ضرغامی درباره احتمال پلمب مراکز گردشگری به دلایلی مانند حجاب: خلاصه قبل از کنسرت بحث حجاب و محدودیت های مشابه، اولویت مردم دستشویی در راه است/ مردم می گویند توالت فرنگی را درست نمی کنید، بقیه حرف شما اینطور است

ضرغامی درباره احتمال پلمب مراکز گردشگری به دلایلی مانند حجاب: خلاصه قبل از کنسرت بحث حجاب و محدودیت های مشابه، اولویت مردم دستشویی در راه است/ مردم می گویند توالت فرنگی را درست نمی کنید، بقیه حرف شما اینطور است

وزیر میراث، گردشگری و صنایع دستی گفت: فکر می‌کنم قبل از برگزاری کنسرت، حجاب و محدودیت‌هایی از این دست به مردم ارائه شود، فعلاً سرویس بهداشتی اول برای مردم است. یعنی مردم می گویند شما آقا توالت را درست نمی کنید و بقیه حرف های شما هم همین طور است.

وزیر میراث، گردشگری و صنایع دستی گفت: فکر می‌کنم قبل از برگزاری کنسرت، حجاب و محدودیت‌هایی از این دست به مردم ارائه شود، فعلاً سرویس بهداشتی اول برای مردم است. یعنی مردم می گویند شما آقا توالت را درست نمی کنید و بقیه حرف های شما هم همین طور است.

عزت الله ضرغامی گفت: با توجه به شروع فصل تابستان و تراکم سفرهای تابستانی، این موضوع مطرح می شود که مراکز گردشگری به دلایلی مانند حجاب با مشکلاتی مانند پلمب و بسته شدن مواجه شوند. تصمیم وزارت گردشگری در این زمینه چیست، در شرایط فعلی فکر می کنم یکی از مهمترین مشکلات در حوزه گردشگری نبود سرویس بهداشتی کنار جاده ای است و این مهمتر از هر چیز دیگری است. از آنجایی که این گزارش را به دولت ارائه کردم، می‌خواهم بگویم که وقتی مردم سوار ماشین می‌شوند و در جاده‌ها می‌روند و می‌بینند که توالت‌ها برایشان مناسب نیست، هر چه به آنها بگوییم. سد باز کردیم، پروژه های بزرگ باز کردیم، کارخانه های بزرگ باز شد، مردم می گویند خوب، خلاصه این توالت ها را در جاده بسازید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که با ایلانا گفت‌وگو می‌کرد، یادآور شد: در صفحات شخصی‌ام از سرویس‌های بهداشتی خوبی بازدید و بازدید کرده‌ام و همچنین عکس‌هایی از مکان‌هایی که وضعیت آنها وحشتناک است را مشاهده کرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: هیچکدام به طور مستقیم با اداره میراث ارتباط ندارند و می توانم شانه هایم را بالا بیاورم و بگویم که دستگاه های دیگر باید وارد شوند و به وظیفه خود عمل کنند، اما فکر می کنم برای آینده گردشگری نمی توان آنها را نادیده گرفت. به همین دلیل در جلسات مشترک فرمانداران منطقه با دولت بر این موضوع تاکید جدی داشتم. آقای محبر نیز با نظر بسیار مثبت دستورات لازم را به برگزاری برنامه دادند که خوشبختانه آقای منظور هماهنگی بسیار خوبی داشتند.

ضرغامی تاکید کرد: فکر می‌کنم قبل از برگزاری کنسرت‌ها، حجاب و محدودیت‌هایی از این دست به مردم ارائه شود، در حال حاضر سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است. یعنی مردم می گویند شما آقا توالت را درست نمی کنید و بقیه حرف های شما هم همین طور است. در این زمینه اصلا گلایه ای ندارم و با انشاء الله سعی می کنیم وضعیت بهداشت و درمان قابل قبول باشد و سپس با طرح جامعی که داریم و طرح الگویی که با همکاری استان ها برای سرویس های بهداشتی تهیه کرده ایم. و شهرداری ها بتوانیم طرحی را که در کشور داریم جمع بندی کنیم و خدمات جدیدی ایجاد کنیم انشالله.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من مسائل مربوط به حجاب و عفاف باید طبق قانون پیش برود و همه به قانون پایبند باشیم. و ما نامزدیم و عزیزان ما نامزد کرده اند و من می فهمم که موارد بسیار کوچک و نادری وجود دارد که روند کلی را به هم می زند، یعنی اگر مثلاً 2-3 هزار نفر به کنسرت بیایند و یکی یا بیشتر افرادی که مرتکب رفتار بد می شوند (در واقع من آنها را گروه فشار جدید نامیدم) حداقل باید به آن 3000 نفری که آمدند احترام بگذارند و احترام بگذارند. البته ما برنامه ریزی خوبی داشته ایم و سالن های کنسرت ما به این شکل کنترل می شود و مشکل چندانی نیست. اما به نظر من این موضوع نیاز به درک ملی دارد، همه باید به این نتیجه برسیم که حجاب و عفاف دستاورد انقلاب و نظام است. این یکی از ارزش ها و مزایای واقعی است که انقلاب اسلامی به ما عرضه کرده است، پس باید همه تلاش کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: اگر درک درستی از برخی رفتارهای ناخودآگاه و غیر لجبازی وجود داشته باشد، به نظر من حجاب و عفاف در جامعه رعایت می شود و حداقل شرایط امنیت روحی و روانی که باید رعایت شود. محترم است اگر برای گردشگران وجود داشته باشد انشالله ایجاد می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه انتشار کتابی از پست های اینستاگرامی وی در فضای مجازی با واکنش افکار عمومی مواجه شد، گفت: متاسفانه این خبر مربوط به 5 سال پیش است. این یکی از کارهایی است که رسانه ها انجام می دهند که قابل سرزنش نیست. آنها 5-6 سال است که اخبار را تحلیل می کنند و فکر می کنند الان این اتفاق افتاده است.

ضرگامی افزود: در گذشته که در اینستاگرام فعال بودم و احساس می‌کردم پست‌ها متفاوت است، جاهای مختلف می‌خواستند آن‌ها را بنویسند، یکی از مؤسسات هم این کار را می‌کرد، بعدها دوست نداشتم و در واقع به عنوان یک موضوع شخصی. من پست های 5 سال گذشته خود را در اینستاگرام در یک کتاب جیبی با نسخه محدود بازتولید کردم که بسیار بیشتر از کتاب قبلی بدون عکس است که در واقع تاکید بیشتری بر محتوا دارد.

وی ادامه داد: «این مجموعه مکتوب من را از هر کجا که به خوبی عنوان و فهرست بندی شده بود به دست آوردند، در واقع کتاب مناسبی است که در زمینه جرم و جنایت تخصص دارد. من شخصاً این کار را انجام دادم.» کتاب دیگر مربوط به سال‌ها پیش است و آنطور که من می‌خواستم نشد.

دیدگاهتان را بنویسید