انقلاب اسلامی و منحنی رشد کشاورزی / از رشد 5 برابری تولید تا آغاز تحول صنایع


زمان: 09:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806327

نگاهی به برنامه انقلاب اسلامی برای توسعه کشاورزی در ایران;

میاندوآب از انقلاب اسلامی تاکنون در زمینه کشاورزی و صنایع وابسته به آن پیشرفت چشمگیری داشته است و امروز این شهرستان در این عرصه نه تنها در استان و منطقه بلکه در کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد.

انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بیستم و مهمترین پدیده سیاسی آن قرن بود که دنیا را تکان داد و تحت تاثیر قرار داد و معادلات جهانی را به هم ریخت.

با پیروزی انقلاب اسلامی با شعار «نه شرقی نه غربی» نظام مستقلی بر اساس احکام اسلام شکل گرفت که در 43 سال عمر پر برکت خود بارها ثابت کرده است که با تکیه بر توان داخلی و بدون توجه به اقتدار، مدلی موفق در جهان.تعادل همه تعادل ها را برگرداند و بر هم زد که در این رابطه در مورد اخیر مربوط به تولید واکسن بر علیه تاج است.

به برکت انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و صنعتی و به طور کلی در همه عرصه ها شاهد توسعه و پیشرفت هستیم و در شهرهای مختلف شاهد این رشد و توسعه هستیم. کشور.

شهرستان میاندوآب به تناسب توانمندی ها و توانمندی های خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توانسته در عرصه های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشد و با بهره گیری از توانمندی های منحصر به فرد خود به دستاوردهای بزرگی در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی دست یابد. .

اقتصاد میاندوآب به دلیل موقعیت و ترکیب جمعیتی که جمعیت شهری و روستایی آن تقریباً برابر است به کشاورزی و صنایع وابسته وابسته است که از زمان انقلاب اسلامی پیشرفت چشمگیری داشته و امروزه شهرستان در این بخش حرف های زیادی برای گفتن دارد. در منطقه و منطقه، بلکه در کشور.


تخریب کشاورزی قبل از از جانب انقلاب اسلامی

نگاهی به وضعیت کشاورزی میاندوآب قبل از انقلاب اسلامی نشان می دهد که با وجود اشتغال بیش از 50 درصد مردم در کشاورزی، تولیدات کشاورزی کمتر از 200 هزار تن و محصولات باغی زیر 20 هزار تن است.

همچنین در سطح کلان و از این رو در میاندوآب با اصلاحات ارضی شاه در سال 1341 بخش زیادی از کشاورزی از بین رفت و با تکه تکه شدن کشاورزی، واردات محصولات آمریکایی به ایران افزایش چشمگیری یافت و در همین مدت بیش از 70 سال. درصد محصولات کشاورزی ایران از خارج از کشور وارد می شود و محصولات استراتژیک مانند; گندم و برنج به بیرون بستگی داشت.

اما به برکت انقلاب اسلامی بیش از 90 درصد محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود و شهرستان میاندوآب در این زمینه نقش کلیدی دارد و در سطح ملی حرفی برای گفتن دارد.


در حال رشد است پنج برابری محصولات کشاورزی در میاندوبا مورد بعدی از جانب انقلاب اسلامی

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در گفتگو با خبرنگار زرین خبر گفت: میاندوآب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در بخش های مختلف کشاورزی دارای برند ملی و منطقه ای بوده و کشاورزی در روستاها قابل مشاهده است.

علی دیانتی با اشاره به رشد چشمگیر تولیدات باغی و کشاورزی در میاندوآب از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: وی افزود: دشت حاصلخیز میاندوآب بالغ بر 90 هزار هکتار زمین زراعی شامل 29 هزار هکتار اراضی پربارش و بیش از 60 هزار هکتار اراضی زراعی آبی با انواع محصولات زراعی و باغی دارد و اکنون بیش از یک میلیون تن محصول کشاورزی در سال است. . .


دگرگونی میاندوبا به قطب دام

وی گفت: میاندوآب با 83 هزار راس دام سنگین و 580 هزار راس دام سبک، 85 واحد دامداری صنعتی، 53 واحد مرغداری، 21 واحد پرورش ماهی و تولید سالانه 177 هزار تن فرآورده های دامی یکی از قطب های مهم دامپروری استان است. .

دیانتی تصریح کرد: سالانه 22 هزار تن گوشت قرمز، 6 هزار و 624 تن گوشت سفید، 147 هزار تن شیر و 886 تن تخم مرغ در شهرستان میاندوآب تولید و عرضه می شود.


مسیر استارت آپ و توسعه صنعت دگرگونی کشاورزی در میاندوبا

با نگاهی به آمار تولیدات کشاورزی قبل و بعد از انقلاب اسلامی می توان گفت که تولید محصولات کشاورزی در میاندوآب نسبت به قبل از انقلاب اسلامی بیش از پنج برابر شده و از 200 هزار تن به بیش از یک میلیون تن رسیده است.

از طرفی در زمینه صنایع تبدیلی گام های بلندی برداشته شده است به طوری که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خبری از صنایع تبدیلی کشاورزی در میاندوآب نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و بالندگی هستیم. توسعه در این بخش

علی دیانتی همچنین در این خصوص گفت: برای فرآوری و افزایش انبار محصولات باغی، سه واحد تولید خشک کن کشمش و میوه و یک کارگاه خانگی فرآوری محصولات باغی به ویژه انگور، دو واحد سورتینگ و بسته بندی میوه ها و 21 واحد یخچال. با ظرفیت 80000 تن در میاندوآب فعال است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید