عکس پیچیده ترین و گران ترین توالت فرنگی دنیا

توالت فضایی یا توالت با جاذبه صفر، توالتی است که می توان از آن در محیط های بدون وزن استفاده کرد. در صورت عدم وجود جاذبه، جمع آوری و نگهداری زباله ها و زباله های مایع و جامد توسط جریان هوا انجام می شود.

عکس پیچیده ترین و گران ترین توالت فرنگی دنیا

گران ترین توالت تمام دوران، شاتل توالت ناسا، سیستم جمع آوری زباله بهبود یافته (IWCS) است. این توالت 30 میلیون دلاری برای اولین بار در سال 1992 و زمانی که به شاتل فضایی Endeavour اضافه شد معرفی شد. در زمانی که ظاهر شد، این سیستم پیچیده ترین توالت در جهان بود.

هزینه توسعه، ساخت و نصب این توالت 9 برابر هزینه برآورد شده اولیه پروژه و بیش از هر توالت ساخته شده از طلا یا الماس است.

توسعه توالت در سال 1988 آغاز شد، اما تا سال 1992 تکمیل نشد و برای اطمینان از عملکرد عالی آن در فضا، تقریباً به پنج سال کار مداوم، مهندسی و آزمایش نیاز داشت.

این تلاش طولانی سرانجام در سال 1992 با نصب IWCS در شاتل فضایی Endeavour به پایان رسید.

چرا گران ترین است؟

سیستم IWCS رکورد جهانی گینس را برای گران ترین توالت ساخته شده تا کنون دارد. پیشرفت تکنولوژی دلیل اصلی قیمت بالای این توالت است زیرا در سال 1992 این سیستم نوآورانه ترین فناوری عصر فضا بود.

در حالی که قیمت سنگین 30 میلیون دلاری این توالت ممکن است بیش از حد به نظر برسد، اما نباید فراموش کرد که صرف نظر از همه دستاوردهای بشریت، ما نیز مانند سایر موجودات و به عنوان بخشی از فرآیندهای بیولوژیکی طبیعی خود زباله ها را دفع می کنیم. توانایی مدیریت سالم این زباله ها در هنگام سفر در خلاء فضا یک چالش بسیار گران است!

دیدگاهتان را بنویسید