رشد صنعت دفاعی ایران نتیجه انقلاب اسلامی است/خودکفایی صنایع دفاعی; مخالفت با سلطه قدرت های استکباری


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891620

کارشناسان معتقدند: امروز قدرت های نظامی بزرگ خواهان خرید محصولات دفاعی ما هستند که این خود شاخص مهمی از موفقیت ما در این حوزه استراتژیک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; امروز 31 مرداد در تقویم ملی کشورمان به عنوان روز صنعت دفاعی نامگذاری شده است. این روز یادآور تلاش های غیور دانشمندان و پژوهشگران عرصه دفاعی کشورمان است که با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب به این نقطه رسیده اند که برای حفظ استقلال و دستاوردهای مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران باید مولفه های قدرت را تقویت کنیم.

سردار رسول سنایی راد در گفتگو با راه آرمان; وی ضمن تبریک و گرامیداشت روز صنعت دفاعی گفت: تجربه تاریخ معاصر ما به این نکته کلیدی اشاره دارد که برای حفظ اقتدار و عزت خود در منطقه ای مانند غرب آسیا باید صنعت دفاعی مستقل و خودکفا داشته باشیم.


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: جنگ اول و دوم روسیه که منجر به عهدنامه گلستان و ترکمنچای شد، یکی از دلایل آن دسترسی روس ها به تجهیزات مدرن آن زمان بود. ، یعنی توپ و تفنگ و محرومیت از ایران و عدم دسترسی به اینها امکانات بود و علیرغم اینکه علما حکم جهاد کردند و مقاومت جانانه ای شکل گرفت. اما این اختلاف در تسلیحات و تجهیزات نظامی منجر به تصویب این دو معاهده ننگین شد.

رشد صنعت دفاعی ایران ناشی از انقلاب اسلامی است


وی تصریح کرد: در دوران پهلوی به دلیل عدم استقلال و ضعف این صنعت و وابستگی به خارج، متأسفانه بخش هایی از خاک کشورمان بدون جنگ و تهدید خارجی به بیگانگان واگذار شد که عمدتاً فراگیر بود. قدرت‌های منطقه‌ای باعث شدند بخش‌های زیادی از سرزمین‌های کشور از بین برود.


سردار سنایی راد گفت: در زمان جنگ اگر وضعیت تسلیحات و تجهیزات ما به گونه ای دیگر بود، نتیجه جنگ متفاوت بود و رزمندگانی که دلیرانه بخشی از خاک کشورمان را از دست ندادند می توانستند کمک کنند. مردم عراق را نابود کنید و صدام متجاوز را نابود کنید.» متفاوت عمل کنید.


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: این تجربه نشان داد که باید در تولید تجهیزات و تسلیحات دفاعی خودکفا باشیم و خوشبختانه خودباوری برخاسته از انقلاب اسلامی نیز کمک کرد و صنعت دفاعی ما در سال‌های اخیر پویا و رو به رشد بود، به گونه‌ای سپری شد که امروز در حوزه راهبردی از تولید موشک‌های بالستیک گرفته تا کشتی‌های قاره‌ای بزرگ حرفی برای گفتن داریم. کشتی های جنگی و ساخت تجهیزات فردی در سطوح پایین تر، توانسته ایم به سطوحی برسیم که می تواند نیازهای داخلی را برآورده کند.

عدم تحمل دشمنان از پیشرفت صنعت دفاعی کشور


وی با اشاره به مطلب فوق افزود: امروز قدرت های نظامی بزرگ خواهان خرید محصولات دفاعی ما هستند که این خود شاخص مهمی برای موفقیت ما در این حوزه استراتژیک است که البته با شاخص دیگری که همان عدم تحمل است، قابل سنجش است. این پیشرفت است که دانشمندان حوزه دفاعی ما را به ریاست شهید فرخی زاده می کشند که نشان دهنده ترس آنها از پیشرفت ماست.


سردار سنایی راد تاکید کرد: مهمترین سرمایه ما در این عرصه نیروی انسانی با انگیزه و جهادگر و فعالیت علما، نخبگان و سایر دست اندرکاران این عرصه است که خوشبختانه با خودباوری و روحیه جهادی توانسته اند شاهکارهایی خلق کنند. به موفقیت در این زمینه دست پیدا کنید.


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: برای دریافت کاتالوگ و خرید سلاح در نمایشگاه ها حضور می یافتیم اما امروز در نمایشگاه ها و مسابقات بین المللی حضور پیدا می کنیم تا محصولات خود را ارائه و نمایش دهیم. کیفیت محصولات در این زمینه نشان می دهد که این مهم است. روحیه جهادی زیر نظر فرمانده معظم کل قوا است که ما صنعت دفاعی پویا، موثر و کارآمد داریم و این را مدیون انقلاب اسلامی، شهدا و تدابیر و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا هستیم.

خودکفایی صنایع دفاعی; مخالفت با سلطه طلبی مراجع استکبار


حسن خانی زاده در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به روز صنعت دفاعی گفت: خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در عرصه صنایع دفاعی به معنای مقابله با سلطه‌ی مستکبران و مقابله با توطئه‌های دشمنانی است که همواره سعی در نابودی انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند. چهار دهه گذشته


این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: دستیابی به خودکفایی نظامی و بازدارندگی پایدار در صنایع نظامی یکی از اهداف مشروع و کاملا مبتنی بر منافع ملی است که در سال های اخیر در جمهوری اسلامی ایران در این عرصه مهم شاهد آن بوده ایم.


وی تصریح کرد: نیروهای صنعتی دفاعی بدون اتکا به کمک های خارجی و با وجود موانع مستکبران با توجه به امکانات داخلی و نیروهای بومی ایران توانسته اند به تولید نظامی بازدارنده دست یابند و این یکی از بزرگترین تمایزات جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است. چهار دهه گذشته

قدرت دفاعی ایران در منطقه و جهان مهم تلقی می شود


خانی زاده ادامه داد: به نظر می رسد موضوع بازدارندگی پدافندی ایران باعث شده است که نیروهای استکباری که قصد حمله فیزیکی به جمهوری اسلامی ایران را داشتند از سیاست های خود عقب نشینی کنند.


این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز ایران یکی از قدرت ها و کشورهای مهم منطقه و جهان در زمینه تولید پهپاد، موشک های رادارگریز و انواع صنایع نظامی پیشرفته محسوب می شود و این یکی از تمایزات است. جوانان ایرانی در زمینه بومی سازی صنایع دفاعی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید