن موسی الرضا(ع) و پرچم مقدس آستان قدس رضوی آمدیم. به شما که درود بر این امام به دوستدارانش برسانید.

وی افزود: امام رضا (علیه السلام) به عبدالعظیم حسنی فرمودند: درود مرا به اولیای الهی، دوستان و شیعیان برسانید تا هدف از برافراشتن پرچم آستان قدس رضوی برکت دادن به جایگاه کشور اسلامی به برکت خداوند متعال باشد. اهل بیت(ع)».


27a8b7f0 2c81 47e1 b47b d938fb9b597c خبر خاکستری

کشیش کاروان حرم رضوی ادامه داد: خدا شاهد است که در این چند روز حضور کاروان حرم مطهر رضوی در استان هرمزگان چیزی جز مهربانی و محبت از سوی مردم ندیدیم. استان هرجا پا گذاشتیم مردم با احترام به پرچم و خدای حضرت رضا (ع) مورد استقبال قرار گرفتند. و مورد لطف و عنایت قرار گرفتند.

رجایی خراسانی همچنین گفت: در مناطق غرب استان هرمزگان شهر به شهر حضور یافتیم و شاهد ابراز محبت و دوستی مردم این مناطق به امام رئوف بودیم.

وی اذعان داشت: حمل پرچم مقدس آستان قدس رضوی به عنوان تجدید بیعت با امام رضا(ع) این است که در حال تجدید عهدی با اهل بیت(ع) هستیم.

آخوند کاروان خدا حرم مطهر رضوی گفت: امام رضا علیه السلام فرمودند: همه ائمه عهد از اولیا و شیعیان هستند و من وفا کننده به عهد نمازگزاران هستم. برای هر امامی، عهد و پیمان بر دوش دوستان و پیروانش است و یکی از نشانه های وفای کامل به این عهد، زیارت قبور ائمه است».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید