واکنش وزیر کشور به «انتشار عمدی تصاویر حذف حجاب»: برخی از این موارد اصلاً مربوط به کشور نیست. حفظ و مدیریت بیرونی/ پذیرفتنی نیست عده ای بیرون بنشینند و کارها را به داخل محول کنند.

واکنش وزیر کشور به «انتشار عمدی تصاویر حذف حجاب»: برخی از این موارد اصلاً مربوط به کشور نیست.  حفظ و مدیریت بیرونی/ پذیرفتنی نیست عده ای بیرون بنشینند و کارها را به داخل محول کنند.

روز جدیداحمد وحیدی، وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر «واکنش به انتشار عمدی عکس‌های ساقط کردن موش خرما در فضای مجازی که با تحریک افراد خارجی انجام می‌شود»، تصریح کرد: برخی از این موارد ربطی به باطن ندارد و اصلاً از بیرون حفظ و اداره می شود.» طبیعتاً نیات نامطلوبی دارند و به دنبال تحمیل فرهنگ غلط و منحط هستند و این را به مقابله با اسلام و اسلام تبدیل کرده اند. نظام و طبیعتاً اینها چیزهایی است که قابل قبول نیست.

وزیر کشور گفت: حتی بستگانی که حجابشان کامل و دقیق نباشد و ایراداتی داشته باشند، با جان و دل به انقلاب، نظام و اسلام اعتقاد دارند و وابسته به آنها هستند.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز شورای دولت در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص ایام پیش رو اربعین اظهار داشت: در توافقی که با دولت عراق انجام شد، روادید این ایام لغو شد. باید زیرساخت های آن فراهم شود تا هم استان ها و هم نهادهای درگیر در این امر بتوانند کار خود را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، وی بر موضوع رهاسازی سواحل و استفاده مناسب از آنها تاکید کرد و گفت: شرایط نسبتاً قابل قبولی داریم اما باید تلاش کنیم تا جایی که بتوانیم آن را بهبود بخشیم تا اقوام در تابستان کمتر به سواحل سفر کنند. دچار مشکل شوید و بهره وری بیشتری داشته باشید.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر تاکید بر اجرای قانون عفاف و حجاب و اقدامات دولت در این راستا، تصریح کرد: موضوع عفاف در کشور یک معضل بسیار جدی و البته جدی است. زنان و دختران ما اغلب و عمدتاً خود را مسئول می دانند. ما هیچ کجا به اندازه زنان ایرانی زنان پاکدامن و محجبه نداریم و این یکی از افتخارات کشورمان است.

واحدی یادآور شد: حتی بستگانی که حجابشان کامل و دقیق نباشد و ایراداتی هم داشته باشند، با جان و دل به انقلاب، نظام و اسلام معتقد و متکی هستند. حالا بی حجاب هایی هستند که به خاطر بی احتیاطی یا بی تفاوتی مجبور به تماشا هستند و خیلی از آنها با تذکر دلسوزانه حل می شوند و گوش می دهند.

وی افزود: موارد بسیار نادری وجود دارد که در هر صورت اصرار بر عدم رعایت قانون داشته باشند. به هر حال قانون همه جا قانون است. مصوبات و مقرراتی که معادل قانون است در همه جا باید رعایت شود و فرقی نمی کند در کجا، در هر حوزه ای از راهنمایی و رانندگی گرفته تا مالیات و همه امور اجتماعی، انواع و اقسام مقرراتی وجود دارد که باید اجرا شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه آیین نامه ها و مصوباتی در خصوص حجاب وجود دارد که کارکردی مشابه قانون دارد، تصریح کرد: باید رعایت شود و موارد بسیار کمی که پیدا می شود حتی به تذکرات نادرست، دلسوزانه و محبت آمیز پاسخگو نیست. سپس تذکرات کمی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و به بسیاری از آنها تذکر داده می شود و بعد از این هشدارها به مقررات توجه می کنند.

وحیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر «واکنش به انتشار عمدی تصاویر محجبه در فضای مجازی که به تحریک افراد غریبه انجام می شود»، تصریح کرد: برخی از این موارد اصلاً مربوط به فضای داخلی نیست و از بیرون حمایت و مدیریت می‌شوند و طبیعتاً نیت‌های نامطلوبی دارند.» و به دنبال تحمیل فرهنگ غلط و منحط هستند و آن را راه مقابله با اسلام و نظام اسلامی قرار داده‌اند و طبیعتاً اینها چیزهایی است که قابل قبول نیست.

وی افزود: نشستن برخی از افراد که معمولاً با سازمان های اطلاعاتی بیگانه در ارتباط هستند – و بعضاً معلوم بوده است – برای تفویض وظایف به داخل قابل قبول نیست و در مورد موضوعی با این اهمیت قابل قبول نیست. . از همه دست اندرکاران فضای مجازی می خواهیم که تحت تاثیر این ادعاهای کذب که اغلب صحت ندارد نشوند. اما اگر عناصر محدودی تحت تأثیر قرار گیرد، طبق تعهدات قانونی، نهادهای ذیربط به آنها تذکر می دهند که باید این هشدارها را در نظر گرفته و به آنها عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید