رشد و توسعه صنعت مرهون انقلاب اسلامی است/ اولین شهر صنعتی صنعت لاستیک در خراسان جنوبی راه اندازی می شود.

ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806812

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی:

پارسا گفت: اولین شهر صنعتی در صنعت لاستیک توسط بخش خصوصی در خراسان جنوبی ایجاد می شود و پروژه های پایین دستی لاستیک سازی در این شهرستان ایجاد می شود که با اجرای کامل طرح لاستیک برای 2000 نفر شغل ایجاد می شود. پس از آن وارد برنامه عملیاتی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، مهدی پارسا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بیشتر صنایع فناوری و مواد اولیه وابسته به غرب بود. “

وی افزود: در سال 78 2 شرکت و ناحیه صنعتی در سراسر کشور داشتیم اما اکنون در این زمینه در کشور به خودکفایی رسیده ایم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی گفت: قبل از انقلاب به دنبال واردات قطعات و خدمات فنی مهندسی بودیم اما بعد از انقلاب شاهد توسعه زیرساخت ها و مراکز توسعه هستیم.

پارسا از وجود مشوق های توسعه خبر داد و گفت: ایجاد شرکت های دانش بنیان از دیگر برکات انقلاب اسلامی برای توسعه صنعت است.

وی گفت: خراسان جنوبی 10 درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور را در اختیار دارد و سهمی از صنعت ندارد اما وجود مواد معدنی در استان خراسان جنوبی را به قطب معدنی کشور تبدیل کرده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی گفت: 39 ماده معدنی در خراسان جنوبی داریم و بحث استخراج از زمان پیروزی انقلاب خراسان جنوبی سرعت گرفته است.

پارسا گفت: قبل از پیروزی انقلاب در خراسان جنوبی تعداد واحدهای صنعتی بسیار کم بود و تعدادی از صنایع موجود از جمله صنایع فلزی و استراتژیک به همین منظور ایجاد شد و به دنبال کار زیربنایی نبود.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت معدن در خراسان جنوبی شتاب گرفت، گفت: دست ساز در استان.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی حمایت از سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته را اینگونه بیان کرد: سازمان صنایع کوچک خود شهرهای خصوصی ایجاد می کند.

پارسا خاطرنشان کرد: نخستین شهر صنعتی در صنعت لاستیک توسط بخش خصوصی در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود و در این شهرستان پروژه‌هایی در زنجیره صنعت لاستیک ایجاد می‌شود که با اجرای کامل طرح لاستیک برای 2000 شغل ایجاد می‌شود. صدور پروانه، که سپس در برنامه عملیاتی گنجانده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید