منظومه های فکری و عملی حاج قاسم را باید به نسل بعد منتقل کنیم


ساعت: 21:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890921

سردار نظری گفت: مکتب حاج قاسم، مکتب عاشورا است، مکتب امام حسین علیه السلام است، وقتی به اعمال و اعمال حاج قاسم فکر می کنیم، هیچکس جز مقام معظم رهبری حاج قاسم نمی دانست. حاج قاسم لذا مکتب حاج قاسم شهید شد ولی مقام معظم رهبری بحث مکتب را برای ایشان مطرح نکردند و وظیفه ماست که این مکتب حاج قاسم را به مردم منتقل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش «راه آرمان»، سردار نظری در اجتماع رزمندگان گردان 410 غواصی لشکر 41 تزار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن خیرمقدم به میهمانان شهر کرمان و اصفهان. ، گفت: گردان 410 غواصی کتشاکن، رشادت های لشکر 41 تزارالا، فرزندان دلبند حاج قاسم عزیز، گردانی که با اجرای خود مسئول پیروزی های ارتش 41 طرال بود.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران این گردهمایی ادامه داد: اگر کرمان پایتخت جهان اسلام است به این دلیل است که زادگاه شهیدی است که این عنوان را برای همشهریان و استان های ما به ارمغان آورد.

سردار نظری تصریح کرد: سردار امینی فرمانده گردان 410 غواصی لشکر 41 تزارولا فرمانده همه ماست زیرا جانشین بزرگانی چون شهید حاج احمد امینی و جانشین و فرمانده حاج احمد عابدینی بود. گردان غواصی عطر شهدا را از حاج محمود می شنویم و حس می کنیم.

وی با بیان اینکه در آن زمان فرصت حضور در بین گردان 410 را نداشتیم، افزود: بیشتر صحبت ها و مطالبی که معمولا از زبان حاج قاسم در جلسات خصوصی و شخصی گردان 410 تهدید می شنیدیم، گردان وقفه در خط عملیات آفندی لشکر 41 ثارالله عامل پیروزی کل جبهه اسلام بود.

وی ادامه داد: صحبت از این گردان دور از ذهن است. رزمندگان این گردان باید از خاطرات خود بگویند، خاطرات کربلا در روز چهارم که عملیات به نحوی لو رفت و چراغ هایی که دشمن از هواپیما انداخت و باعث شد همه بچه های گردان ببینند، همه چیز در آب زنده است. از طریق این چراغ ها نمایان بود.گردان غواصی باید با سازمان همکاری می کرد.کار رزمندگان در آب بسیار سخت بود.

سردار نظری با اشاره به عملیات کربلای پنج و توسل حاج قاسم به حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: والفجر هشت اوج کار گردان 410 غواصی در دنیا و حتی در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های نظامی و افسری بود. هنوز نتوانسته‌اند این موضوع را تحلیل کنند.» اما با همه این پیش‌بینی‌ها و عبور شاگرد شهید حسن یزدانی از آب در آخرین نقطه این عملیات، با موفقیت به پایان رسید.

وی در خصوص زادگاه شهید سلیمانی و مکتب شهید سلیمانی گفت: پس از شهادت حاج قاسم شورای سیاست گذاری 30 سامانه فکری و عملی مدرسه حاج قاسم را اعلام کرد.

یک عقیده می گوید: مکتب حاج قاسم مکتب عاشورا است، مکتب امام حسین علیه السلام است، وقتی به اعمال و اعمال حاج قاسم فکر می کنیم، هیچکس حاج قاسم را نمی شناخت جز مقام. به همین دلیل مکتب حاج قاسم اعلام شد و بسیاری از علما و بزرگان ما کشته شدند، ولی مقام معظم رهبری برایشان مکتب را مطرح نکردند و وظیفه ما این است که این مکتب حاج قاسم را به مردم منتقل کنیم.

وی ادامه داد: باید منظومه های فکری و عملی حاج قاسم را به نسل آینده منتقل کنیم، اگر این کار را نکنیم این شهدا جلوی همه ما را خواهند گرفت.

سردار نظری گفت: هیئت سیاستگذاری کارکنان مدرسه; در استان کرمان 4 دستور کار داریم که شامل گلزار شهدای کرمان، بیت الزهرا، حسینیه طرالله و قنات ملک است.

وی با اشاره به اعتبارات زیربنایی شهر رابر و قنات ملک ادامه داد: بیش از 70 کشور برای زیارت قبر شهید حاج قاسم سلیمانی آمده اند.

فرمانده سپاه تارولا استان کرمان با بیان اینکه هدف از معرفی مدرسه حاج قاسم و دستگاه های فکری و عملی حاج قاسم محقق می شود گفت: به زودی با تصمیماتی که گرفته شده بخشی از مشکلات شهرستان مرتفع خواهد شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید