نباید فریب این را بخوریم که جزو 4 تیم برتر دنیا هستیم

ساعت: 22:23
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784608

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: والیبال ایران جزو 10 کشور برتر جهان است اما نباید فریب این را بخوریم که جزو چهار تیم برتر جهان هستیم. این موضوع به عنوان یک آرمان و هدف دیده می شود. فدراسیون، اما دستیابی به آن آسان نیست.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت فدراسیون والیبال، جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال امروز (دوشنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی و با محوریت بررسی عملکرد تیم های ملی ایران در مسابقات امسال و برنامه ریزی رویدادهای مهم در سال آینده برگزار شد.

در این دیدار میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون، ناصر میرفهری، سعید درخشانده، منوچهر پورحسن، حسینعلی مهرانپور، بهروز عطایی، مصطفی کارهانه، محمد وکیلی، علی پوروجی و امیر تولوکیان حضور داشتند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی گزارش کاملی از تیم های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی مردان آسیا در ژاپن و قهرمانی جوانان جهان در ایتالیا و بلغارستان ارائه کرد.

بهروز عطایی گفت: من به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال از انتقاداتی که به من وارد می شود استقبال می کنم و از پیشکسوتان و کارشناسان شما چیزهای زیادی یاد خواهم گرفت.

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: واقعیت این است که در رده های سنی اصلی اگر باید حمایت کنیم کشوری نتیجه گرا هستیم. قهرمانی در هر رده سنی اصلا مهم نیست اما استفاده از این بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان مهم است که تاکنون بازیکنان زیادی در این چرخه حضور داشته اند. بنابراین چرخه بازیکن سازی برای تیم ملی باید در اولویت فدراسیون در تیم های انبوه باشد.

وی افزود: فکر می کنم در تولید بازیکنان باکیفیت عملکرد خوبی برای تیم ملی بزرگسالان داشتیم. قرار گرفتن چند بازیکن ایرانی در لیست بهترین‌های قهرمانی آسیا برای بازیکنان جوانی که در سال‌های اخیر برای تیم ملی جوانان ایران بازی کرده‌اند، دلیل محکمی است. نگران بازیکنان با کیفیت و شایسته در هر پست باشید.

عطایی گفت: در حوزه کاری من اولویت سال 1400 والیبال حضور شایسته در مسابقات قهرمانی مردان آسیا بود که با قهرمانی ایران به پایان رسید. والیبال ایران جزو 10 کشور برتر جهان است اما نباید فریب این را بخوریم که جزو 4 تیم برتر دنیا هستیم، این موضوع آرمان و هدف فدراسیون محسوب می شود اما رسیدن به آن آسان نیست. کمیته فنی می تواند نحوه دستیابی به این اهداف را تعیین کند، اما نباید از تلاش سایر کشورها در این زمینه غافل شد.

مصطفی کهنه سرپرست تیم ملی والیبال نیز در این نشست گفت: برای ساختن آینده باید از گذشته درس گرفت و حال را بهبود بخشید. شاید نتیجه برای تیم جوانان خوب نبود، اما سرمربی همان بود که یک هفته پیش در تیم ملی جوانان قهرمان آسیا شد. تیمی که در لیگ ملت ها و المپیک عملکرد خوبی نداشت اما در مسابقات قهرمانی آسیا خوش درخشید.

سرپرست تیم ملی ادامه داد: زمانی که تیم جوانان دو شکست سه بر دو متحمل شد، بازیکنان می دانستند که دیگر راهی به هشت تیم اول ندارند، اما کادر فنی این تیم به خوبی کنار هم قرار گرفتند و در یک مسابقه موفق به کسب هفت پیروزی شدند. شکست جوانان در ایتالیا واقعا بدشانسی بود.

انتخاب آلکنو بر اساس تصمیمات کمیسیون فنی فدراسیون والیبال بود اما این مربی انتظارات را برآورده نکرد. البته در مورد شیوه مربیگری این مربی به عنوان یک متخصص صحبت می کنم، اما فراموش نکنیم که انتخاب او بر اساس نتیجه بوده است.» جلسه کمیته فنی بود، یکی از تجربیات مهم این دوره این است که در آینده برای هر دو تیم کادر فنی مشترک انتخاب نخواهد شد.

کاپیتان اسبق تیم ملی گفت: اتفاقات مهمی در پیش داریم و باید با برنامه ریزی مناسب برای موفقیت در این زمینه ها ادامه دهیم. یکی از وظایف توسعه والیبال ایران توجه ویژه به لیگ برتر است که بازیکنان مطرح زیادی را به تیم ملی معرفی کرده است. به یاد داشته باشید که بازیکنان استثنایی مانند صابر کاظمی از دل لیگ می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید