وزیر میراث فرهنگی: پلمب اقامتگاه ها چاره نیست/ اگر چنین جمله ای بگویم، برخی تبلیغ می کنند که ضرغامی مخالف حجاب است.

وزیر میراث فرهنگی: پلمب اقامتگاه ها چاره نیست/ اگر چنین جمله ای بگویم، برخی تبلیغ می کنند که ضرغامی مخالف حجاب است.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پلمب اقامتگاه ها به دلیل بی حجابی راه حل نیست. اگر من چنین جمله ای را بگویم عده ای تبلیغ می کنند که ضرغامی مخالف حجاب است اما تنها حرف و مفهوم من این است که مهر و موم راه حلی برای مقابله با بی حجابی نیست.

سید عزت الله ضرغامی 30 اردیبهشت ماه در نشست جمع بندی مصوبات سفر به شاهیندای اظهار داشت: زمانی که خانه امیری کاشان پلمب شد، در حالی که گردشگران خارجی در این هتل اقامت داشتند و افراد زیادی اتاق های آن را رزرو کردند، این افراد پس از پلمب خیابان ها. مردم را بی خانمان می کنند و این نوع کار ضربه مهلکی به صنعت گردشگری کشور وارد می کند.

ضرغامی گفت: منابع و هزینه های ما محدود است و نمی توانیم این محدودیت ها را با معجزه جبران کنیم، اما باید چاره اندیشی شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دولت توان مالی برای مرمت و مرمت آثار تاریخی را ندارد، در نظر دارد از بخش خصوصی برای مشارکت در مرمت این آثار استفاده کند. این موضوع در چارچوب قانون است و مردم در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند و پس از مرمت آثار تاریخی را مدیریت می کنند.

وی افزود: مرمت آثار تاریخی توسط بخش خصوصی قبل از مسئولیت من آغاز شد و من فقط در این پروژه تسریع کردم زیرا اگر این آثار مرمت نشود تخریب و از بین می رود.

ضرغامی گفت: یک مدیر نباید مشکلات را بیان کند. بلکه وظیفه آن ارائه راهکارها و اقدامات عملی است و بهترین راه توسعه کشور جلب مشارکت مردم است. چون دولت و مجلس منابع کافی ندارند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: مدیران باید موانع سرمایه گذاری را برطرف کنند و در این راستا تحلیلی انجام داده ایم و فرصت های سرمایه گذاری را آماده کرده ایم که می توان در اختیار سرمایه گذاران قرار داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تشریح موانع توسعه در خصوص اقتصاد دریایی هفته گذشته در جلسه ای با حضور رئیس جمهور، اظهار داشت: به عنوان مثال 140 منطقه را برای سرمایه گذاری در سواحل کشور بررسی کردیم. مازندران که در نهایت 70 امتیاز برای سرمایه گذاری انتخاب شد. زمانی که برای جذب سرمایه گذار اقدام کردیم، سازمان جنگل ها و مراتع 70 منطقه را رد کرد و در نهایت در پنج نقطه با سرمایه گذاری موافقت کرد که این یکی از موانع است.

ضرغامی گفت: برای حل این مشکل پیشنهاد کردم که فرماندهی کار به فرمانداران سپرده شود تا روسای ادارات در این زمینه تصمیم گیری کنند تا مشکلات گردشگری کشور حل شود و قطار توسعه کشور در راه است.”

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در این جلسه با پیشنهاد ما ورود کشتی تفریحی به ایران تصویب شد که می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری دریایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید