ایران در مذاکرات برجام به طرف های مذاکره کننده باج نمی دهد


ساعت: 11:20
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894926

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: جمهوری اسلامی با اتکا به توان تیم مذاکره کننده تلاش کرد تا تحریم ها را به طور کامل از آمریکا بردارد و به طرف های مذاکره باج نداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عبدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با اشاره به مذاکرات برجام بین ایران و 1+4 گفت: کشور ایران در مسیر درستی قرار دارد و ایران از حقوق مسلم خود کوتاه نیامده است.

وی افزود: البته دولت های اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا بر سر راه توافقات برجام سنگ اندازی کنند اما جمهوری اسلامی با تکیه بر توانایی تیم مذاکره کننده به دنبال رفع کامل تحریم ها است. از آمریکا و هیچ باجی به طرف های مذاکره پرداخت نکرده است.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه برخی معتقدند در مسیر برجام بین دولت های اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی شکاف وجود دارد، گفت: راهی نیست. وجود اختلاف راهبردی بین این دولت ها منتفی است و حداقل این دولت ها در میان خود توافق می کنند که جمهوری اسلامی را مهار کنند.

عبدی تصریح کرد: دولت های اروپایی به دلیل گذشته استعماری و موقعیت ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیک ایران خواهان استقلال جمهوری اسلامی نیستند و این را بارها ثابت کرده اند به ویژه در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، این دولت ها علیه ایران جنگیدند. مردم همراه با صدام .

وی تصریح کرد: دولت های اروپایی جایگاه ایران را در منطقه خاورمیانه به خوبی درک کرده اند و با توجه به جایگاه مهم خاورمیانه در جهان، خواهان یک ایران مستقل به ویژه مثلث آمریکا، انگلیس و فرانسه نیستند که همواره به دنبال تضعیف آن بوده اند. ایران و حالا که ایران در منطقه خاورمیانه است، قدرت گرفته است، قصد دارند ایران مستقل را سرنگون کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: رژیم صهیونیستی از یک سو خط قرمز آمریکاست و دولتمردان اروپایی و اروپایی ها می دانند که رژیم صهیونیستی با جنگ، ظلم و خونریزی به حیات خود ادامه می دهد و جمهوری اسلامی این را به رسمیت نمی شناسد. رژیم وحشی، بنابراین تلاش می کند تا منافع رژیم صهیونیستی را تامین کند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید