حاج قاسم انسانی برابر زمان غیبت / یکی از بهترین راهکارهای تربیتی در الگوی تربیتی شهید سلیمانی ارتباط فکری، عاطفی و عملی با شهداست.

ساعت: 19:38
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795584

حجت الاسلام مهدیان گفت: حاج قاسم تاکید داشتند که مردم خود را صرف خدا کنند که به معنای داشتن هویت انقلابی و اسلامی است و پیرو وصیت ایشان به این نتیجه می رسیم که او انسانی موحد است که در پرتو انوار الهی رشد کرده است. نگاه ویژه ای به نظام و مردم دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام علی مهدیان، مدرس حوزه و دانشگاه در نشست آنلاین مدرسه تربیتی شهید سلیمانی با موضوع روبیکا، با اشاره به اهمیت توجه به سبک‌های آموزشی کشور، گفت: برخی از افراد در کشور تلاش می‌کنند تا به آنها الهام دهند. سبک های آموزشی با الگوهای غربی و دانش غربی. همانند اجرای سند 2030 که ما آن را به عنوان یک قانون آموزشی و برگرفته از فرهنگ غربی می دانستیم، برخی اصرار خاصی برای اجرای آن در کشور داشتند و این اندیشه و نظام فکری آنها نوع خاصی از آموزش را در پیش گرفته است. برگرفته از اندیشه های غربی است مسلما با دانستن این نوع سبک و مدل آموزشی متوجه خواهیم شد که چنین روش هایی چه آسیب هایی می تواند به افراد وارد کند.

وی ادامه داد: البته استفاده از الگوی تربیتی الهام‌گرفته از غرب، انسان را از واقعیت و حقیقت دور می‌کند و شخصیتی خودخواه به او می‌بخشد و باید مراقب چنین الگوی یادگیری باشیم زیرا انسان را با حقیقت و واقعیت مخالفت می‌کند. تسلیم نشوید و در حوزه آموزش در کشور ما مدارسی وجود دارد که متاسفانه همان روش غربی را به انسان می آموزد.

حجت الاسلام مهدیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز تربیت انسان ها بود، افزود: انقلاب اسلامی رو به رشد است و جان خود را فدای آرمان های خود کردند و برای امنیت و اقتدار کشور حرکت های مفیدی انجام دادند.

وی ادامه داد: در چند دهه اخیر شهدای زیادی جان خود را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کرده اند که نمونه درخشان انسانی تربیت شده مکتب انقلاب اسلامی بودند که یکی از این قله های مبارک شهادت بود. حاج قاسم سلیمانی».

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: جامعه ما به افراد تربیت شده ای نیاز دارد که بتوانند بارهای جبهه حق کشور را به دوش بکشند و نباید فراموش کرد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جهان جبهه حق شکل می گیرد. و ایران فرمانده آن بود.» همچنین اعتقاد بر این است که این جبهه نیازمند نیروهای خدماتی و مدیرانی است که باید آموزش ببینند تا علاوه بر خوب و عرفانی بودن، مفید واقع شوند و در نهایت حق و فرصت حمایت از این حق را داشته باشند. جلو

حجت الاسلام مهدیان با بیان اینکه رویکرد ما با نظام آموزشی غرب متفاوت است؛ وی افزود: در واقع در پرتو انقلاب اسلامی باید بتوانیم نیروهای دولت اسلامی را تربیت کنیم و جریان حق را به خوبی پیش ببریم و بدون آن نگاه نمی توانیم به جامعه اسلامی دست یابیم که بتواند حرکت کند و موثر باشد. وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما انقلابی و جهانی است. رویکردی که در راستای حرکت جبهه حق و حق است.

وی گفت: اگر بخواهیم شخصیت جبهه حق را ارائه کنیم که در زمان غیبت امام زمان (عج) می تواند در نظام جهانی موثر باشد، باید ببینیم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در انسان شکل می گیرد و از آنجایی که دلیل غیبت امام زمان (عج) این است که نمی خواهد زیر بار وفاداری به طاغوت قرار گیرد، باید جریانی انقلابی تشکیل شود که قدرت داشته باشد. علیه جبهه طاغوت می جنگد.

وی ادامه داد: من همیشه تاکید داشته ام که اگر بخواهیم با دشمن مقابله کنیم، قطعاً قدرت ما با قدرت دشمن قابل مقایسه نیست، اما این قدرت ایمان است که دنیا نمی تواند در برابر آن مقاومت کند و باید تاکید کنم و با این قدرت توانستیم در دوران دفاع مقدس پیروز شویم و نهضت و قدرت ایمان در بستر انقلاب و تحول درونی شکل می گیرد و این مرد انقلابی است که در همه عرصه ها شتاب می گیرد و حتی آماده تحقق بخشیدن به خود است. آرمان ها گذراندن زندگی الهی و انقلابی.

حجت الاسلام مهدیان خاطرنشان کرد: انسان انقلابی در خط مقدم یک حرکت عظیم الهی، اسلامی و انقلابی است که به سمت تباهی کاذب حرکت می کند و اولین جایی که نشان داده می شود، ساختن جامعه ای اداره شده است که در آن اراده و اراده جامعه در روابط جهانی مؤثر و مترقی است و باید گفت نظام ولایی و دموکراسی حاصل می شود و فرهیخته این نظام ولایی تحصیل کرده است و این افراد در خود قیام عرفانی دارند و این تصادف باعث شخصیت معنوی می شود. مردم قدرت سازندگی جامعه را دارند و شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه درخشان این انسان فرهیخته و معنوی است.

وی افزود: حاج قاسم شخصیتی انقلابی است و خلق و خو، منش، رفتار، ظاهر و اراده وی از اسناد مهم شخصیت اوست و همواره بر توجه جدی مردم جامعه به شهدا و خانواده های آنان تاکید داشته و این را نمونه بارز تربیتی دانسته است. و در کنگره 8000 شهید استان گیلان در سخنانی توضیح داد که اگر می خواهید شهید شوید باید شهید شوید و برای این کار باید با این میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط شهدا

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مردی مانند حاج قاسم حاضر است تمام تلاش خود را برای رسیدن به واقعیت و معنویت به کار گیرد و در نامه خود به دخترش نیز این موضوع به خوبی منعکس شده و تاکید کرده است که انسان باید خود را در نظر بگیرد. مورد رحمت خداوند قرار گیرند، یعنی هویت انقلابی و اسلامی داشته باشند و در جریان وصیت او به این نتیجه می رسیم که او انسانی موحد است که در پرتو انوار الهی رشد کرده و دارای نگاه ویژه ای است. بر نظام و مردم

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در طول عمر خود با اساتید اخلاق در ارتباط بوده و این مرد نمونه درخشان شخصیت نظام و مردم است و سه رکن را اساس کار خود می داند؛ از این رو سردار سلیمانی در طول عمر خود با اساتید اخلاق در ارتباط بوده است. ارتباط با ولی فقیه، مردم و حس تقابل با دشمن یعنی عاشق رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه و مردم و در عین حال روحیه سختگیرانه در مقابله با دشمن. و آن سردار سلیمانی بود.

حجت الاسلام مهدیان خاطرنشان کرد: حاج قاسم در طول حیات خود با ولایت فقیه ارتباط عمیقی داشت اما از سوی دیگر در کنار نیازمندانی همچون بحران سیل خوزستان بود و از هیچ تلاشی برای رفع مشکل دریغ نمی کرد. مشکلات مردم بر خلاف جبهه کفار با تمام وجود به میدان نبرد می رود و به همین دلیل باید گفت که شخصیت او نمادی از یک شهید نظام است و با شهادتش مردم احساس می کنند قدرت خود را دارند. نقض می شود سلیمانی در رأس این نظام نقش آفرینی می کند و تحولی درونی، معنوی و انقلابی در او شکل می گیرد و در جهت ولایت در مقابل جبهه کفار گام های بلندی برمی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: چگونه فرزندان خود را مانند حاج قاسم تربیت کنیم؟ البته ولایت فقیه، شهدا و خانواده های آنان و پیشگامان نهضت های اسلامی و انقلابی بهترین افراد و الگوها برای تربیت نسل امروز هستند.

حجت الاسلام مهدیان تاکید کرد: برای تربیت فرزندانمان باید از ولایت و شهدا کمک بگیریم و این همان اصلی است که حاج قاسم بر آن تاکید داشت و باید کاری کرد که اندیشه امام (ره) و امام زمان (عج) شود. رهبری در دانشگاه ها و جامعه زنده تر است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید سلیمانی خادم واقعی مردم بود، گفت: شهید سلیمانی خادم واقعی مردم بود. وی افزود: اگر بخواهیم در امر تعلیم و تربیت به درستی عمل کنیم باید بدانیم که پیروی از امام و رهبر جامعه باید اولویت ما باشد و با توجه به آن برنامه راهبردی و اندیشه ولایت را در جامعه اجرا کنیم و اینکه بهترین روش تربیت جامعه است.«که می تواند جوانان جامعه را از جنگ رسانه ای دشمن و فرهنگ غرب مصون بدارد و حاج قاسم نیز این روش را عامل عاقبت بخیر می داند؛ یعنی انسان باید باشد. درست تربیت شده و به نقطه مطلوب برسیم و بتوانیم از این بافت ولایت و انقلاب اسلامی به عنوان روش تربیت و رشد انسان ها استفاده کنیم و در این صورت باید مطمئن باشیم که در تربیت و رشد حج مؤثر بوده ایم. قاسم در جامعه

حجت الاسلام مهدیان با بیان اینکه حاج قاسم انسانی برابر زمان غیبت بود، گفت: از نظر حاج قاسم مردم با زمان غیبت، شهدا برابرند و حاج قاسم بالاخره در اوج بود و در پرتو غیبت بزرگ شد. اسلام و انقلاب اسلامی و علم اکتسابی در طول زندگی خود با رهبرانقلاب و مردم ارتباط صمیمانه داشت و در عین حال روحیه سختی در میدان نبرد با دشمن داشت.

وی در پایان گفت: باید وصیت نامه شهید سلیمانی را مطالعه کرد و سخنان او را شنید، زیرا او مردی عاقل و وارسته بود و در همه سخنانشان به توصیه، ارز و حکمت فوق می یابیم که زاویه شخصیت را نشان می دهد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید