نقشه شهید سلیمانی دشمنان را به وحشت انداخت / چهره کاریزماتیک حاج قاسم عامل ائتلاف نظامی جبهه مقاومت

ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797142

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس در مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی در بم:

عبدالله عراقی گفت: در جنگ سوریه ائتلاف های نظامی بین جبهه مقاومت صورت گرفت که البته این به خاطر چهره کاریزماتیک شهید سلیمانی بود چرا که هر یک از طرف های مقاومت ارادت خاصی به او داشتند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آرمان، سردار عبدالله عراقی رئیس موسسه مطالعات دفاع مقدس صبح امروز در دومین سالگرد شهادت سلیمانی در بم اظهار داشت: مظلوم و این دومین سالگرد شهادت دانشمند انقلابی حاج قاسم سلیمانی است. .

وی با تاکید بر اینکه آیه «از مؤمنان مردان مؤمن هستند، با خدا بر آنان عهد بسته ایم و پاداش محبت می گیرند و منتظر شهید می مانند و شب می مانند». فرمود: مصداق این آیه اهل ایمان هستند که خالصانه با حضرت حق عهد، مقاومت و عهد بستند، مقاومت کردند و گروهی کشته شدند و گروهی راه خود را تا شهادت ادامه می دهند. .

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس با بیان اینکه مردم ایران و بم پیرو راه شهدا هستند، تصریح کرد: کاروان جبهه، شهدای اسلام و همه کسانی که 30 سال در گام های انقلاب تلاش کردند، خود را حفظ کردند. قول دادند و شهید شدند، اما آنهایی که ماندند پیرو راه شهدا هستند.

سرلشکر عراقی گفت: برکات این جلسات برای ما درس عبرت است چرا که در این جلسات می آموزیم که اگر خالصانه در راه خدا قدم برداریم خداوند به زندگی ما برکت می دهد. علاوه بر این، این جلسات مروری بر گذشته است.»

وی افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، یاران و یاران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با اینکه احادیث را از آن حضرت شنیدند، اما آنچه بر خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آمد چه شد. صلی الله علیه و آله و سلم، هر چند پیامبر اکرم بارها فرموده اند: «من از شما ثواب رسالتم را نمی خواهم.» مگر احترام به خانواده ام.

رئیس مؤسسه دفاع مقدس گفت: در جنگ احد تنها فردی که پروانه ای دور پیامبر اکرم(ص) حلقه زد امام علی (ع) بود. آیا بزرگان مدینه عظمت علی (ع) را ندیدند؟ (ع) در جای خود می خوابد و در انتظار شهادت است.

سرلشکر عراقی با تاکید بر اینکه باید از تاریخ عبرت گرفت، تصریح کرد: زهرای مرضیه(س) نیز به اسلام و ولایت واگذار شد اگر آن افرادی که به پشت در لگد زدند و این انحراف را در دین ایجاد نکردند رخ ندادند.

وی گفت: یکی از افرادی که از جبهه مقاومت دفاع کرد حاج قاسم سلیمانی بود. او قبل از جنگ در سوریه و افغانستان و پاکستان کارهای بزرگی در امنیت این کشور جنوب شرقی انجام داد. حاج قاسم با چشمان خودش و اطرافیانش کار می کند، «او بلد بود این کار را بکند.

رئیس موسسه دفاع مقدس با اشاره به خاطره ای از آخرین دیدار در جنوب حلب گفت: حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به ایشان فرموده بودند که چقدر در این جنگ شرکت کنید و این یک نشانه بود. ولایت فقیه شهید سلیمانی در حالی که اگر پیامی می داد همه این 200 رزمنده می توانستند در این جنگ شرکت کنند.

این فرمانده عراقی ادامه داد: در سوریه دو شهر شیعه نشین فوآ و کفریا بود که در حالی که مردم گرسنه بودند در محاصره دشمن قرار گرفتند و آنجا بود که حاج قاسم سلیمانی به آنها گفت برای آزادسازی این دو شهر حج تلاش کنید. عملیات قاسم به داعش و النصر گفت که اگر این دو شهر را آزاد نکنید 500 هزار آواره در دستان شما می گذارم و از آنجا عقب نشینی کردند.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی با درایت و تدبیر خود ترس را در دل دشمن ایجاد کرد و اگر سازماندهی و نبوغ نظامی این مرد نبود قطعا بغداد سقوط می کرد.

رئیس موسسه دفاع مقدس گفت: در جنگ سوریه ائتلاف های نظامی بین جبهه مقاومت انجام شد. البته این به خاطر چهره کاریزماتیک شهید سلیمانی است، چون هر یک از جبهه های مقاومت ارادت خاصی به سلیمانی حاضر داشتند، می گفتند حتماً در جنگ پیروز می شوند.

سرلشکر عراقی در پایان گفت: با رشادت مردان این شهیدان یک وجب از این سرزمین در اختیار دشمن قرار نگرفته است، مردم ما برای انقلاب تلاش می کنند و اکنون مسئولان برای حل گرانی، بیکاری و معیشت تلاش می کنند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید