برخی از آرایشگاه ها به بهانه تبلیغات مدام اقدام به تبلیغ حجاب/عکس مشتریان در فضای مجازی می کنند.


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883426

این روزها در سایه شبکه های اجتماعی موج گسترده ای از زن ستیزی در جامعه به راه افتاده و برخی آرایشگران با خلاف موازین اسلامی عکس های مشتریان خود را به عنوان نمونه کار یا مدل در صفحات اینستاگرام خود منتشر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، میل به زیبایی و زیبایی یکی از مشکلات جدایی ناپذیر زنان در طول تاریخ بوده است، در هر دوره ای زنان از ابزارهای مختلفی برای زیباتر شدن استفاده می کرده اند و این ابزارها با گذشت زمان متنوع تر شده اند، بنابراین اگر در گذشته این ابزار محدود به استفاده از سرم و حنا بود، اما امروزه به کاشت ناخن، مژه و ابرو و خیلی چیزهای زیبای دیگر رسیده است.

امروزه برخی از آرایشگران بدون در نظر گرفتن شئونات اسلامی عکس های مشتریان خود را به عنوان نمونه کار یا مدل در صفحات اجتماعی به خصوص صفحات اینستاگرام منتشر می کنند.

بر اساس ماده 17 قانون جرایم رایانه ای، هرکس بدون رضایت خود از طریق سیستم های رایانه ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا تصویر یا سایر اسرار شخصی یا خانوادگی را منتشر یا در اختیار دیگران قرار دهد، مگر در موارد قانونی به نحوی که منجر به تلف یا مفقود شدن آن شود. افترا به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو محکوم خواهد شد.

بازنشر چنین تصاویری جدا از آسیب به شئون اسلامی آسیب جدی به خانواده وارد می کند.

یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بعد از اینکه به یکی از آرایشگاه های زاهدان رفتم و موهایم را اصلاح کردم، آرایشگر بدون اجازه عکس من را به عنوان نمونه جذب مشتری در صفحه اینستاگرام خود قرار داد.

وی ادامه داد: اما چند روز بعد یکی از دوستانم با من تماس گرفت و از گذاشتن عکسم در کانال آرایشگاه خبر داد اما پس از تماس و اعتراض من عکسم از کانال آرایشگاه حذف شد.

این شهروند افزود: هر چند طبق گفته آرایشگر همه گروه ها مشتری خانم هستند اما انتشار این تصاویر در فضای مجازی خلاف شئونات اسلامی است.

فضای مجازی جامعه و جوانان را به صورت افسارگسیخته تهدید می کند

معصومه کیها; یک کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه امروز با بحران جدی در معنای حجاب مواجه هستیم، اظهار داشت: یکی از پیامدهای مهم بحران فرهنگی و رواج پدیده حجاب در جامعه این است که باعث ایجاد روابط عاطفی از چهار نفر شده است خود درخت بیرون آمد و جامعه را تکان داد.

وی افزود: در چند سال گذشته با ورود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تغییرات زیادی در زندگی مردم ایجاد شده و همه بخش های زندگی مردم دستخوش تغییرات اساسی شده است و بیشتر این تغییرات در سبک زندگی و رفتار است. حجاب اجتماعی مردم و مخصوصاً حجاب زنان جوان است.

این کارشناس با اشاره به ترویج حجاب در شبکه های اجتماعی تصریح کرد: امروز دختران ما با خودنمایی و آرایش غلیظ در فضای مجازی، به جای ترویج حجاب و عفاف، عملاً خلاف آن عمل می کنند و به نوعی عاملی برای ترویج الگوسازی غربی از حجاب اسلامی شده اند.

وی ادامه داد: امروزه استفاده از کسب و کار مربوط به شبکه های اجتماعی است و بسیاری از کسب و کارها مشغول تبلیغات در این صفحات هستند و برخی از این حرفه ها پا را فراتر گذاشته و عملا برهنگی را در بین مردم ترویج می کنند.

کیها با اشاره به افزایش نظارت مسئولان در این زمینه اذعان می کند: مشاغلی که مستقیماً با مقوله حجاب مرتبط هستند مانند سالن های زیبایی، فروش روسری، شال و لباس باید با نظارت مستقیم دستگاه های ذیربط انجام شود. زیرا انتشار این تصاویر در صفحات مجازی خلاف ارزش های اسلامی و ایرانی است.

وی افزود: حفظ حریم خصوصی و حفظ عکس یکی از حقوق اولیه شهروندان است که در جامعه اسلامی، انتشار خواسته یا ناخواسته عکس در فضای مجازی به ویژه بانوان، دغدغه مهم و نابخشودنی برای مردم محسوب می شود. قوانین خود

این کارشناس تصریح کرد: متأسفانه به دلیل بی توجهی به کنترل اجتماعی، افرادی از این خلأ و البته ناآگاهی برخی افراد نسبت به حقوق شهروندان، از عکس های دیگران سوء استفاده می کنند و برای تبلیغات خود به ویژه در آرایشگاه.

وی بیان کرد: مهمترین اثر مخرب فعالیت این مشاغل، تخریب و کاهش عفت در بین دختران و زنان است.

کیها خاطرنشان کرد: نفوذ فرهنگ غرب به فرهنگ اسلامی و ایرانی و نبود نهادهای متولی آموزش های لازم و کافی در خصوص اصل حجاب و فرهنگ عفاف دختر و پسر از جمله دلایل پیدایش بدحجابی است. و کم حجابی در جامعه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید