مکتب حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت را تقویت می کند/ معنویت و ارتباط عاطفی شهید سلیمانی با مردم مثال زدنی بود.


ساعت: 10:50
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921518

تعدادی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان ارتباط معنوی و عاطفی شهید سلیمانی با مردم را مثال زدنی دانستند و گفتند: خون شهید حاج قاسم و یارانش درخت اسلام را سیراب کرد و موجب تقویت و وحدت بین ملت ها شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جماعت اهل سنت شهرستان مرزی میرجاو در گفت و گو با خبرنگار عصرهام با بیان اینکه شهید سلیمانی حفظ نظام سیاسی را یکی از وظایف می دانست، اظهار داشت: ولایت حاج قاسم و ولایت عشق و علاقه ای که نسبت به نظام و انقلاب اسلامی داشت، او را بر آن داشت تا جان خود را در راه حفظ آرمان ها و دستاوردهای این نظام فدا کند که تحکیم وحدت و برادری، رسیدگی به نیازمندان و امنیت جهان را به دست آورد. .

وی افزود: خون شهید حاج قاسم و یارانش درخت اسلام را سیراب کرد و موجب استحکام و وحدت بین ملت ها شد که به وضوح در تشیع باشکوه و کم نظیر او شاهد بودیم.

این عالم اهل سنت ادامه داد: شهید سلیمانی در ابتدا فردی گمنام بود، فردی مخلص، شجاع، ایثارگر، مسئولیت پذیر، صبور، ایثارگر و مخلص بود و اینها دلیل بقا و بقای پیشوای دل هاست.

وی تصریح کرد: حاج قاسم با تقویت جبهه مقاومت به عنوان عنصر نجات دهنده جهان اسلام، توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی کرد.

به گزارش ریگیان پور؛ شهادت حاج قاسم و یارانش از جمله ابومهدی المهندس بی رحمی، بزدلی و کینه توزی آمریکایی ها را به جهانیان نشان داد، این شهادت بر اساس تصورات نادرست دشمنان، اگر باعث شود، برگ برنده ای برای آنها بود. خجالت بکشند و گستاخی خود را نشان دهند، پس امروز از کلمه و نام شهید سلیمانی بیشتر می ترسند تا از شخص حاج قاسم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی میرجاوه با اشاره به اینکه ارتباط معنوی و عاطفی شهید سلیمانی با مردم مثال زدنی است، گفت: یکی از دلایل محبت مردم به حاج قاسم اخلاص ایشان است که تمام زندگی و ثروت خود را فدای اسلام، انقلاب و انقلاب کردند. مردم



راز پیروزی سردار دلها جهاد و مقاومت بود

مولوی عبدالصمد کریمزی امام جماعت اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهرا گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در ایجاد وحدت بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی نقش بسزایی داشت و در این زمینه تلاش های زیادی انجام داد تا به نتیجه برسد. وحدت. و همبستگی میان جامعه مسلمانان باید حفظ شود.

وی افزود: نکته ای که برای همه آشکار بود این بود که هیچ فرقی بین مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی نیست و فرقی بین آنها نیست.

امام جماعت اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: یکی از ویژگی های ممتاز سردار دلها این بود که به اقشار ضعیف و محروم جامعه علاقه داشت و آن را جزو اولویت های کاری مهم خود قرار می داد.

وی افزود: یکی از دلایلی که شهید سلیمانی را در دل همه محبوب کرد، تلاش مستمر ایشان برای ایجاد وحدت در امت اسلامی بود.

این عالم اهل سنت اذعان داشت: کشته شدن شهید سلیمانی توسط آمریکا حماقت این کشور را به جهانیان ثابت کرد و باید بدانند که با حذف این مرد بزرگ نمی توانند وحدت و انسجام ایران را از بین ببرند.

مولوی کریم زایی اذعان داشت: در واقع رمز پیروزی سردار سلیمانی کار جهاد و سپس مقاومت بود و نقش این شهید در برقراری امنیت در منطقه برای همه در دنیا شناخته شده است.

وی بیان کرد: همه باید برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، حفظ وحدت و انسجام بین امت اسلامی در جهان تلاش کنند.

حاج قاسم سلیمانی الگوی همه مسلمانان است


مولوی عنایت الله رسولی زاده از علمای اهل سنت جنوب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی تأثیرگذار در سراسر منطقه داشت و مورد علاقه همه بود و برای توسعه دینی، اسلامی اهداف قرآنی و جهانی در همه حالات خداوند را شاهد است.

وی افزود: همه مسلمانان جهان وظیفه دارند با تمام توان از مرزهای کشورشان محافظت کنند و اجازه ندهند هیچ بخشی از خاک کشورشان به دست بیگانگان تسخیر شود و منش حاج قاسم سلیمانی همان افرادی بود که این مرد بزرگوار را به خاطر خدمات ارزنده اش به دشمن کشت.»

امام جمعه اهل سنت سرباز، شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی همه مسلمانان ایران و جهان می داند و ادامه می دهد: احساس خدمت به هر مسلمانی اولین خصلت او بود و فرقی بین شیعه و سنی و هر جا که بود، نبود. احساس می کرد می تواند کاری بسازد از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

وی گفت: امروز اگر جای حاج قاسم سلیمانی خالی است، مسئولان باید با بصیرت و درایت پیش رفته و راه این شهید والامقام را ادامه دهند.

مولوی رسولی زاده با اشاره به اینکه دشمن دائماً مراقب است که مدافعان اسلام و انقلاب چه کسانی هستند، خاطرنشان کرد: تداوم انقلاب مرهون شخصیت هایی مانند شهید سلیمانی است.



محبوبیت و صداقت رمز محبوبیت جهانی سردار سلیمانی بود

مولوی عبدالله حسن زهی امام جمعه اهل سنت شهر هامون در گفتگو با خبرنگار اوشیدا گفت: شهید مظلوم سلیمانی با توجه به عمق معرفت و معنویت فرمودند ایران حرم است و حفظ نظام یکی است. از واجبات چون خدای ناکرده در صورت شکست جمهوری اسلامی، تمامیت اسلام در ایران بازمی گردد، لذا دفاع از کشور بر همه مومنین واجب است.

وی افزود: آمریکا در واقع می خواست با کشتن سردار سلیمانی به نظام اسلامی آسیب برساند اما با این اقدام اکنون بیشتر از شهید سلیمانی می ترسند.

حسن زهی ادامه داد: ما مسلمانان در واقع موظف هستیم با بصیرت و در برابر توطئه های دشمن انتقام شهید سلیمانی را بگیریم.

مولوی حسن زهی تصریح کرد: علاوه بر دلسوزی و اندوه مردم، امانتداری این رهبر بزرگ اسلام از وی یک قهرمان مردمی ساخته بود، ارتباط سردار سلیمانی با مردم عاطفی و مبتنی بر محبت و برادری بود که دل مردم را به خود جذب کرد. نیازمندان و به همین دلیل است که پیشوای دلها و محبوب دلها می شوی.

وی اخلاص، نبوغ و منش صادق را از ویژگی های فردی شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و افزود: این شهید مختص نظام اسلامی نیست، بلکه دارای شخصیتی جهانی است و با شهادتش بسیاری از مردم جهان را داغدار کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید