ضرغامی: برخی منحنی های اسپویلر دارای پایه های قوی هستند. می خواهند دیدگاه خود را تحمیل کنند/ خطای اجتماعی و خطای عرف و حاکمیت بیش از حد استاندارد می شود.

ضرغامی: برخی منحنی های اسپویلر دارای پایه های قوی هستند.  می خواهند دیدگاه خود را تحمیل کنند/ خطای اجتماعی و خطای عرف و حاکمیت بیش از حد استاندارد می شود.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برخی از خرابکاران سکوهای محکمی دارند و از سکوهای خود استفاده می کنند و می خواهند دیدگاه نسبتا تاریک خود را تحمیل کنند که این امر نیازمند هوشیاری و هوشیاری جدی اجتماعی است.

عزت الله ضرغامی با توجه به اینکه کشور در یک سال گذشته مشکلاتی از جمله مشکلات معیشتی و تحریم ها را پشت سر گذاشته است، مردم طبیعتا یک سری انتظارات از دولتمردان دارند، اکنون برای افزایش مشارکت مردمی در حل مشکلات کشور و تفاوت آن چه باید کرد. بین مردم و کارمندان وجود دارد. وی گفت: در سال های اخیر اعتقادی دارم و بارها آن را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرده ام. من معتقدم خطای اجتماعی و خطای بین عرف و حاکمیت در حال استاندارد شدن است، زیرا معیاری وجود دارد و در همه جای دنیا وجود دارد، اما به دلیل برخی رفتارها این خطای اجتماعی بیشتر خود را نشان می دهد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: بزرگان ما و حتی رهبر انقلاب خطر این معضل را به همه گوشزد کردند و در جلسات خصوصی و عمومی این موضوع را مطرح کردند. ما باید این مشکل را حل کنیم. یعنی قرائت مشترک و رسمی به هم نزدیکتر باشد. هر چه این فاصله بیشتر شود، آسیب های جبران ناپذیر بیشتری به کشور وارد می شود. وقتی می گویم دهه 80 نمی فهمد دولت چه می گوید و ما نمی فهمیم آنها چه می گویند، منظورم همین است. یک بار در مورد «زبان ملت» نوشتم که با هر گروهی مخصوصاً جوانان باید زبان خودمان را داشته باشیم، برخی به من اعتراض کردند. اتفاقاً بعدها رهبر معظم انقلاب دقیقاً همان اصطلاح «زبان مردم» را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در بحبوحه اغتشاشات گفتم باید گفت و گو کنیم، گفت و گو مشکلات را حل می کند، گفت: برخی از دوستان به من انتقاد کردند که می خواهی برو با این افراد که آشوب می کنند به جای برخورد با آنها صحبت کن. تقریبا به آنها گفتم اصلا هدف من این نبود. در مورد هر کسی که امنیت را زیر پا می گذارد، بروید و وظیفه قانونی خود را انجام دهید، اما وقتی جوانان می آیند و اعتراض می کنند و نمی فهمند ما به آنها چه می گوییم، باید با آنها صحبت شود. بعد از مدتی مدیریت خیلی واضح تر از من اعلام کرد که باید با آن جوان گفت و گو کرد و از باتوم استفاده نکرد. حالا هر جا بخواهم این ماجرا را بگویم که «چماق راه نیست» باید حرف رئیس را نقل کنم. من نمی گویم مدیریت می گوید و سؤالات کاملاً روشن است. بنابراین تا جایی که می توانیم سعی کنیم این خطا را کاهش دهیم.

ضرغامی تاکید کرد: اگر این خطا کاهش یابد طبیعتا مشارکت افزایش می یابد. زیرا نیاز به مشارکت، احساس قرابت و خویشاوندی، احساس شرایط همکاری است. مردم نباید دولت را دور از خود ببینند. ما باید این سوء تفاهم ها را برطرف کنیم و باید مراقب مواردی باشیم که مهندسان می گویند پرپیچ و خم هستند، یعنی در یک منحنی معمولی صحبت نمی کنند.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا منطقاً منحنی شکن ها چه آنهایی که بالا هستند و چه آنها که پایین هستند از محاسبات حذف می شوند زیرا اگر بخواهند روی منحنی باشند همه معادلات را به هم می ریزند. ما باید هوشیار باشیم. برخی از منحنی‌شکن‌ها دارای پلتفرم‌های قوی هستند و از پلتفرم‌های خود استفاده می‌کنند و می‌خواهند دیدگاه نسبتاً شاد خود را اعمال کنند که نیاز به آگاهی و هوشیاری جدی اجتماعی دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه بهترین شاخص برای ما توصیه های امام و مقام معظم رهبری است، گفت: امام به محض پیروزی این انقلاب صاحب این انقلاب بودند، علی رغم اینکه فضای مذهبی و ارزش های دینی زیاد است. خیلی بالا بود، همه دخترای ما که بیشتر محجبه بودند با فضای ارزشی کشور محجبه بودند. هیچ کس اصرار نکرد، مدتی افراد بی حجاب بودند، اما مردم طبیعتاً به این نتیجه رسیدند که حجاب چیز خوبی است. من به عنوان یک مدافع جدی حجاب، به عنوان فردی که معتقدم باید برای حجاب تلاش و کوشش کرد، چون حجاب یکی از بزرگترین ارزش های جمهوری اسلامی است، معتقدم باید به اندازه خودمان از آن پاسداری کنیم. می تواند . اما در همان زمان وقتی به امام اطلاع دادند که عده ای از دانشجویان به دانشگاه می آیند و پرده را بین دختر و پسر کشیدند، امام با جدیت نزدیک شد و گفت که اصلاً نباید چنین اتفاقی بیفتد، بگذارید همه با هم درس بخوانند. زیرا محیط زیست یک محیط علمی است. باید سیره امام، سیره رهبر انقلاب و شهید مطهری را الگو قرار دهیم و اجازه ندهیم جامعه به سمت افراطی گری کشیده شود. به این ترتیب بحث مشارکت در همه عرصه ها در جای خود می تواند قوت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید