ایرانی ها جزو غمگین ترین و افسرده ترین مردم دنیا هستند

ایرانی ها جزو غمگین ترین و افسرده ترین مردم دنیا هستند

روز جدید : استادیار گروه تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه هرزمی و نویسنده کتاب تعطیلات ایران باستان گفت: اختلال روانی و غمگینی افراد در رفتار عادی آنها در خیابان و در اتفاقات عادی زندگی به وضوح نمایان است.

دکتر حسین محمدی:

* (با اشاره به اینکه جامعه ما شادی را از دست داده است): بر اساس تحقیقی که در سال 1394 انجام شد، ایران از بین 115 کشوری که عوامل شادی در آنها بررسی می شود، رتبه 105 را دارد.

* حدود هفت سال از این مطالعه می گذرد و بدون شک به دلیل فشارهای اقتصادی و روانی فزاینده در سال های اخیر، ایران نزدیک به انتهای جدول است و اکنون جزو غمگین ترین و افسرده ترین مردم جهان هستیم.

* حالات روحی و اندوه افراد در رفتار عادی آنها در خیابان و اتفاقات عادی زندگی به وضوح قابل مشاهده است.

* آستانه تحمل مردم در سالهای اخیر به شدت پایین آمده و با کوچکترین تحریکی نسبت به یکدیگر پرخاش می کنند و صبرشان را از دست می دهند.

بدون شک فردی که از نظر روحی در رفاه نیست، قدرت سازندگی خود را از دست می دهد و به راحتی این فرصت را پیدا می کند که آنچه را که زندگی به او داده است از بین ببرد.

اگرچه با تغییر سبک زندگی، تاب آوری در برابر مشکلات و بهبود مهارت های اجتماعی تا حدودی می توان از افسردگی پیشگیری کرد، اما نمی توان تاثیر فشار بر کاهش احساسات جامعه را نادیده گرفت.

* بخش مهمی از این که ایرانیان امروز به مردمی پرخاشگر، کم تحمل و غمگین تبدیل شده اند، ریشه در فضای عمومی جامعه و مشکلاتی دارد که هر روز با آن روبه رو هستیم و در شرایط کنونی جامعه نمی توان به تغییر شرایط فعلی امیدوار بود.

دیدگاهتان را بنویسید