فتح خرمشهر همه معادلات نظام استکباری جهان را بر هم زد/ رشد جمعیت به کشور اعتماد و قدرت می دهد


ساعت: 19:04
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840187

آیت الله مصطفی علما گفت: در فتح هرمشهر همه معادلات نظام استکباری جهان با مقاومت رزمندگان اسلام بر هم خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوا گفت: بیشتر سوگندهای قرآن در سوره شمس متوالی است که یازده سوگند متوالی به خورشید، ماه، روز و شب و بهشت ​​است. و زمین بر ارزش و اهمیت خودسازی تاکید دارند.

وی رستگاری و سعادت را در گرو تهذیب نفس می داند و می افزاید: هر که تزکیه کند و به خدای دیگری نگاه نکند، نیرویی می یابد که دنیا بر آن تکیه کند، مانند امام (ره) که با ابرقدرت دنیا مقابله کرد. و گفت آمریکا اشتباه نکن.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: سعادتمند در دنیا و ماورا سعادتمند و موفق است و عامل اصلی سعادت و رستگاری این است که خداوند را صاحب دنیا بدانیم. .

وی تصریح می کند: بی شک سعادت و رستگاری از آن کس است که خود را تزکیه کرده است و امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مصداق بارز آن هستند.

آیت الله علما در بخشی دیگر از سخنان خود به سی ام اردیبهشت روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید دارند لذا باید در موضوع جمعیت کوشا باشیم و همه در این زمینه مسئولیم. این نگرش.”

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در این راه جلو برویم جمعیت ما پیر می شود و نمی توانیم از بسیاری از مواهب زندگی بهره مند شویم.

سخنگوی کرمانشاه روز جمعه گفت: افزایش جمعیت به کشور اعتبار و قدرت می بخشد بنابراین جوانان باید به این موضوع توجه کنند زیرا این موضوع می تواند ما را در دنیا بالا ببرد.

وی افزود: جمعیت برای کشور اعتبار و موقعیت سیاسی جهانی می آورد و صدها مشکل دیگر پشت رشد جمعیت نهفته است.

وی گفت: درست است که مردم صبور و زیرک کشور ما با سختی ها و مشکلاتی روبرو هستند، اما نباید فراموش کرد که جمهوری اسلامی به برکت اسلام و انقلاب امروز یک قدرت بزرگ در خاورمیانه است.

آیت الله علما با اشاره به اینکه اول خرداد سالروز بزرگداشت ملاصدر است، افزود: ایشان یکی از شخصیت های فلسفی روز هستند که توانستند روح و برهان قرآن را با فلسفه تلفیق کنند.

وی همچنین با اشاره به اول خرداد روز معدن، بر جلوگیری از خام فروشی تاکید کرد و گفت: کرمانشاه قطب معادن است، کارکنان کرمانشاهی باید از خام فروشی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به سومین خرداد سالروز فتح هرمشهر گفت: فتح هرمشهر با اداره امدادهای غیبی و عنایات خاص خداوند انجام شد.

آیت الله علما بیان می کند: ایشان در زمان جنگ تحمیلی صدام فتح خرمشهر را اعلام کردند و هرگز تصور نمی کردند که ایرانی ها خرمشهر را پس بگیرند، زیرا خرمشهر یک قلعه بود و بازپس گیری آن را غیر ممکن می دانستند.

وی گفت: زمانی که خرمشهر فتح شد با مقاومت رزمندگان اسلام تمام معادلات نظام استکباری جهان به هم ریخت.

سخنگوی کرمانشاه روز جمعه گفت: ایران 43 سال است که در همه عرصه ها حرف می زند و همانطور که رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تاکید دارند این شجاعت باید تکرار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید