یکی از دستاوردهای چالش هسته ای این است که متوجه شدیم به وعده هایشان نمی توان اعتماد کرد / خیلی جاها به خاطر این اعتمادهای نابجا ضربه خوردیم / اینکه یک ملت، مسئولان یک کشور باید بدانند و بفهمند به کجا اعتماد کنند. . جایی که نباید اعتماد کنید، این بسیار مهم است

یکی از دستاوردهای چالش هسته ای این است که متوجه شدیم به وعده هایشان نمی توان اعتماد کرد / خیلی جاها به خاطر این اعتمادهای نابجا ضربه خوردیم / اینکه یک ملت، مسئولان یک کشور باید بدانند و بفهمند به کجا اعتماد کنند. .  جایی که نباید اعتماد کنید، این بسیار مهم است

رهبر انقلاب با بیان اینکه چالش 20 ساله هسته ای نشان داد که نباید به وعده ها اعتماد کرد، خاطرنشان کردند: دشمنان ما 20 سال است که چالش هسته ای ایجاد می کنند زیرا می دانند حرکت در صنعت هسته ای رمز پیشرفت علمی کشور است. .

جمعی از دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته ای کشور صبح امروز (یکشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب به این شرح است:

دشمنان ما بیست سال است که چالش هسته ای ایجاد کرده اند، زیرا می دانند حرکت در صنعت هسته ای کلید پیشرفت علمی کشور است. بهانه تسلیحات هسته ای دروغ است و آنها هم می دانند که ما نمی خواهیم بر اساس مبانی اسلامی خود به سمت سلاح برویم و اگر اینطور نبود نمی توانستند جلوی آن را بگیرند. زیرا تا کنون نتوانسته اند جلوی پیشرفت های هسته ای ما را بگیرند.

صنعت هسته ای هم از نظر پیشرفت کشور و هم از نظر توانمندی های فنی، اقتصادی، بهداشتی و … حائز اهمیت است. حوزه هایی که به کشور اعتبار می بخشد و زندگی مردم را بهتر می کند و همچنین از نظر وزن سیاسی جهانی و بین المللی برای کشور.

جهت سوم در مورد روحیه خودباوری ملی است. این دقیقا برعکس حرکت دشمن است. یعنی روحیه امید، روحیه خودباوری را در ملت القا می کند.

حقیقت دیگر عدم اطمینان احزاب ما و مخالفان ما در وعده هایشان است. تا اینجای این سال‌ها – حالا شما که سابقه بیشتری در این زمینه هسته‌ای دارید، به حرف من توجه کنید – وعده‌های زیادی در بخش‌های مختلف، چه دولت‌هایی که طرف مذاکرات ما بودند و چه خود آژانس، قول دادند و بارها به آن وعده ها وفا نکردند، وعده های شکسته، بی اعتمادی. بنابراین یکی از دستاوردهای این چالش 20 ساله این است که متوجه شدیم نه به قول و نه به حرفشان اعتماد کنیم.

اینها دستاوردهای مهمی هستند، آنها را مهم بدانید. خیلی جاها به خاطر این اعتمادهای نابجا ضربه خوردیم. خیلی مهم است که یک ملت، مسئولان یک کشور بدانند و بفهمند کجا را باور کنند و کجا را باور نکنند. ما این را فهمیدیم، در این بیست سال فهمیدیم کی قابل اعتماد است و کی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید