روند رشد جمعیت در کشورمان حرکت مطلوب دشمن است/ فتح خرمشهر بزرگترین حرکت رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس بود.


ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840152

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه دغدغه جمعیت ایران از سال 1392 ادامه داشته اما نه تنها اصلاح نشده بلکه هر روز که می گذرد بدتر می شود، گفت: روند رشد جمعیت در کشور ما به میل یا خواسته است. ناخواسته، حرکت مورد نظر حریف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه اخلاق حسنه یکی از دستاوردهای ماه مبارک رمضان است، گفت: پل ساراتوف در روز عید پاک برای شما آسان می شود.

وی با اشاره به اینکه نشانه کمال مؤمنان حسن خلق است، خاطرنشان کرد: در روایات مختلف آمده است که هر که می خواهد باران (بار گناهان) در روز قیامت سبک باشد و اخلاق نیکو داشته باشد، زیرا هر چه اخلاق نیکو، خداوند هم نیکو است، به عنوان خالق هستی و قادر متعال، رحمت خود را بر این مرد ارزانی دارد، زیرا رحمت خداوند بر غضب اوست.

آیت الله خاتمی افزود: روایت دیگری می گوید مردم خوب، شریف ترین مقامات و مناصب هستند و امیرالمؤمنین(ع) نیز می فرماید بهترین دوست انسان، مردم خوب هستند.

وی با بیان اینکه عنوان پرونده مؤمن حسن است، بیان کرد: ایمان به وعده های الهی و ایمان و عمل به اوامر پیامبر و صبر و استقامت زمینه ساز حسن خلق است، او با خود بسیار بهتر است. خانواده نسبت به اعتکاف در مسجد النبی.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: سوالات مکرری در این زمینه از سوی دلسوزان به ویژه مقام معظم رهبری مطرح شده است. انقلاب

وی با اشاره به نگرانی از کاهش و پیر شدن جمعیت کشور گفت: دشمن از این موضوع بسیار خرسند است و جمعیت ایران رو به کاهش است در حالی که اسرائیل شهروندان خود را موظف کرده است که حداقل چهار فرزند و حتی برخی از خانواده های آنها را به دنیا آورند. آنها 17 یا 18 فرزند دارند و البته انگیزه هایی برای بچه دار شدن دارند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه طولی نمی کشد که جمعیت کشورمان پیر می شود، گفت: طبق آمار در سال 1350 در کشور ما 24 درصد خانواده ها بدون فرزند و 34 درصد خانواده ها دارای یک فرزند بودند در حالی که امروزه اکثر خانواده ها دارای فرزند هستند. یک فرزند و وقتی پدر و مادر می میرند، تنها یک فرزند باقی می ماند.

وی با بیان اینکه در سال 1360 به دلایلی زاد و ولد 4 درصد بود، یعنی هر خانواده 4 فرزند دارد، افزود: برخی در آن زمان صحبت از انفجار می کردند و قانون کاهش جمعیت را تصویب کردند و خمینی. و رهبر معظم انقلاب نیز علیرغم مخالفتشان به دلیل قانون بودن آن را پذیرفتند.

سخنگوی ولی فقیه استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند قانون تا سال 91 بوده و از سال 92 باید زیر پا گذاشته شود، گفت:

وی گفت: نگرانی مردم ایران از سال 1392 ادامه دارد اما نه تنها اصلاح نشده بلکه روز به روز بدتر می شود و حتی آمار سقط جنین بسیار بالاست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه روند رشد جمعیت در کشور ما خواه ناخواه حرکت مطلوب دشمن است، گفت: با بالا رفتن سن جمعیت رسیدگی به آن ضروری است. او نمی تواند برای پدر و مادرش کار کند و اگر کار کند نمی تواند از آنها مراقبت کند.

وی گفت: خطر بعدی کاهش نیروی کار است. آنها را به ایران آوردند و در اینجا به دنیا آمدند و باید توجه داشت که زمانی در برخی شهرهای کشورمان 9 میلیون خارجی از عراق داشتیم. و افغانستان که با فرهنگ و منش خود به ایران آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه سن کار بین 15 تا 65 سال است و به مرحله خطرناکی می رسیم، گفت: حتی اگر از خارج نیروی کار بیاوریم نیروی دفاعی ما خواهد بود. تضعیف شده چون مهاجران خارجی تا زمانی که قدرت دفاعی توسط نیروهای جوان تقویت شود، دشمن مقاومت نخواهد کرد، مانند دوران دفاع مقدس که جوانان با تمام وجود در مقابل دشمن ایستادند و حتی یک وجب اجازه ندادند. کشور ما به دست دشمن بیفتد.

وی با بیان اینکه برنامه دشمن افزایش جمعیت شاغل ایران به 20 تا 30 میلیون نفر است، افزود: برخی از این موضوع اطلاعی ندارند و عده ای لجبازی می کنند و البته برخی مشکلات اقتصادی را بهانه می کنند، در حالی که در آیات آمده است. قرآن کریم: «این را روزی به بندگان خواهیم داد.

آیت الله خاتمی با اشاره به برگزاری کنگره چهار هزار نفری روحانیون کشور در 4 خرداد ماه سال جاری، گفت: علما و روحانیون از نظر اصناف و قشر بیشترین شهدا و بیش از 10 برابر مردم عادی داوطلب عازم هستند. به جبهه، شهدای تقدیم به انقلاب.

وی افزود: روحانیون نیز در خط مقدم مبارزات انقلابی بودند که این یکی از بزرگترین افتخارات کشور ما است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آغاز محاصره اقتصادی ایران در اول خرداد 1359 گفت: آمریکا در خردادماه تمام اموال ایران را مسدود کرد. از سال 1359 به بعد و در شهریور 1359 جنگ بر ما تحمیل شد.

وی با اشاره به آزادسازی هرمشهر قهرمان در سوم خرداد 1361 تصریح کرد: بزرگترین حرکت در دوران دفاع مقدس فتح هرمشهر بود.

آیت الله خاتمی گفت: 26 اردیبهشت ماه سالروز رحلت عارف واصل مرحوم آیت الله بهجت است و امسال در این روز عارف و عالم مجاهد و استاد بزرگ اخلاق علمی و عملی آیت الله فاطمی نیا ارتحال عارف را ترک کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غواص خاطرنشان کرد: پیکر مطهر 175 غواص پس از 30 سال در حالی که هنوز دستانشان بسته بود از خاک بیرون آمدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید