نام «شهید سلیمانی» لرزه بر اندام دشمنان انداخت/ ارادت به حضرت زهرا (س) و ولایت راز محبوبیت حاج قاسم است.

ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797444

قاسم حسن زاده از همرزمان سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، ارادت به حضرت زهرا (س) و ولایت را رمز محبوبیت حاج قاسم عنوان کرد: امروز دشمن از نام این شهید بیشتر از سردار سلیمانی می ترسد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاسم حسن زاده از همرزمان سردار شهید سلیمانی که در یکی از عملیات های موفق به عنوان اپراتور بی سیم افتخار دیدار با سردار دلا را داشت در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون به اولین دیدار خود با مرد مجاهد اشاره کرد. و می گوید: در سال 64 در خط پدافند فاو در حدود 16 سالگی در یک گروه دوستانه از رزمندگان استان های کرمان و سیستان و بلوچستان در خط مقدم جبهه نشستیم که سه نفر از دور به ما نزدیک شدند. من دو نفر دیگر را نمی شناختم و فقط نام قاسم میرحسینی را شنیده بودم و حاج قاسم سلیمانی را ندیده بودم.

وی افزود: وقتی این افراد به ما نزدیک شدند، شخصی دستی روی گردنم گذاشت و من را در آغوش گرفت و پیشانی ام را بوسید و گفت: پسر جان کلاه آهنی خود را بر سر بگذار، وقتی پرسیدم گفتند حاجی است. قاسم سلیمانی، فرمانده لشکر 41 سارولا؛ این اولین دیدار من با سردار دلا بود.

همرزم شهیدم ادامه می دهد: برایم خیلی جالب و جذاب بود که فرمانده لشکر اینقدر ساده و مهربان بود و مثل برادر بزرگترم با من رفتار می کرد.

وی در ادامه به ویژگی های حاج قاسم اشاره کرد و گفت: خیلی ها از شخصیت حاج قاسم صحبت کرده اند و در واقع اخلاص، ایمان، مراقبت مداری، مردم سالاری، گذشت و صبر، ساده زیستی، تدبیر و حکمرانی عالی است. یکی از ویژگی های او

بوسه شهید سلیمانی در عکس شهید میرحسینی

حسن زاده که سخنان خود را با تمسخر در گلو بیان می کرد، ایستاد و به عشق و علاقه سردار به مردم سیستان و بلوچستان به ویژه نیروهای رزمنده و خانواده شهدا اشاره کرد و ادامه داد: سیستان و بلوچستان برپا شد و به حج تمتع شد. قاسم سلیمانی علاقه خاصی به رزمندگان سیستان و بلوچستان داشت. تسلی خاصی برای من و رزمندگان باش.

وی بیان می کند: شواهد این مدعا به قبل از شهادت شهید سلیمانی برمی گردد که در محل کار، پس از ادای احترام به تصاویر شهدا، سرانجام عکس شهید میرحسینی جانشین فرمانده لشکر 41 ثارولا را بوسید.

ارادت به حضرت زهرا (س) رمز محبوبیت حاج قاسم است

این همرزم شهید در بخشی دیگر از خاطرات خود به ارادت خاص سردار دلها به حضرت فاطمه الزهرا (س) اشاره می کند و می گوید: حاج قاسم عاشق اهل بیت بود و حتماً حضرت زهرا سلام الله علیها را مادر دیده بودند. در عملیات والفجر که چشمه‌ها به آب‌های متلاطم و خشمگین و هولناک اروند افتاد، نامی بهتر از نام حضرت زهرا (س) نبود. او همراه با اروند در پرتو اشک های عجیب و سرکوب شده بسیجیان «یا» به حضرت زهرا (س) روی آورد که دشمن با تیراندازی مسلسل، خمپاره و توپ در ساحل و سرازیر شدن خون به سمت اروند، به حضرت زهرا (س) روی آورد و سپس همه «اقدامات انجام شود». شکست خوردند و نامی جز نام حضرت زهرا (سلام الله علیها) به زبانها نیامد.»

وی بیان می کند: یادم هست در عملیات والفجر 10 که به عنوان نیروی مخابراتی در کنار حاج قاسم حضور داشتم، عنایت حضرت زهرا را در آنجا دیدم که چگونه حاج قاسم از ایشان می خواهد که این رزمندگان فرزندان شما هستند، مادر باشید و هیچ اتفاقی برای شما نمی افتد. آنها آنجا مطمئن شدم که زمزمه حاج قاسم با حضرت زهرا(س) بی پاسخ نخواهد ماند.

مقاومت حاج قاسم هرگز فراموش شدنی نیست

وی در بخشی دیگر از خاطرات شیرین خود دلیل محبوبیت حاج قاسم را در دو موضوع اخلاص در عمل و ولایت مداری ذکر می کند و می گوید: مقاومت و مقاومت حاج قاسم که در جامعه برقرار می شود هرگز حذف و فراموش نمی شود.

حسن زاده خاطرنشان می کند: مکتب حاج قاسم مکتب ایثار، ایثار، اقتدار، عظمت، مقاومت و ایستادگی است; الگویی برای تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی که همگان به عنوان پاسدار ارزشها و خواهان فرهنگ ناب اسلامی باید از آن استفاده کنند و استقامت کنند، استقامتی که حاج قاسم در مبارزه با استکبار و مسائل فرهنگی و عملی دارد. شهدا و حوزه های مختلف دیگری نیز در آن وجود داشت.

وی می گوید: دشمن به دنبال گرفتن حیا و غیرت زن و مرد است، می خواهد ایمان عاشورا و فرهنگ اهل بیت را از ما بگیرد تا از این طریق به اهداف شوم خود برسد، در این راستا باید استقامت کرد و بیایید راه زندگی و مکتب شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهیم.

به گفته این شهید دیگر، امروز دشمن از «شهید سلیمانی» بیشتر از «حاج قاسم» می ترسد و نامش زنده است چرا که عطر وجود حاج قاسم امروز جهان را فرا گرفته است و تدفین میلیونی این بزرگوار. شهید همه چیز را بگو.دشمن از طنین صدای حاج قاسم در جهان اسلام می ترسد و می داند که با شهادت حاج قاسم راه و مکتب و شیوه زندگی و صدایش خاموش نشد، بلکه با قدرت بیشتری ادامه می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید